Màster oficial d’interpretació del flamenco
Crèdits ECTS | 60 |
Durada | 1 curs. Es pot cursar en 3 anys, amb un mínim de 20 ECTS/any |
Calendari | 1r quadrimestre: 15 setembre - 16 gener. 2n quadrimestre: 2 febrer - 12 juny. |
Modalitat | Presencial |
Preu crèdit | 68,95 € |
El Màster en Ensenyaments Artístics Superiors d’Estudis Avançats a Flamenco és una aposta pionera de l’ESMUC que compta amb l’homologació del Ministeri. És un màster professionalitzador. El seu objectiu és perfeccionar la pràctica interpretativa en un ampli ventall d’especialitats instrumentals:
Com a requisit previ per a poder accedir, els candidats han d’acreditar la titulació de grau superior (240 ECTS).
a) Títol Superior oficial d’ensenyaments artístics musicals de l’Estat espanyol.
b) Títol emès per a una institució d’ensenyament superior de l’Espai Europeu d’Educació Superior que garanteixi al país que ha expedit el títol d’accés a ensenyaments de màster.
c) Títol segons els sistemes aliï’ns a l’Espai Europeu d’Educació Superior sense necessitat d’homologació (consultar casos particulars) sempre que la titulació adquirida garanteixi al país que ha expedit el títol d’accés a ensenyaments de postgrau.
d) També a músics sense titulació Superior de Música però amb una titulació equivalent i amb el nivell adequat per a realitzar el Màster en flamenco.
Procés d’admissió:
1. Valoració del candidat per part d’un tribunal, mitjançant enregistrament d’àudio/vídeo (1), d’una durada entre 15 a 20 minuts, amb 4 obres de l’itinerari al qual opta. Poden ser interpretacions a solo o amb acompanyament. Enregistrament d’imatge i so del candidat realitzat amb càmera fixa, sense edicions, en què es vegi clarament la cara del candidat, en una interpretació dels darrers 6 mesos. Per tant, és important que consti la data d’enregistrament.
(Aquest apartat es valora amb el 60%).
Per a la valoració final, es tindrà en compte els següents criteris:
2. Entrevista amb el candidat i valoració general del currículum tenint en compte els diferents elements que permeten garantir un aprofitament del candidat en una de les diferents línies despecialització
• Pertinença al Cos Docent de Professors de Música. 1 punt.
• Antiguitat a un centre superior. 1 punt
• Nivell artístic a l’activitat concertística. 4 punts
• Premis. 3 punts.
• Altres titulacions superiors en música. 1 punt
(Aquest apartat es valora amb el 30%).
Tipus de matèria | Crèdits ECTS |
---|---|
Obligatòria comú | 20 |
Obligatòria d'especialitat | 18 |
Optativa | 6 |
Pràctiques externes | 4 |
Treball de fi de màster | 12 |
Crèdits totals | 60 |
Matèries | Assignatures | Crèdits ECTS | Hores | Semestre |
---|---|---|---|---|
Matèries obligatòries comunes | ||||
Interpretació avançada | Interpretació instrumental I | 10 | 10 individual + 2 col·lectives | 1 |
Interpretació instrumental II | 10 | 10 individual + 2 col·lectives | 2 | |
Pràctiques professionals | Pràctiques externes artístiques externes | 4 | 15 h | 2 |
Treball de fi de màster | Tècniques d'enregistrament Preparació de projecte | 3 3 | 20 h col. (10 sessions) 6 Individual. | 1 i 2 2 |
Enregistrament i producció del projecte | 6 | 3 | ||
Matèries obligatòries d'especialitat | ||||
Pràctica interpretativa de conjunt | Combo flamenco | 3 | 22,5 | 1 |
Acompanyament al Cante/Baile | 3 | 22,5 | 2 | |
Combo flamenco-fusión | 3 | 22,5 | 1 | |
Formació teòrica complementària | Tècniques de composició del flamenco | 6 | 45 | 2 |
Anàlisi del flamenco | 3 | 30 | 1 | |
Matèries optatives (comunes a totes les especialitats) | ||||
Formació professional complementària | Compas flamenco: Palmes i recursos rítmics | 3 | 30 | 2 |
Improvisació del Jazz | 3 | 22,5 | 1 | |
Història de la guitarra flamenca (Modalitat Online) | 3 | 30 | 2 | |
Arranjaments del flamenco | 3 | 30 | 2 | |
Transcripció per a guitarra flamenca | 3 | 30 | 2 | |
Repertori del flamenco | 3 | 1 |
Competències per a l’obtenció de la titulació
CE-1 | Tenir la capacitat de relacionar els estudis pràctics i teòrics per a reforçar el propi desenvolupament artístic. |
CE-2 | Posseir criteris d'interpretació basats en una visió crítica i analítica del repertori a interpretar en els diferents itineraris d'especialització de l'alumnat. |
CE-3 | Posseir criteris interpretatius específics fonamentats en els coneixements teòrics adquirits en el seu itinerari d'especialització. |
CE-4 | Conèixer repertoris especialitzats i ser capaç de desenvolupar un treball individual i/o col·lectiu de la pròpia especialitat instrumental. |
CE-5 | Expressar-se musicalment amb el seu instrument de manera fonamentada amb el coneixement i domini en la tècnica instrumental i corporal, així com de les variants estilístiques, en la seva àrea d'especialització. |
CE-6 | Posseir habilitats per a la lectura i la improvisació per a millorar diferents aspectes interpretatius. |
CE-7 | Ser capaç d'aplicar el coneixement sobre els elements comuns i patrons d'organització de la música per a expressar els seus propis conceptes artístics. |
CE-8 | Ser capaç de desenvolupar, presentar i demostrar en públic programés interpretacions que siguin coherents i adequats a la seva àrea o especialitat. |
CE-9 | Ser capaç d'utilitzar i aplicar la tecnologia musical en l'àmbit Performatiu i de recerca |
CE-10 | Comptar amb els recursos propis del treball orquestral i d'altres conjunts dominant adequadament la lectura a primera vista, sent flexible a les indicacions de la direcció musical i estant integrat en el grup. |
CG-1 | Posseir les habilitats, coneixements i comprensió artístic musical per a fer propostes innovadors en projectes interpretatius. |
CG-2 | Aplicar les seves habilitats, coneixements i comprensió artística així com la capacitat de resolució de problemes, en situacions noves o poc conegudes i en contextos multidisciplinaris relatius al seu camp d'estudi. |
CG-3 | Mostrar la capacitat d'integrar coneixements en àmbits pràctics i/o creatius, posseir capacitat d'autoavaluació i assumir amb responsabilitat els seus compromisos artístics futurs. |
CG-4 | Conèixer recursos pedagògics i de comunicació per a l'ensenyament de l'instrument en el grau superior des d'una perspectiva interpretativa. |
CG-5 | Posseir eines per a l'aprenentatge, l'automotivació i habilitats pràctiques i creatives a fi de ser constant en l'estudi i en el treball de manera independent o autònoma. |
CG-6 | Vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines de pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular , enriquint l'exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinària |
CG-7 | Adquirir recursos per a la memorització. |
CG-8 | Demostrar capacitat per a treballar i interactuar musicalment en diferents tipus de projectes musicals interpretatius, des del duo fins als grans conjunts, exercint un rol de solista, potenciant l'escolta activa i el diàleg respectuós particular, enriquint l'exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinària. |
Per a accedir al procés de selecció de qualsevol dels màsters que ofereix la Esmuc, siguin oficials o propis, cal realitzar la preinscripció.
Oberta la preinscripció del 7 de febrer al 7 d’abril de 2024.