Màster de direcció i gestió de centres educatius artístics
Crèdits ECTS | 60 |
Calendari | Del 27/9/2024 fins el 11/7/2025 |
Titulació | Máster de Direcció i Gestió de Centres Educatius Artístics. Títol propi de l'Esmuc. |
Idioma de docència | Castellà |
Modalitat | Semipresencial |
Preu crèdit | 71,70€ |
Reunió informativa (online): 19 març 2024 – 11:30
Sol·licitar enllaç d’accés a la reunió al mail: gestiocentresmaster@esmuc.cat
El Màster de direcció i gestió de centres educatius artístics és una oportunitat de formació i millora professional d’aquelles persones que vulguin afrontar els reptes d’aquesta realitat en centres de formació artística tant d’iniciativa pública com privada, mitjançant la recerca en organització educativa.
La realitat actual del sector de l’educació artística, amb projectes cada vegada més complexos, molt vinculats al territori i, en molts casos, interdisciplinaris, requereix professionals de la gestió i la direcció especialitzats. La importància de la gestió de l’equip, del seu talent, i d’un enfocament cap a la innovació, empeny el centre a donar resposta a les necessitats del territori, alhora que consolida un equip estable, motivat i alineat amb el projecte de centre.
En el moment de realitzar la preinscripció, els i les aspirants hauran de fer arribar a través del correu de contacte gestiocentresmaster@esmuc.cat:
Per accedir a aquest màster és necessari estar en possessió d’un títol universitari oficial espanyol o bé una titulació expedida per una institució d’educació superior de l’Espai Europeu d’Educació Superior que faculti, en el país expedidor, del títol per a l’accés a ensenyaments de màster.
Les titulacions d’accés a aquest màster són:
En el cas de no disposar de cap de les titulacions anteriors, la Comissió Acadèmica dels Estudis de Màster (CAEM) del Centre podrà acceptar l’admissió de l’aspirant, sempre que demostri un bagatge i capacitats per a la realització del màster. Si en el moment de finalitzar el màster, l’estudiant continua sense disposar d’una de les titulacions requerides per a l’accés, se li farà entrega d’un certificat d’aprofitament, però en cap cas de la titulació de màster.
L’admissió la resol la Comissió Acadèmica dels Estudis de Màster (CAEM) del centre. Aquesta comissió està formada per:
Una cop finalitzada l’admissió, l’adjudicació de places es realitzarà en base als següents criteris:
Assignatura | Tipus | Curs / semestre | Crèdits | Crèdits per matèria |
---|---|---|---|---|
Fonaments d'organització educativa: El centre educatiu com a organització. Normativa de referència i legislació | Semestral | 1r semestre | 5 | |
Planificació de centre | Anual | Anual | 4 |
|
Comunicació corporativa | Semestral | 1r semestre | 3 | |
Gestió econòmica, financera i de recursos | Semestral | 1r semestre | 3 |
|
Gestió acadèmica i administrativa | Semestral | 1r semestre | 3 |
|
Cultura de centre | Semestral | 2n semestre | 3 | |
Lideratge i gestió d'equips | Semestral | 1r semestre | 5 |
|
Gestió de RRHH | Semestral | 2n semestre | 3 | |
Models i eines en la direcció de centres | Semestral | 2n semestre | 4 | |
Objetius i reptes en la direcció de centres | Semestral | 2n semestre | 4 | |
Qualitat i avaluació | Anual | Anual | 6 | |
Innovació i investigació. Desenvolupament organitzatiu | Semestral | 1r semestre | 6 |
|
Observació de projectes i equips | Anual | Anual | 3 | |
Treball de Fi de Màster | Anual | Anual | 8 |
|
TOTAL CRÈDITS | 60 | 60 |
La realitat de la gestió de les institucions educatives artístiques sol estar a cavall entre la gestió educativa i la gestió cultural, i és per això que proposem una formació que beu dels dos camps i que acompanya en la construcció d’aquest perfil professional.
Capacitat d’utilitzar una mirada estratègica en relació a la institució, el seu servei i l’entorn
Capacitat de liderar equips i persones en en un entorn relacional positiu, d’una forma creativa, eficaç i eficient amb els principis guia del projecte
Capacitat d’orientar l’organització cap a la qualitat i millora contínues mitjançant la investigació
Capacitat per a desenvolupar projectes de caràcter educatiu, cultural i artístic amb voluntat d’incidència, impacte o transformació comunitària
La consolidació de la carrera professional i laboral com a gestor/a a través d’una acreditació acadèmica de segon cicle, l’adquisició de les bases necessàries per la creació, transformació o gestió d’un centre educatiu artístic i la capacitació per a l’exercici de càrrecs directius, de gestió o de responsabilitat dins d’un centre educatiu artístic, desemboquen a sortides professionals com:
Direcció del màster: Ignasi Gómez Margarit
Coordinació: Prof. Joan Fargas Castanys
L’equip docent del màster el conformen professionals amb experiència en la creació i direcció de centres educatius artístics de referència i que actualment es troben en actiu en el seu camp d’especialització: professorat dels departaments de Pedagogia i de Producció i Gestió de l’Escola Superior de Música de Catalunya, amb la col·laboració regular de professorat universitari i de reconeguts professionals del sector.
Serafín Antúnez: Fonaments d’organització educativa
Enric Aragonès: Objectius i reptes a la direcció de centres
Ester Bonal: Objectius i reptes a la direcció de centres
Ruben Bes: Planificació de centre | Orientació TFM | Innovació, investigació i desenvolupament organitzatiu
Maite Carol: Gestió econòmica, financera i de recursos
Javier Duque: Fonaments d’organització educativa
Miquel Àngel Essomba Gelabert: Cultura de centre | Lideratge i Gestió d’Equips
Carles Farràs: Planificació de centre | Gestió econòmica, financera i de recursos | Gestió de RRHH | Objectius i reptes a la direcció de centres
Joan Fargas: Observació de projectes i equips | Cultura de centre | Lideratge i Gestió d’Equips |
Joaquín Gairín Sallán: Qualitat i avaluació de projectes | Innovació, investigació i desenvolupament organitzatiu.
Blanca Gallo: Models i eines a la direcció de centres | Objectius i reptes a la direcció de centres
Ignasi Gómez: Fonaments d’organització educativa | Observació de projectes i equips
Manel Gonzalez Piñero: Objectius i reptes a la direcció de centres
Anna Puig Canal: Qualitat i avaluació de projectes | Innovació, investigació i desenvolupament organitzatiu.
Alberto Sampablo: Gestió econòmica, financera i de recursos | Gestió de RRHH
Núria Sempere: Fonaments d’organització educativa | Objectius i reptes a la direcció de centres
Jordi Umbert: Gestió econòmica, financera i de recursos | Models i eines a la direcció de centres | Objectius i reptes a la direcció de centres
El Màster es desenvolupa de setembre a juny i està plantejat de manera pràctica per tal que l’estudiant pugui vincular l’aprenentatge a la seva realitat o als seus projectes.
Hi haurà tres tipus de sessions:
HORARIS
CALENDARI
Períodes presencials a l’ESMUC
El Màster en gestió i direcció de centres educatius artístics té com principals grups de destinataris:
El perfil de l’alumne del màster està definit, entre d’altres, per les següents notes d’identitat i requisits :
DIBA
La Diputació de Barcelona ofereix dues beques que cobreixen parcialment la Matrícula al Màster. Per presentar-s’hi, la sol·licitud l’ha de fer un ajuntament de la Província de Barcelona que tingui escola de música, i és recomanable que l’Escola de Música en qüestió participi de la Xarxa d’Escoles de Música i Arts de la DIBA.
Fundació Carasso
Els estudiants del Màster DGCEA poden presentar-se a la beca que La Fundació Carasso ofereix per estudis superiors en mediació cultural Complemento Directo. Programa de apoyo a la formación superior en mediación cultural.