Màster de pedagogia per a músics (a distància)
Aquest màster està adreçat específicament a persones que busquen formar-se com a professionals de l’educació musical.
Crèdits ECTS | 60 |
Inici | Setembre |
Titulació | Màster en Pedagogia per a Músics. Títol propi de l'Esmuc. |
Idioma de docència | Castellà |
Modalitat | A distància |
Preu crèdit | 48,45€ |
El Màster en Pedagogia Musical va dirigit als professionals de la música que es dediquen a la docència, una realitat que està molt ben perfilada per la literatura científica en investigació en educació musical, i coincideix de manera gairebé invariable a qualsevol part del món que posseeixi una cultura de base occidental: el músic coneix i domina molt bé la seva pràctica com a artista, però ha tingut poques oportunitats, o cap, per formar-se en competències docents.
Com a conseqüència d’això, la praxi professional educativa del músic artista es basa sobretot en la reelaboració individual del seu aprenentatge al llarg dels anys com a estudiant, amb un caràcter clarament de recurs únic i poc flexible per abordar els reptes contemporanis de l’exercici de la docència en contextos canviants propis del segle XXI.
Es planteja així la necessitat d’una formació pedagògica específica per al músic expert i que sigui pràctica, innovadora, reflexiva i basada en la investigació aplicada de les ciències de l’educació.
Aquest Màster en pedagogia musical busca ser una oportunitat de formació i millora professional per al músic que inclou, entre altres àmbits, l’educació musical com a part de la seva activitat professional. I busca fer-ho arribant allà on estigui l’estudiant, amb el rigor i precisió pròpia d’una formació superior artística, però alhora fent un seguiment proper a la base d’una potent tutorització personal, professional i acadèmica, de manera que les distàncies que obliguen a utilitzar els mitjans virtuals ens acostin més que no ens allunyin.
El Màster en Pedagogia per a Músics té el seu principal grup de destinataris en aquells professionals de la música que laboralment dediquen entre el 50 i el 100% del seu temps de treball remunerat a la formació i la docència musical.
El perfil de l’alumne del Màster està definit, entre d’altres, per les següents notes d’identitat i característiques:
Els aprenentatges assolits al Màster condueixen a l’adquisició de les següents competències base:
En funció dels continguts, les assignatures s’agrupen en tres grans mòduls:
Les assignatures dels mòduls A i B es presenten de manera consecutiva al llarg del curs acadèmic, i no de manera simultània. En paral·lel, el mòdul C (que inclou el Treball de Final de Màster) es presenta transversalment al llarg del curs per poder-se relacionar amb la resta d’assignatures.
Assignatura | Crèdits |
---|---|
A1. Cap a una nova pedagogia musical | 3 |
A2 Bases psicoeducatives de l'educació musical | 6 |
B1 Estratègies d'ensenyament y aprenentatge de la música | 6 |
B2 Integració d'allò corporal a la didàctica en la música | 4 |
B3 Recursos tecnològics per a l'educació musical | 4 |
B4 Avaluació educativa | 4 |
B5 Disseny de programes d'educació musical | 4 |
B6 Orientació i acció tutorial | 4 |
B7 Organitzacions educatives i grups de treball | 4 |
C1 Innovació en educació musical | 6 |
C2 Recerca en educació musical | 6 |
C3 Treball de final de màster | 9 |
Coordinació: Dr. Miguel Ángel Cano Fragoso i Ferran Badal
Aquest Màster compta amb professorat del Departament d’Educació i Mediació Artística de l’ESMUC i professorat col·laborador extern.
Professorat
Aquest màster combina el contacte sincrònic i asincrònic. D’una banda, es realitzen sessions lectives grupals en línia a través de videotrucades. Aquestes tenen lloc dues vegades a la setmana, dimarts i dijous de 22:00 a 23:00 (hora de Barcelona), a més de 8 sessions de tutoria en dimecres repartits al llarg del curs (amb un calendari específic) en el mateix horari. En total, es realitzen 81 hores de sessions lectives sincròniques.
D’altra banda, s’inclou la tutoria, el treball personal i en grup i el seguiment dels progressos en l’aprenentatge dels estudiants, majoritàriament de manera asincrònica a través de la plataforma Moodle.
En total, els 60 ECTS del màster equivalen a 1.500 hores de treball per part de l’estudiant.
Al Màster en Pedagogia per a Músics s’hi pot accedir amb almenys un dels següents requisits: