Màster oficial “Barcelona Jazz Master”
Crèdits ECTS | 60 |
Especialitats | Interpretació i Composició |
Calendari | 8 setembre 2025 - 10 juliol 2026 |
Idioma de docència | Català, castellà, anglès |
Modalitat | Presencial. És necessari el 80% d'assistència per poder rebre qualificacions de les assignatures |
Preu crèdit | 68,95 € |
Calendari d’inscripció
Accés | Preinscripció | Matrícula |
---|---|---|
Estudiants de 2n curs | Del 16 al 18 de juliol de 2025 | |
1r termini preinscripció (nous estudiants) | Del 17 de febrer al 4 d'abril de 2025 | Del 22 al 30 d'abril de 2025 |
2n termini preinscripció (nous estudiants) | Del 5 de maig al 13 de juny de 2025 | Del 25 al 30 de juny 2025 |
El Màster en Ensenyaments Artístics Superiors d’Estudis Avançats en Interpretació i Composició Musical de Jazz i Música Moderna “Barcelona Jazz Màster” focalitza els seus objectius en el desenvolupament artístic dels estudiants amb el màxim rigor i nivell d’excel·lència.
Les dues especialitats que ofereix el programa s’articulen entorn del projecte d’estudi individual de cada estudiant i el seu Treball fi de màster (TFM), que haurà de girar al voltant d’un tema sobre el qual vulgui aprofundir i investigar, i que caldrà detallar en el procés d’admissió.
El treball escrit ha d’estar totalment vinculat amb la part pràctica.
Aquest màster es pot completar en un sol curs acadèmic o fins a un màxim de tres.
Per accedir al Barcelona Jazz Màster cal tenir una titulació de grau superior.
Aquesta titulació pot consistir en:
Documentació que cal lliurar
1. Portfolio audiovisual
2. Carta de motivació: breu presentació personal de l’aspirant, on es detallin els motius per cursar el màster i les seves expectatives.
3. Pla de recerca del màster, que ha de constar de:
4. Currículum vitae, amb la informació personal bàsica, fotografia, dades acadèmiques, professionals i de coneixement d’idiomes.
5. Còpia del DNI / passaport
6. Còpia de la titulació superior
Criteris d’admissió
El procediment d’admissió té dues fases:
Fase 1: valoració
El tribunal valorarà els següents documents:
1. El portfolio audiovisual
2. La carta de motivació
3. El pla de recerca del màster
Si el tribunal considera que l’aspirant té un bon perfil se’l convidarà a la fase 2, que es fa de forma telemàtica.
Fase 2: Examen i entrevista
1. Examen escrit (online), consistent en:
2. Entrevista (online), on el tribunal podrà demanar explicació verbal sobre alguns elements descrits en la documentació del procés d’admissió o aspectes que el tribunal no hagi pogut veure en la documentació lliurada. Per la seva banda, l’aspirant podrà plantejar dubtes que tingui sobre el màster
El pla d’estudis està focalitzat en l’excel·lència al camp interpretatiu i compositiu a través d’un treball profund amb l’instrument, la creativitat, la dinàmica d’ensemble i els encàrrecs externs. A més, permet entrar en contacte i aprofundir en un dels estils autòctons, com és el flamenco, per mitjà de les assignatures optatives.
Matèries i assignatures | ECTS |
---|---|
Ensenyament individual d'especialitat | 20 |
Interpretació instrumental 1 | 10 |
Interpretació instrumental 2 | 10 |
Pràctiques professionals | |
Encàrrecs artístics | 4 |
Treball final de màster i concert | |
TFM i CFM | 9 |
Pràctica interpretativa de conjunt | |
Ensemble | 7 |
Formació teòrica complementària | 14 |
Composició creativa | 5 |
Arranjaments avançats | 5 |
Recerca artística | 4 |
Optatives | 6 |
Anàlisi i transcripció | 3 |
Improvisació rítmica | 3 |
Orquestració MIDI | 3 |
Anàlisi del flamenco | 3 |
Compàs flamenco | 3 |
Tècniques de composició del flamenco | 3 |
Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa | 3 |
Promoció professional | 3 |
Tècniques d'enregistrament i posproducció d'àudio | 3 |
Matèries i assignatures | ECTS |
---|---|
Ensenyament individual d'especialitat | 20 |
Composició artística 1 | 10 |
Composició artística 2 | 10 |
Pràctiques professionals | |
Encàrrecs artístics | 4 |
Treball final de màster i concert | |
TFM i CFM | 9 |
Pràctica interpretativa de conjunt | |
Improvisació per a compositors | 4 |
Formació teòrica complementària | 17 |
Composició creativa | 5 |
Arranjaments avançats | 5 |
Recerca artística | 4 |
Seminari de composició | 3 |
Optatives | 6 |
Anàlisi i transcripció | 3 |
Improvisació rítmica | 3 |
Orquestració MIDI | 3 |
Anàlisi del flamenco | 3 |
Compàs flamenco | 3 |
Tècniques de composició del flamenco | 3 |
Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa | 3 |
Promoció professional | 3 |
Tècniques d'enregistrament i posproducció d'àudio | 3 |
L’objectiu general del Màster Artístic d’Estudis Avançats en Jazz i Música Moderna és la formació de professionals especialitzats amb un alt grau d’especialització.
Específicament, aquest màster pretén:
El màster va destinat a estudiants que vulguin:
El Màster és impartit per professorat del Departament de Jazz i Música Moderna i per docents externs de reconeguda trajectòria artística i professional.
Coordinació: LLuc Casares i Néstor Giménez
Professorat
Nom | Assignatura |
---|---|
Alcina, Ismael | Interpretació Instrumental: Baix elèctric |
Asensio, Joan | Anàlisi del flamenco ; Compàs flamenco |
Bäcker, Rolf | Recursos documentals i metodologies d'investigació |
Barbal, Margarida | Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa |
Benítez, Gorka | Interpretació Instrumental: Flauta ; Interpretació Instrumental: Saxòfon |
Bover, Albert | Interpretació Instrumental: Piano; Improvisació |
Camps, Jonathan | Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa |
Canela, Carme | Interpretació Instrumental: Cant |
Capella, Francesc | Interpretació Instrumental: Piano ; Improvisació; Composició |
Carod, Apel·les | Interpretació Instrumental: Violí |
Casares, Lluc | Combo; Improvisació |
Cassanyes, Àlex | Arranjaments i orquestració |
Conangla, Ferran | Tècniques d'enregistrament i post-producció d'àudio |
Díaz, Joan | Composició ; Interpretació Instrumental: Piano ; Interpretació Instrumental: Teclats |
Dubuclet, John | Interpretació Instrumental: Trombó |
Figuerola, Xavier | Interpretació Instrumental: Clarinet ; Interpretació Instrumental: Saxòfon |
Fina, Xavier | Promoció Professional |
Finger, Ana | Interpretació Instrumental: Cant |
Font, Gerard | Tècniques d'enregistrament i post-producció d'àudio |
Forcada, Daniel | Interpretació Instrumental: Percussió |
Giménez, Néstor | Composició |
Guinovart, Albert | Fonaments d'instrumentació i orquestració |
Gómez, David | Interpretació Instrumental: Bateria |
González, Arecio | Combo |
Ibáñez, Xavier | Interpretació Instrumental: Teclats ; Combo |
Krause, Jo | Interpretació Instrumental: Bateria |
Lara, Mireia | Interpretació Instrumental: Cant |
Martin, Carlos | Interpretació Instrumental: Trombó |
Mercader, Nan | Interpretació Instrumental: Percussió |
Monné, Joan | Interpretació Instrumental: Piano |
Mora, Mireia | Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa |
Pérez, Dani | Interpretació Instrumental: Guitarra ; Improvisació |
Prieto, Jesús | Interpretació Instrumental: Guitarra |
Reig, Irene | Combo |
Reinón, Eladio | Interpretació Instrumental: Saxòfon |
Rossy, Mario | Interpretació Instrumental: Contrabaix ; Anàlisi i transcripció |
Sánchez, Joaquin | Tècniques de composició del flamenco |
Sanmartí, Joan | Composició ; Interpretació Instrumental: Guitarra |
Sampablo, Alberto | Promoció Professional |
Saña, OriolSaña, Oriol | Interpretació Instrumental: violí jazz |
Simon, Matthew | Interpretació Instrumental: Trompeta |
Tancredi, Eduardo | Interpretació Instrumental: Piano |
Tapscott, Alfred | Seqüenciació MIDI |
Terraza, Ignasi | Interpretació Instrumental: Piano; Improvisació |
Vidal, Joan | Tècniques de composició i contrapunt |
Vidal, Lluís | Composició ; Interpretació instrumental: Piano |
Xirgu, David | Interpretació Instrumental: Bateria |
Zamora, Ignasi | Interpretació Instrumental: Baix elèctric |