Encàrrecs artístics


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Pràctiques

ECTS: 4

Valor total en hores: 100
Hores presencials lectives: 10
Altres hores presencials: 10
Hores per treballs dirigits (no presencials): 40
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 40

Departament: Jazz, Flamenco, Música Moderna i d'Arrel

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències generals: 

CG-1: Posseir les habilitats, coneixements i comprensió artístico-musical per fer propostes innovadores en projectes interpretatius i de composició. 

CG-2: Aplicar les seves habilitats, coneixements i comprensió artística així com la capacitat de lideratge i de resolució de problemes, a situacions noves o poc conegudes i en contextos multidisciplinaris relatius al camp d’estudi. 

CG-3: Mostrar la capacitat d’integrar coneixements en àmbits pràctics i/o creatius, posseir la capacitat d’autoavaluació i assumir amb responsabilitat dels seus compromisos artístics futurs. 

CG-4: Desenvolupar l’interès, la capacitat i les metodologies necessàries per la investigació i experimentació musical. 

CG-5: Posseir eines per a l’aprenentatge, l’automotivació i habilitats pràctiques i creatives per ser constant a l’estudi i al treball de manera independent o autònoma. 

CG-6: Vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines de pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular, enriquint l’exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinària. 

CG-7: Ser capaç d’aplicar el coneixement sobre els elements comuns i patrons d’organització de la música per expressar els seus propis conceptes artístics. 

CG-9: Adquirir una personalitat artística singular i flexible que permeti adaptar-se a entorns i reptes creatius múltiples. 

 

Competències específiques: 

CE-1: Valorar i conèixer de forma crítica les principals tendències en el camp de la interpretació i de la composició de Jazz i Música Moderna en un ampli repertori de diferents èpoques i estils. 

CE-2: Posseir criteris interpretatius i de composició específics fonamentats en els coneixements teòrics adquirits al seu itinerari d’especialització. 

CE-4: Expressar-se musicalment amb el seu instrument o mitjançant la composició de manera fonamentada en el coneixement i domini de la tècnica instrumental, improvisativa i compositiva, així com de les diverses variants estilístiques del Jazz i la Música Moderna.  

CE-5: Posseir habilitats per la lectura i la improvisació com eines per a l’anàlisi, la interpretació i la creació musicals.  

CE-6: Posseir habilitats per la lectura i la improvisació per millorar diferents aspectes interpretatius.  

CE-7: Conèixer els fonaments d’acústica musical, les característiques acústiques dels instruments, les seves possibilitats tècniques, sonores i expressives, així com les possibles combinacions. 

CE-8: Conèixer les tendències i propostes més recents als diferents camps de creació musical a l’àmbit del Jazz i la Música Moderna. 

CE-9: Dominar les tècniques i recursos dels principals estils compositius del Jazz i la Música Moderna. 

CE-10: Ser capaç de comunicar verbalment i/o amb els formats de notació adequats a cada cas les instruccions necessàries per a la interpretació d’obres de Jazz i Música Moderna, originals o adaptades. 

CE-11: Ser capaç d’utilitzar i aplicar la tecnologia musical a l’àmbit de la creació, la interpretació i la investigació. 

CE-12: Ser capaç d’integrar-se en una diversitat de formats de conjunts de Jazz i Música Moderna, assumint correctament els diversos possibles rols, d’intèrpret, solista o director. 

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

  1. Relacionar els coneixements adquirits durant l’aprenentatge del màster amb la pràctica professional. 
  2. Demostrar capacitats interpretatives o compositives d’ata qualitat dins de la producció de jazz i música moderna. 
  3. Demostrar flexibilitat, coherència musical, saber optimitzar el temps i complir terminis a l’assumir un encàrrec o una proposta de concert i saber integrar-se en un grup en el rol que pertoqui. 
  4. Entendre els diversos rols musicals i professionals que demanen les diverses situacions de concert i d’un encàrrec compositiu. 
  5. Saber assumir els preceptes estètics, instrumentals i interpretatius de l’encàrrec o proposta de concert. 
  6. Ser capaç d’assajar i dirigir l’estrena de l’obra(es) encarregades o del concert proposat. 

Continguts

  • Preparació d’un repertori o encàrrec d’una o diverses peces per ser interpretades en públic, en un marc professional. 
  • Aplicació dels paràmetres i premisses musicals plantejades a l’encàrrec o proposta. 
  • Lectura, capacitat d’improvisació, flexibilitat, intel·ligibilitat del material musical entregat (partitures, demos d’àudio) 
  • Estratègies d’assaig, escèniques i de direcció: actitud, flux energètic, setlist, comunicació. 

Metodologia d’impartició

La metodologia d’impartició comporta sessions d’avaluació dels encàrrecs artístics per part del professorat implicat.  

El treball autònom comporta la realització de composicions i arranjaments i/o la preparació d’un o més repertoris. 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes com la participació en concerts en diferents rols com pot ser el rol de líder o de sideman i la creació de composicions i arranjaments.