Tècniques de gravació i postproducció


Tipus: Optativa (OP)

Matèria: Formació teòrica complementària

ECTS: 3

Valor total en hores: 75
Hores presencials lectives: 17,5
Altres hores presencials: 7,5
Hores per treballs dirigits (no presencials): 30
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 20

Departament: Jazz, Flamenco, Música Moderna i d'Arrel

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències generals: 

CG-1: Posseir les habilitats, coneixements i comprensió artístico-musical per fer propostes innovadores en projectes interpretatius i de composició. 

CG-3: Mostrar la capacitat d’integrar coneixements en àmbits pràctics i/o creatius, posseir la capacitat d’autoavaluació i assumir amb responsabilitat dels seus compromisos artístics futurs. 

CG-4: Desenvolupar l’interès, la capacitat i les metodologies necessàries per la investigació i experimentació musical. 

 

Competències específiques: 

CE-7: Conèixer els fonaments d’acústica musical, les característiques acústiques dels instruments, les seves possibilitats tècniques, sonores i expressives, així com les possibles combinacions. 

CE-11: Ser capaç d’utilitzar i aplicar la tecnologia musical a l’àmbit de la creació, la interpretació i la investigació. 

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

  1. Conèixer els criteris de sonorització i microfonia per a les diverses situacions de concert i/o enregistrament. 
  2. Adquirir els recursos i els coneixements necessaris per a un procés d’edició, mescla i postproducció d’àudio. 
  3. Aplicar aquests recursos de manera coherent amb la proposta estilística. 

Continguts

  • Tècniques d’enregistrament en directe i en estudi. 
  • La taula de barreges digital i el programari/hardware ProTools. 
  • Tècniques i criteris d’edició, masterització i postproducció d’àudio.  
  • Estratègies per a l’optimització del temps a l’estudi d’enregistrament.  
  • Disseny de les sessions d’enregistrament i de mescles i postproducció. 

Metodologia d’impartició

La metodologia d’impartició comporta sessions de classes magistrals, sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de treballs per part dels estudiants. 

El treball autònom comporta la realització de projectes d’àudio, estudi i anàlisi de barreges de referència i treballs escrits, individuals o en grups. 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs, barreges, anàlisi i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites, orals o auditives.