Tècniques de gravació i postproducció
Tipus: Optativa (OP)
Matèria: Formació teòrica complementària
ECTS: 3
Valor total en hores: 75
Hores presencials lectives: 17,5
Altres hores presencials: 7,5
Hores per treballs dirigits (no presencials): 30
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 20
Departament: Jazz, Flamenco, Música Moderna i d'Arrel
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències generals:
CG-1: Posseir les habilitats, coneixements i comprensió artístico-musical per fer propostes innovadores en projectes interpretatius i de composició.
CG-3: Mostrar la capacitat d’integrar coneixements en àmbits pràctics i/o creatius, posseir la capacitat d’autoavaluació i assumir amb responsabilitat dels seus compromisos artístics futurs.
CG-4: Desenvolupar l’interès, la capacitat i les metodologies necessàries per la investigació i experimentació musical.
Competències específiques:
CE-7: Conèixer els fonaments d’acústica musical, les característiques acústiques dels instruments, les seves possibilitats tècniques, sonores i expressives, així com les possibles combinacions.
CE-11: Ser capaç d’utilitzar i aplicar la tecnologia musical a l’àmbit de la creació, la interpretació i la investigació.
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
- Conèixer els criteris de sonorització i microfonia per a les diverses situacions de concert i/o enregistrament.
- Adquirir els recursos i els coneixements necessaris per a un procés d’edició, mescla i postproducció d’àudio.
- Aplicar aquests recursos de manera coherent amb la proposta estilística.
Continguts
- Tècniques d’enregistrament en directe i en estudi.
- La taula de barreges digital i el programari/hardware ProTools.
- Tècniques i criteris d’edició, masterització i postproducció d’àudio.
- Estratègies per a l’optimització del temps a l’estudi d’enregistrament.
- Disseny de les sessions d’enregistrament i de mescles i postproducció.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’impartició comporta sessions de classes magistrals, sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de treballs per part dels estudiants.
El treball autònom comporta la realització de projectes d’àudio, estudi i anàlisi de barreges de referència i treballs escrits, individuals o en grups.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs, barreges, anàlisi i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites, orals o auditives.