Màster de direcció i gestió de centres educatius artístics
El Màster de direcció i gestió de centres educatius artístics s’imparteix en modalitat semipresencial i està dirigit especificament als profesionals que es dediquen o es volen dedicar a la gestió i/o direcció de centres educatius artístics.
Crèdits ECTS | 60 |
Calendari | Del 12/9/2022 fins el 14/7/2023 |
Finalització | 15 juliol de 2023 |
Titulació | Máster de Direcció i Gestió de Centres Educatius Artístics. Títol propi de l'Esmuc. |
Idioma de docència | Castellà |
Preu crèdit | 68,28 € / crèdit |
Modalitat | Semipresencial |
La realitat actual del sector de l’educació artística, amb projectes cada vegada més complexos, molt vinculats al territori i, en molts casos, interdisciplinaris, requereix professionals de la gestió i la direcció especialitzats. La importància de la gestió de l’equip, del seu talent, i d’un enfocament cap a la innovació, empeny el centre a donar resposta a les necessitats del territori, alhora que consolida un equip estable, motivat i alineat amb el projecte de centre.
El Màster de direcció i gestió de centres educatius artístics és una oportunitat de formació i millora professional d’aquelles persones que vulguin afrontar els reptes d’aquesta realitat en centres de formació artística tant d’iniciativa pública com privada.
En el moment de realitzar la preinscripció, els i les aspirants hauran de fer arribar a través del correu de contacte gestiocentresmaster@esmuc.cat:
Per accedir a aquest màster és necessari estar en possessió d’un títol universitari oficial espanyol o bé una titulació expedida per una institució d’educació superior de l’Espai Europeu d’Educació Superior que faculti, en el país expedidor, del títol per a l’accés a ensenyaments de màster.
Les titulacions d’accés a aquest màster són:
En el cas de no disposar de cap de les titulacions anteriors, la Comissió Acadèmica dels Estudis de Màster (CAEM) del Centre podrà acceptar l’admissió de l’aspirant, sempre que demostri un bagatge i capacitats per a la realització del màster. Si en el moment de finalitzar el màster, l’estudiant continua sense disposar d’una de les titulacions requerides per a l’accés, se li farà entrega d’un certificat d’aprofitament, però en cap cas de la titulació de màster.
L’admissió la resol la Comissió Acadèmica dels Estudis de Màster (CAEM) del centre. Aquesta comissió està formada per:
Una cop finalitzada l’admissió, l’adjudicació de places es realitzarà en base als següents criteris:
Assignatura | Crèdits | Quadr. |
---|---|---|
Fonaments d'organizació educativa | 6 | 1 |
Planificació de centre | 4 | 1 |
Comunicació corporativa | 2 | 2 |
Gestió econòmica, financera i de recursos | 3 | 2 |
Gestió acadèmica i administrativa | 3 | 2 |
Cultura de centre | 3 | anual |
Lideratge i gestió d'equips | 5 | anual |
Gestió de Recursos Humans | 2 | 2 |
Models i eines en la direcció de centres | 5 | 2 |
Objetius i reptes en la direcció de centres | 5 | 2 |
Qualitat i avaluació | 6 | 1 |
Innovació i investigació. Desenvolupament organitzatiu | 6 | 1 |
Observació de projectes i equips | 2 | anual |
Treball fi de Màster | 8 | anual |
La realitat de la gestió de les institucions educatives artístiques sol estar a cavall entre la gestió educativa i la gestió cultural, i és per això que proposem una formació que beu dels dos camps i que acompanya en la construcció d’aquest perfil professional.
Capacitat d’utilitzar una mirada estratègica en relació a la institució, el seu servei i l’entorn
Capacitat de liderar equips i persones en en un entorn relacional positiu, d’una forma creativa, eficaç i eficient amb els principis guia de el projecte
Capacitat d’orientar l’organització cap a la qualitat i millora contínues mitjançant la investigació
Capacitat per a desenvolupar projectes de caràcter educatiu, cultural i artístic amb voluntat d’incidència, impacte o transformació comunitària
La consolidació de la carrera professional i laboral com a gestor/a a través d’una acreditació acadèmica de segon cicle, l’adquisició de les bases necessàries per la creació, transformació o gestió d’un centre educatiu artístic i la capacitació per a l’exercici de càrrecs directius, de gestió o de responsabilitat dins d’un centre educatiu artístic, desemboquen a sortides professionals com:
Coordinació: Prof. Joan Fargas Castanys
L’equip docent del màster el conformen professionals amb experiència en la creació i direcció de centres educatius artístics de referència i que actualment es troben en actiu en el seu camp d’especialització: professorat dels departaments de Pedagogia i de Producció i Gestió de l’Escola Superior de Música de Catalunya, amb la col·laboració regular de professorat universitari i de reconeguts professionals del sector.
El Màster es desenvolupa de setembre a juny i està plantejat de manera pràctica per tal que l’estudiant pugui vincular l’aprenentatge a la seva realitat o als seus projectes.
Hi haurà tres tipus de sessions:
HORARIS
Horari de classes: dimarts de 9:30 a 11 i d’11:30 a 13:00
Tutoria setmanal i activitats complementàries: divendres de 10:00 a 11:00
CALENDARI
Inici de curs: 19 setembre 2022
Període presencial tardor: 28, 29, 30, 31 d’octubre del 2022 i 1 de novembre de 2022
Període presencial primavera: 1, 2, 3, 4, 5 i 6 d’abril del 2023
Defenses treballs finals: 15 juny – 15 juliol de 2023
El Màster en gestió i direcció de centres educatius artístics té com principals grups de destinataris:
El perfil de l’alumne del màster està definit, entre d’altres, per les següents notes d’identitat i requisits :