Recerca artística
Tipus: Obligatòria (OB)
Matèria: Formació teòrica complementària
ECTS: 4
Valor total en hores: 100
Hores presencials lectives: 18
Altres hores presencials: 10
Hores per treballs dirigits (no presencials): 40
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 32
Departament: Jazz, Flamenco, Música Moderna i d'Arrel
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències generals:
CG-1: Posseir les habilitats, coneixements i comprensió artístico-musical per fer propostes innovadores en projectes interpretatius i de composició.
CG-2: Aplicar les seves habilitats, coneixements i comprensió artística així com la capacitat de lideratge i de resolució de problemes, a situacions noves o poc conegudes i en contextos multidisciplinaris relatius al camp d’estudi.
CG-4: Desenvolupar l’interès, la capacitat i les metodologies necessàries per la investigació i experimentació musical.
CG-5: Posseir eines per a l’aprenentatge, l’automotivació i habilitats pràctiques i creatives per ser constant a l’estudi i al treball de manera independent o autònoma.
CG-6: Vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines de pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular, enriquint l’exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinària.
CG-8: Tenir la capacitat de relacionar els estudis pràctics i teòrics per reforçar el propi desenvolupament artístic.
Competències específiques:
CE-2: Posseir criteris interpretatius i de composició específics fonamentats en els coneixements teòrics adquirits al seu itinerari d’especialització.
CE-8: Conèixer les tendències i propostes més recents als diferents camps de creació musical a l’àmbit del Jazz i la Música Moderna.
CE-11: Ser capaç d’utilitzar i aplicar la tecnologia musical a l’àmbit de la creació, la interpretació i la investigació.
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
- Emmarcar la recerca en el camp teòric propi.
- Saber planificar el treball escrit d’acord amb la normativa de l’escola i amb les estratègies per a la tria del tema, els objectius, la metodologia i la bibliografia.
- Identificar fonts documentals (bibliografia, enregistraments, crítiques…) i extreure’n les dades més rellevants per a cada projecte interpretatiu.
- Escollir i aplicar aquella metodologia científica més adequada per a la temàtica del treball de recerca artística plantejat i per realitzar la recollida i anàlisi de continguts.
- Conceptualitzar, argumentar i vehicular verbalment criteris, opcions i decisions aplicats a la pràctica interpretativa.
- Interpretar i dominar un repertori específic i suficientment substancial en què es posin de manifest les destreses tècniques i expressives instrumentals.
- Dominar el programari aplicable a l’inventari i la catalogació d’arxius i altres documents musicals que estiguin disponibles al mercat.
- Compartir espais de debat i diàleg sobre treballs de recerca artística al camp musical.
- Treure conclusions dels resultats de la recerca.
- Exposar en públic les conclusions del treball amb fluïdesa i bona argumentació.
Continguts
- Planificació del treball final de màster.
- Investigació i anàlisi de fonts documentals per a la interpretació: bibliografia, enregistraments d’àudio i d’imatge, crítiques.
- Metodologies per obtenir, tractar i organitzar la informació.
- Procediments i metodologies especialitzades en l’inventari i catalogació de recursos musicals.
- Aspectes formals, de redacció i edició per dur a terme el treball escrit de final de màster.
- Elements de la comunicació oral i estratègies de discurs.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’impartició comporta sessions de classes magistrals, sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants.
El treball autònom comporta redaccions, cerca d’informació a través de fonts fidedignes i treballs escrits, individuals o en grups.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització i presentació de treballs escrits, anàlisi i/o lectures fora de classe o la realització de proves escrites, orals o auditives.