Formació


  • Títol Superior de Música especialitat Producció i Gestió (ESMUC).

  • Títol Superior de Música especialitat Jazz (ESMUC).

  • Postgrau en Gestió Estratègica de Recursos Humans (UOC)

  • Dinàmiques sistèmiques en les organitzacions (Bert Hellinger Institute Holland)

  • Coaching d’Equips (institut Gestalt)

  • Practitoner PNL (Institut Gestalt).

  • Constelacions Organitzacionals i Coaching Sistèmic (Institut Gestalt).

Enregistraments

“La Nora i el Jazz” CD Llibre Big Band de Granollers (2007)

“Quim Vila en directe des de la Nova Jazz Cava de Terrassa” CD doble Quim Vila & Eutanàsia Col·lectiva (2006)

“Fent Amics” CD Quim Vila & Eutanàsia Col·lectiva (2005)

Sintonia del programa “Las Cerezas” Música de Marc Parrot (2005)

Tema “El Cor de la Ciutat” Quim Vila & Eutanàsia Col·lectiva (2004)

“Musiques de la festa major de Granollers” Banda Festes de Granollers (2003)

“Verbaquim-700” CD Quim Vila & Eutanàsia Col·lectiva (2003)

“Un dia a la Zer” CD (2003)

“Blanc” CD El Tramvia Blanc (2002)

“de Góspel!” CD Esclat Göspel Singers - Músiques de Manresa3 (2002)

“Menstrestant…” CD BATS quartet (2002)  - Col·laboració

“M’apunto a tu” CD Els Convidats (2000)  - Col·laboració

“Swing al Cor” CD Big Band de Granollers (2000)

“Fira’t” CD El Tramvia Blanc (2000)  - Col·laboració

"Deixa’t portar” ESPLAC (2000) | Cançó: composició i enregistrament.

“Homenàtge a Horace Silver” CD Big Band de Granollers (1998)

“Cançó de la vila dels infants” ESPLAC (1998) | Cançó: Composició i enregistrament.

“La Música Fresca” CD Orquestra Càlida (1995)

Recerca


  • Treball en equip i lideratge en l’àmbit artístic i educatiu.

  • Organització Educativa.

  • Art comunitari

Publicacions

Mir, B., Bes, R., Soler, J. i Fargas, J. (2020). Marc per a la millora i la innovació a les escoles municipals de música i arts. Diputació de Barcelona: Barcelona. https://www.diba.cat/documents/113226/347766056/Practiques-millora-innovacio-XEMMA.pdf/ee06bdde-b3b1-5e5c-1d1d-975cac4afad8?t=1671441105064

 

“Educar en la pràctica artística, un dret irrenunciable” (2020) - Aliança Educació360 - Fundació Jaume Bofill. [Va formar part del Grup de treball]  https://www.educacio360.cat/wp-content/uploads/2020/12/06-GUIA-arts-A4-DEF-122020.pdf

 

Fargas, J (coord.) (2010) Guía de las escuelas municipales de música - Publicaciones – FEMP y Ministerio de Educación y Formación Profesional (educacion.gob.es) https://www.libreria.educacion.gob.es/libro/guia-de-las-escuelas-municipales-de-musica_172330/

 

Fargas, J. i Badrenas, (2001) “Musical Studio - Curso de creación y producción musical”  [Salvat Editores]

https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=257121

Trajectòria

Pare, gestor cultural i músic. Interessat en les persones, les relacions humanes, les expressions artístiques i els processos de transformació personals i col·lectius. Ha treballat en diferents aspectes de la intersecció entre educació i cultura, des de les perspectives de l’interpretació, pedagògica, creativa, de gestió i de producció.

Director de l’Escola Municipal de Música de Mataró 2014-2022, Coordinador de projectes a Zero,4 Cultura en directe (Grup Cultura03 – Actualment Abacus) 2014-2022, Professor de Saxo, conjunts instrumentals i informàtica musical en diverses escoles de música 1996-2005

També realitza formacions i acompanyaments a equips; principalment en l’àmbit educatiu, social i artístic. Col·labora, entre d’altres, amb l’ACEM (Associació Catalana d’Escoles de Música) i amb la Diputació de Barcelona (Àrea d’Educació).

Docència

Ha estat professor de Saxo, conjunt instrumental i informàtica musical a diverses escoles: Taller de Músics (1997-99), Escola Municipal de Música de Castellterçol (1997-2000), Escola de Música Esclat de Manresa (1996-2001), Escola Municipal de Música de Caldes de Montbui (1999-2005),...

 

El 2017 s’incorpora a l’equip docent de l’ESMUC.

Forma part de l'equip que a dissenyat el Màster de Direcció i Gestió de Centres Educatius Artístics que actualment coordina.

Des de setembre 2024 és Cap del departament de Gestió de la Música