Recerca artística


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Formació teòrica complementària

ECTS: 4

Valor total en hores: 100
Hores presencials lectives: 18
Altres hores presencials: 10
Hores per treballs dirigits (no presencials): 40
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 32

Departament: Jazz, Flamenco, Música Moderna i d'Arrel

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències generals: 

CG-1: Posseir les habilitats, coneixements i comprensió artístico-musical per fer propostes innovadores en projectes interpretatius i de composició. 

CG-2: Aplicar les seves habilitats, coneixements i comprensió artística així com la capacitat de lideratge i de resolució de problemes, a situacions noves o poc conegudes i en contextos multidisciplinaris relatius al camp d’estudi. 

CG-4: Desenvolupar l’interès, la capacitat i les metodologies necessàries per la investigació i experimentació musical. 

CG-5: Posseir eines per a l’aprenentatge, l’automotivació i habilitats pràctiques i creatives per ser constant a l’estudi i al treball de manera independent o autònoma. 

CG-6: Vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines de pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular, enriquint l’exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinària. 

CG-8: Tenir la capacitat de relacionar els estudis pràctics i teòrics per reforçar el propi desenvolupament artístic. 

 

Competències específiques: 

CE-2: Posseir criteris interpretatius i de composició específics fonamentats en els coneixements teòrics adquirits al seu itinerari d’especialització. 

CE-8: Conèixer les tendències i propostes més recents als diferents camps de creació musical a l’àmbit del Jazz i la Música Moderna. 

CE-11: Ser capaç d’utilitzar i aplicar la tecnologia musical a l’àmbit de la creació, la interpretació i la investigació. 

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

  1. Emmarcar la recerca en el camp teòric propi. 
  2. Saber planificar el treball escrit d’acord amb la normativa de l’escola i amb les estratègies per a la tria del tema, els objectius, la metodologia i la bibliografia. 
  3. Identificar fonts documentals (bibliografia, enregistraments, crítiques…) i extreure’n les dades més rellevants per a cada projecte interpretatiu.  
  4. Escollir i aplicar aquella metodologia científica més adequada per a la temàtica del treball de recerca artística plantejat i per realitzar la recollida i anàlisi de continguts.  
  5. Conceptualitzar, argumentar i vehicular verbalment criteris, opcions i decisions aplicats a la pràctica interpretativa. 
  6. Interpretar i dominar un repertori específic i suficientment substancial en què es posin de manifest les destreses tècniques i expressives instrumentals. 
  7. Dominar el programari aplicable a l’inventari i la catalogació d’arxius i altres documents musicals que estiguin disponibles al mercat.  
  8. Compartir espais de debat i diàleg sobre treballs de recerca artística al camp musical. 
  9. Treure conclusions dels resultats de la recerca. 
  10. Exposar en públic les conclusions del treball amb fluïdesa i bona argumentació. 

Continguts

  • Planificació del treball final de màster. 
  • Investigació i anàlisi de fonts documentals per a la interpretació: bibliografia, enregistraments d’àudio i d’imatge, crítiques. 
  • Metodologies per obtenir, tractar i organitzar la informació. 
  • Procediments i metodologies especialitzades en l’inventari i catalogació de recursos musicals. 
  • Aspectes formals, de redacció i edició per dur a terme el treball escrit de final de màster. 
  • Elements de la comunicació oral i estratègies de discurs. 

Metodologia d’impartició

La metodologia d’impartició comporta sessions de classes magistrals, sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants. 

El treball autònom comporta redaccions, cerca d’informació a través de fonts fidedignes i treballs escrits, individuals o en grups. 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització i presentació de treballs escrits, anàlisi i/o lectures fora de classe o la realització de proves escrites, orals o auditives.