Màster oficial “Barcelona Jazz Master”
| Crèdits ECTS | 60 |
| Especialitats | Interpretació i Composició |
| Calendari | 8 setembre 2025 - 10 juliol 2026 |
| Idioma de docència | Català, castellà, anglès |
| Modalitat | Presencial. És necessari el 80% d'assistència per poder rebre qualificacions de les assignatures |
| Preu crèdit | 68,95 € |
Calendari d’inscripció
| PREINSCRIPCIÓ DE MÀSTERS CURS 2026-2027 | |||
|---|---|---|---|
| Acceptació de candidats/es | |||
| 1r termini | Del 2 de febrer al 25 de març | 15 d'abril** | |
| 2n termini | Del 4 de maig al 24 de maig | 9 de juny** | |
| Matrícula 1r termini: Un cop s’ha acceptat la preinscripció, en el termini del 22 al 29 d’abril | |||
| Matrícula 2n termini: Un cop s’ha acceptat la preinscripció, en el termini del 17 al 25 de juny | |||
| **El Màster de lied realitza la selecció d’estudiants a partir d’unes audicions que es fan la primera setmana de juny. El 15/6 es comuniquen els resultats. | |||
| Preinscriure’s a la primera convocatòria et permet tenir més marge de temps per a efectuar els diferents tràmits. Us recomanem no esperar als darrers dies cada termini per a poder disposar del temps suficient en cas que us falti algun document. Les sol·licituds es respondran en el termini màxim de deu dies laborables. Un cop la preinscripció estigui completada i validada per les respectives Unitats de gestió de Màsters es traslladaran a les coordinacions i direccions de cada Màster per a la seva valoració, selecció i l’autorització de la matrícula, si és el cas. El Màster de Lied realitza la selecció dels seus estudiants a partir d’una audició presencial que es realitzarà els dies: o Divendres 5 juny, 1a prova o Dissabte 6 juny, 2a prova Els resultats es comuniquen el 15 de juny, el 25 de juny s’atorguen les beques Victòria dels Àngels, i les matrícules es fan la darrera setmana de juny. |
|||
| MATRICULACIÓ DE MÀSTERS CURS 2026-27 | |||
| 2n curs | Del 20 al 23 de juliol | Online Inici: 9:00 h Tancament: 23:59 h Atenció telefònica, dies laborables de 9:00 h a 14:00 h. |
|
| 1r curs | Del 22 al 29 d'abril Del 17 al 25 de juny |
||
El Màster en Ensenyaments Artístics Superiors d’Estudis Avançats en Interpretació i Composició Musical de Jazz i Música Moderna “Barcelona Jazz Màster” focalitza els seus objectius en el desenvolupament artístic dels estudiants amb el màxim rigor i nivell d’excel·lència.
Les dues especialitats que ofereix el programa s’articulen entorn del projecte d’estudi individual de cada estudiant i el seu Treball fi de màster (TFM), que haurà de girar al voltant d’un tema sobre el qual vulgui aprofundir i investigar, i que caldrà detallar en el procés d’admissió.
El treball escrit ha d’estar totalment vinculat amb la part pràctica.
Aquest màster es pot completar en un sol curs acadèmic o fins a un màxim de tres.
Per accedir al Barcelona Jazz Màster cal tenir una titulació de grau superior.
Aquesta titulació pot consistir en:
Documentació que cal lliurar
1. Portfolio audiovisual
2. Carta de motivació: breu presentació personal de l’aspirant, on es detallin els motius per cursar el màster i les seves expectatives.
3. Pla de recerca del màster, que ha de constar de:
4. Currículum vitae, amb la informació personal bàsica, fotografia, dades acadèmiques, professionals i de coneixement d’idiomes.
5. Còpia del DNI / passaport
6. Còpia de la titulació superior
Criteris d’admissió
El procediment d’admissió té dues fases:
Fase 1: valoració
El tribunal valorarà els següents documents:
1. El portfolio audiovisual
2. La carta de motivació
3. El pla de recerca del màster
Si el tribunal considera que l’aspirant té un bon perfil se’l convidarà a la fase 2, que es fa de forma telemàtica.
Fase 2: Examen i entrevista
1. Examen escrit (online), consistent en:
2. Entrevista (online), on el tribunal podrà demanar explicació verbal sobre alguns elements descrits en la documentació del procés d’admissió o aspectes que el tribunal no hagi pogut veure en la documentació lliurada. Per la seva banda, l’aspirant podrà plantejar dubtes que tingui sobre el màster
El pla d’estudis està focalitzat en l’excel·lència al camp interpretatiu i compositiu a través d’un treball profund amb l’instrument, la creativitat, la dinàmica d’ensemble i els encàrrecs externs. A més, permet entrar en contacte i aprofundir en un dels estils autòctons, com és el flamenco, per mitjà de les assignatures optatives.
| Matèries i assignatures | ECTS |
|---|---|
| Ensenyament individual d'especialitat | 20 |
| Interpretació instrumental 1 | 10 |
| Interpretació instrumental 2 | 10 |
| Pràctiques professionals | |
| Encàrrecs artístics | 4 |
| Treball final de màster i concert | |
| TFM i CFM | 9 |
| Pràctica interpretativa de conjunt | |
| Ensemble | 7 |
| Formació teòrica complementària | 14 |
| Composició creativa | 5 |
| Arranjaments avançats | 5 |
| Recerca artística | 4 |
| Optatives | 6 |
| Anàlisi i transcripció | 3 |
| Improvisació rítmica | 3 |
| Orquestració MIDI | 3 |
| Anàlisi del flamenco | 3 |
| Compàs flamenco | 3 |
| Tècniques de composició del flamenco | 3 |
| Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa | 3 |
| Promoció professional | 3 |
| Tècniques d'enregistrament i posproducció d'àudio | 3 |
| Matèries i assignatures | ECTS |
|---|---|
| Ensenyament individual d'especialitat | 20 |
| Composició artística 1 | 10 |
| Composició artística 2 | 10 |
| Pràctiques professionals | |
| Encàrrecs artístics | 4 |
| Treball final de màster i concert | |
| TFM i CFM | 9 |
| Pràctica interpretativa de conjunt | |
| Improvisació per a compositors | 4 |
| Formació teòrica complementària | 17 |
| Composició creativa | 5 |
| Arranjaments avançats | 5 |
| Recerca artística | 4 |
| Seminari de composició | 3 |
| Optatives | 6 |
| Anàlisi i transcripció | 3 |
| Improvisació rítmica | 3 |
| Orquestració MIDI | 3 |
| Anàlisi del flamenco | 3 |
| Compàs flamenco | 3 |
| Tècniques de composició del flamenco | 3 |
| Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa | 3 |
| Promoció professional | 3 |
| Tècniques d'enregistrament i posproducció d'àudio | 3 |
L’objectiu general del Màster Artístic d’Estudis Avançats en Jazz i Música Moderna és la formació de professionals especialitzats amb un alt grau d’especialització.
Específicament, aquest màster pretén:
El màster va destinat a estudiants que vulguin:
El Màster és impartit per professorat del Departament de Jazz i Música Moderna i per docents externs de reconeguda trajectòria artística i professional.
Coordinació: Lluc Casares i Néstor Giménez
Professorat
| Nom | Assignatura |
|---|---|
| Alcina, Ismael | Interpretació Instrumental: Baix elèctric |
| Asensio, Joan | Anàlisi del flamenco ; Compàs flamenco |
| Barbal, Margarida | Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa |
| Benítez, Gorka | Interpretació Instrumental: Flauta ; Interpretació Instrumental: Saxòfon |
| Bover, Albert | Interpretació Instrumental: Piano; Improvisació |
| Calvo, Bruno | Interpretació Instrumental: Trompeta |
| Canela, Carme | Interpretació Instrumental: Cant |
| Cañizares, Juan Manuel | Tècniques de composició del flamenco |
| Capella, Francesc | Interpretació Instrumental: Piano ; Improvisació; Composició |
| Carod, Apel·les | Interpretació Instrumental: Violí |
| Casares, Lluc | Combo, Improvisació. Interpretació Instrumental: Saxo i clarinet |
| Cassanyes, Àlex | Arranjaments i orquestració |
| Conangla, Ferran | Tècniques d'enregistrament i post-producció d'àudio |
| Díaz, Joan | Composició ; Interpretació Instrumental: Piano ; Interpretació Instrumental: Teclats |
| Eizaguirre, Unai | Interpretació Instrumental: guitarra JiMM |
| Figuerola, Xavier | Interpretació Instrumental: Clarinet ; Interpretació Instrumental: Saxòfon |
| Finger, Ana | Interpretació Instrumental: Cant |
| Font, Gerard | Tècniques d'enregistrament i post-producció d'àudio |
| Forcada, Daniel | Interpretació Instrumental: Percussió |
| Giménez, Néstor | Composició |
| Guinovart, Albert | Fonaments d'instrumentació i orquestració |
| Gómez, David | Interpretació Instrumental: Bateria |
| González, Arecio | Combo, Orquestració Midi |
| Ibáñez, Xavier | Interpretació Instrumental: Teclats ; Combo |
| Mercader, Nan | Interpretació Instrumental: Percussió |
| Mesa, Jorge | Compàs flamenco |
| Molina, Antonio | Interpretació Instrumental: guitarra JiMM |
| Monné, Joan | Interpretació Instrumental: Piano |
| Mora, Mireia | Aspectes fisiològics i psicològics de la pràctica interpretativa |
| Pérez, Dani | Interpretació Instrumental: Guitarra ; Improvisació |
| Pujals, Alba | Interpretació Instrumental: trombó jazz |
| Reig, Irene | Combo |
| Reinón, Eladio | Interpretació Instrumental: Saxòfon |
| Rodriguez, Jordi | Compàs flamenco |
| Rossy, Mario | Interpretació Instrumental: Contrabaix ; Anàlisi i transcripció |
| Sánchez, Joaquin | Tècniques de composició del flamenco |
| Sanmartí, Joan | Composició ; Interpretació Instrumental: Guitarra |
| Sauqué, Joan Mar | Interpretació Instrumental: Trompeta |
| Sampablo, Alberto | Promoció Professional |
| Saña, Oriol | Interpretació Instrumental: violí jazz |
| Tancredi, Eduardo | Interpretació Instrumental: Piano |
| Terraza, Ignasi | Interpretació Instrumental: Piano; Improvisació |
| Vidal, Joan | Tècniques de composició i contrapunt |
| Vidal, Lluís | Composició ; Interpretació instrumental: Piano |
| Xirgu, David | Interpretació Instrumental: Bateria |
| Zamora, Ignasi | Interpretació Instrumental: Baix elèctric |
Màster verificat per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
