Màster oficial “Barcelona Jazz Master”
Crèdits ECTS | 60 |
Especialitats | Interpretació i Composició |
Calendari | Setembre - juliol |
Idioma de docència | Català, castellà, anglès |
Modalitat | Presencial. És necessari el 80% d'assistència per poder rebre qualificacions de les assignatures |
Preu crèdit | 68,95 € |
El Màster en Ensenyaments Artístics Superiors d’Estudis Avançats en Interpretació i Composició Musical de Jazz i Música Moderna “Barcelona Jazz Màster” té l’objectiu de que els seus estudiants desenvolupin un perfil artístic individual com a intèrprets o compositors de jazz i música moderna, amb un màxim nivell d’excel·lència.
El programa d’estudis ofereix una especialitat d’interpretació i una de composició, i s’articula entorn al projecte d’estudi individual de cada estudiant, que haurà de plasmar el seu treball en el seu projecte final de cicle. En l’especialitat d’interpretació, aquest projecte final consisteix en un concert públic, l’enregistrament en un estudi professional, i la post-producció d’una còpia mestra màster discogràfic. En l’especialitat de composició, el projecte final consisteix en la preparació i realització d’un concert públic amb la interpretació de l’obra o conjunt d’obres escrites per l’estudiant.
Aquest màster es pot cursar de forma completa en el període d’un sol curs acadèmic (mínim) i fins a tres cursos (màxim).
Com a requisit previ per poder accedir al Màster, cal acreditar una titulació de grau superior (240 crèdits ECTS).
Aquesta titulació pot consistir en:
a) Títol Superior oficial d’ensenyaments artístics musicals de l’Estat espanyol.
b) Títol emès per una institució d’ensenyament superior de l’Espai Europeu d’Educació Superior que faculti en el país d’expedició l’accés a ensenyaments de màster.
c) Títol segons els sistemes aliens a l’Espai Europeu d’Educació Superior sense necessitat d’homologació (consulteu casos particulars), sempre que la titulació adquirida faculti en el país d’expedició l’accés a ensenyaments de postgrau.
Criteris d’admissió:
Valoració del candidat per part d’un tribunal, mitjançant enregistrament d’àudio, d’una durada entre 15 a 20 minuts, amb 3 obres de l’itinerari al qual opta. Poden ser interpretacions en solo o amb acompanyament (60%).
L’enregistrament s’haurà de realitzar amb càmera fixa, sense edicions, en què es vegi clarament la cara del candidat, en una interpretació dels darrers 6 mesos. Per tant, és important que consti la data d’enregistrament.
Per a la valoració final, es tindrà en compte els següents criteris:
1. Qualitat en la interpretació musical de les obres: comunicació /transmissió de la interpretació, coherència i creativitat interpretativa.
2. Dificultat i aspectes tècnics
3. Fraseig, nivell improvisatori, tempo
Un cop superada la primera fase de selecció es realitzarà una entrevista presencial o per videoconferència amb els candidats seleccionats.
Valoració del candidat per part d’un tribunal, mitjançant enregistrament d’àudio, d’una durada de 15 a 20 minuts, amb 3 obres originals i les corresponents partitures adjuntes, en un format de notació musical convencional i intel·ligible (60%).
Per a la valoració final, es tindrà en compte els següents criteris:
1. Qualitat musical de les obres: recursos musicals emprats, coherència, creativitat, originalitat
2. Domini de la instrumentació
Un cop superada la primera fase de selecció es realitzarà una entrevista presencial o per videoconferència amb els candidats seleccionats.
El jazz i la música moderna són músiques en constant procés d’hibridació, per això els continguts del màster ofereixen una gran transversalitat estilística i musical, que, a més del jazz i la fusió, permeten aprofundir en estils perifèrics com el flamenc, la música llatina, el rock, el pop, o la música electrònica.
En ambdós itineraris, els crèdits s’organitzen de la manera següent:
Matèries i assignatures | ECTS | Semestre |
---|---|---|
Ensenyament individual d'especialitat | ||
Interpretació instrumental I | 10 | 1 |
Interpretació instrumental II | 10 | 2 |
Pràctiques professionals | ||
Pràctiques artístiques externes (interpretació) | 4 | 1 o 2 |
Treball / concert fi de màster | ||
Tècniques d'enregistrament i postproducció | 3 | 2 |
Concert, enregistrament i postproducció projecte | 9 | 2 |
Pràctica interpretativa de conjunt | ||
Combo | 3 | 1 & 2 |
Improvisació (formació rítmica) | 2 | 1 |
Formació teòrica complementària | ||
Improvisació (pràctica/instrumental) | 2 | 1 o 2 |
Arranjaments i orquestració (jazz) | 4 | 1 |
Tècniques de composició i contrapunt | 4 | 2 |
Anàlisi i transcripció | 3 | 1 |
Optatives | ||
Compàs flamenco | 3 | 2 |
Anàlisi del flamenco | 3 | 1 |
Promoció professional | 3 | 1 |
Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa | 3 | 2 |
Recursos documentals i metodologies de recerca | 3 | 1 |
Matèries i assignatures | ECTS | Semestre |
---|---|---|
Ensenyament individual d'especialitat | ||
Composició I | 10 | 1 |
Composició II | 10 | 2 |
Pràctiques professionals | ||
Pràctiques artístiques externes (direcció) | 4 | 1 i 2 |
Treball / concert fi de màster | ||
Tècniques d'enregistrament i postproducció | 3 | 2 |
Composició, direcció i estrena d'una obra o conjunt d'obres per a una determinada plantilla musical | 9 | 1 i 2 |
Pràctica interpretativa de conjunt | ||
Improvisació (formació rítmica) | 2 | 1 |
Improvisació (pràctica/instrumental) | 2 | 1 |
Formació teòrica complementària | ||
Seqüenciació MIDI | 3 | 1 o 2 |
Arranjaments i orquestració (jazz) | 4 | 1 |
Tècniques de composició i contrapunt | 4 | 2 |
Anàlisi i transcripció | 3 | 1 |
Optatives | ||
Tècniques de composició del flamenco | 3 | 1 i 2 |
Fonaments d'instrumentació i orquestració | 3 | 1 |
Anàlisi del flamenco | 3 | 1 |
Recursos documentals i metodologies de recerca | 3 | 1 |
L’ objectiu general del Màster Artístic d’Estudis Avançats en Jazz i Música Moderna és la formació de professionals especialitzats. Específicament, aquest màster pretén:
Va destinat a alumnes que vulguin:
Coordinació: Prof. Daniel Pérez
El Màster és impartit per professors del Departament de Jazz i Música Moderna, als quals s’afegeixen docents externs de reconeguda trajectòria artística i professional.
L’ensenyament es basa en classes individuals, col·lectives, grups de treball i treball individual dirigit i autònom.
Professor | Assignatura |
---|---|
Alcina, Ismael | Interpretació Instrumental: Baix elèctric |
Asensio, Joan | Anàlisi del flamenco ; Compàs flamenco |
Bäcker, Rolf | Recursos documentals i metodologies d'investigació |
Barbal, Margarida | Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa |
Benítez, Gorka | Interpretació Instrumental: Flauta ; Interpretació Instrumental: Saxòfon |
Bover, Albert | Interpretació Instrumental: Piano; Improvisació |
Camps, Jonathan | Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa |
Canela, Carme | Interpretació Instrumental: Cant |
Capella, Francesc | Interpretació Instrumental: Piano ; Improvisació; Composició |
Casares, Lluc | Combo; Improvisació |
Carod, Apel·les | Interpretació Instrumental: Violí |
Conangla, Ferran | Tècniques d'enregistrament i post-producció d'àudio |
Díaz, Joan | Composició ; Interpretació Instrumental: Piano ; Interpretació Instrumental: Teclats |
Dubuclet, John | Interpretació Instrumental: Trombó |
Figuerola, Xavier | Interpretació Instrumental: Clarinet ; Interpretació Instrumental: Saxòfon |
Fina, Xavier | Promoció Professional |
Finger, Ana | Interpretació Instrumental: Cant |
Font, Gerard | Tècniques d'enregistrament i post-producció d'àudio |
Forcada, Daniel | Interpretació Instrumental: Percussió |
Fumero, Horacio | Interpretació Instrumental: Contrabaix ; Combo; Improvisació |
Giménez, Néstor | Composició |
Guinovart, Albert | Fonaments d'instrumentació i orquestració |
Gómez, David | Interpretació Instrumental: Bateria |
González, Arecio | Combo |
Ibáñez, Xavier | Interpretació Instrumental: Teclats ; Combo |
Krause, Jo | Interpretació Instrumental: Bateria |
Lara, Mireia | Interpretació Instrumental: Cant |
Martin, Carlos | Interpretació Instrumental: Trombó |
Mercader, Nan | Interpretació Instrumental: Percussió |
Monné, Joan | Interpretació Instrumental: Piano |
Mora, Mireia | Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa |
Pérez, Dani | Interpretació Instrumental: Guitarra ; Improvisació |
Prieto, Jesús | Interpretació Instrumental: Guitarra |
Reig, Irene | Combo |
Reinón, Eladio | Interpretació Instrumental: Saxòfon |
Rossy, Mario | Interpretació Instrumental: Contrabaix ; Anàlisi i transcripció |
Sánchez, Joaquin | Tècniques de composició del flamenco |
Sanmartí, Joan | Composició ; Interpretació Instrumental: Guitarra |
Sampablo, Alberto | Promoció Professional |
Saña, OriolSaña, Oriol | Interpretació Instrumental: violí jazz |
Simon, Matthew | Interpretació Instrumental: Trompeta |
Tancredi, Eduardo | Interpretació Instrumental: Piano |
Tapscott, Alfred | Seqüenciació MIDI |
Terraza, Ignasi | Interpretació Instrumental: Piano; Improvisació |
Vergés, Lluís | Arranjaments i Orquestració |
Vidal, Lluís | Composició ; Interpretació instrumental: Piano |
Xirgu, David | Interpretació Instrumental: Bateria |
Zamora, Ignasi | Interpretació Instrumental: Baix elèctric |
Màster verificat per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
