Proves d’accés
Les proves d’accés tenen dues parts. La part A s’avalua amb Apte o No Apte. La part B estableix el 100% de la qualificació final i determina l’ordre en el que es situen els aspirants per a cada especialitat. Cada aspirant pot presentar-se fins a dues opcions d’especialitat, àmbit o modalitat. En el cas que una especialitat sigui no interpretativa i l’altra d’interpretació o pedagogia, l’aspirant ha de fer totes les proves de la part A establertes per ambdues especialitats.
Part A
La part A valora les competències de les persones aspirants, així com els coneixements i habilitats bàsiques per cursar els estudis superiors.
ESPECIALITATS D’INTERPRETACIÓ I PEDAGOGIA
1. Bloc de reconeixement auditiu
– exercici A1, transcripció rítmico-melòdica
– exercici A2, transcripció d’un fragment polifònic a 4 veus
– exercici A3, anàlisi auditiu d’un fragment musical
2. Bloc d’anàlisi musical
– exercici A4, anàlisi de la partitura d’un fragment musical
ESPECIALITATS DE COMPOSICIÓ, DIRECCIÓ, MUSICOLOGIA, PRODUCCIÓ I GESTIÓ, I SONOLOGIA
1. Bloc de reconeixement auditiu
– exercici A1, transcripció rítmico-melòdica,
– exercici A2, transcripció d’un fragment polifònic a 4 veus
– exercici A3, anàlisi auditiu d’un fragment musical
2. Bloc d’anàlisi musical
– exercici A4, anàlisi de la partitura d’un fragment musical
3. Bloc d’interpretació instrumental
– exercici A5, interpretació amb l’instrument (cal preparar un repertori lliure, d’un mínim de 4 peces i de 30 minuts de durada)
Un exercici de reconeixement auditiu a dues veus i un anàlisi musical.
ATENCIÓ
Per a la realització d’aquests exercicis és imprescindible emprar auriculars propis i un dispositiu mòbil amb la bateria completament carregada que pugui connectar-se al Wi-Fi de l’escola.
Part B
La part B és específica per a cada especialitat i cal haver superat la part A per a realitzar-la. Serveix per valorar les competències i les capacitats de les persones aspirants per cursar les respectives especialitats. Conté un nombre variable d’exercicis, segons cada especialitat, amb un mínim de dos: