Preguntes freqüents-FAQs

Accés a la Biblioteca-CRAI
  • Qui pot accedir a la Biblioteca-CRAI?

L’accés és lliure per a tota persona que pertanyi a la comunitat acadèmica de l’ESMUC i per a visitants externs.

Podeu consultar les actuals condicions d’accés.

  • Puc menjar/beure a la sala de consulta de la Biblioteca-CRAI?

Només es pot beure aigua si ve en un recipient tancat. 

Horari
  • Quin és l’horari de la Biblioteca-CRAI?

Durant el curs l’horari d’atenció és de 10:00 h a 19:00 h, de dilluns a divendres.

L’horari canvia durant el període estiuenc.

  • Els caps de setmana la Biblioteca-CRAI està oberta?

No, els caps de setmana està tancada.

Xarxa Wi-Fi
  • Quina és el nom de la xarxa Wi-Fi?

El nom de la xarxa és Esmuc_Activitats.
La contrasenya per accedir a la xarxa Wi-Fi és ESMUC2017.
També disposeu d’un codi QR per accedir directament a la xarxa Wi-Fi a través de dispositius mòbils.

  • Els usuaris/àries externs/es la poden utilitzar?

Sí, és una xarxa oberta a qualsevol usuari/ària i visitant de la Biblioteca.

Carnet d’usuari/a
  • He perdut el carnet, què puc fer?

Si has perdut el carnet de la Biblioteca-CRAI (Alumni o usuari/a extern/a), t’hauràs de fer un duplicat al taulell de la biblioteca presentant el DNI, NIE o passaport. El duplicat del carnet té un cost de 2€ (pagament amb targeta).

  • Tinc el carnet bloquejat, puc treure documents?

No, si tens el carnet bloquejat, no pots treure documents en préstec.

  • Puc utilitzar el carnet d’una altra persona?

No, tant el carnet de l’ESMUC com el de la Biblioteca-CRAI són carnets personals i intransferibles.

Servei d’informació
  • Necessito informació sobre X i no sé com trobar-la / No sé com funciona un servei de la biblioteca.

El personal bibliotecari ofereix als seus usuaris/àries assessorament i ajut en la recerca d’informació dins i fora de la Biblioteca-CRAI i en l’ús dels equipaments que posa al seu servei. Es pot sol·licitar aquest servei de tres maneres:

Taulell d’informació: Us podeu adreçar al taulell de la Biblioteca-CRAI durant el nostre horari d’atenció al públic, de dilluns a divendres de 10 h a 19:00 h.

Telèfon: També podeu formular les vostres consultes o suggeriments trucant al 93.352.30.11 de dilluns a divendres de 10 h a 19:00 h.

Formulari web, sense limitacions d’horari ni de calendari.

En el cas de preguntes senzilles i de curta resposta, també podeu fer servir el whatsapp de la Biblioteca-CRAI.

Usuaris/es externs/es
  • Si sóc usuari/a extern/a, com puc accedir a la Biblioteca-CRAI?

Per accedir a l’ESMUC cal validar el carnet de l’ESMUC a l’entrada de l’Escola. Com que els usuaris externs no disposen d’aquest carnet, cal que es dirigeixin al taulell de recepció de l’Escola perquè els acreditin i els obrin les portes. No cal cita prèvia.

  • Com puc ser usuari/a de la Biblioteca-CRAI?

Per a la consulta dels documents no cal ser usuari amb carnet, però per treure documents en préstec caldrà que et facis el carnet de la Biblioteca-CRAI: Estudiants, PAS i professorat de l’ESMUC i Alumni i persones o institucions externes que tinguin alguna vinculació amb l’Escola o amb la música poden sol·licitar un carnet per utilitzar el servei de préstec.

  • El carnet és gratuït?

Les tarifes estan establertes pel Patronat de la ESMUC (5 €, excepte casos puntuals).

  • Com puc fer-lo?

Haurà de complimentar i segellar la sol·licitud d’accés als serveis.

  • Quina és la durada del carnet d’usuaris/es externs/es?

La durada és de 4 anys.

  • I si el perdo?

Hauràs de fer un duplicat, el qual té un cost de 2 €.

  • I si vaig estudiar a l’ESMUC?

Si vas finalitzar els teus estudis a l’ESMUC, hauràs de complimentar el següent document i entregar-lo signat i segellat a la Biblioteca-CRAI (cost 0 €): sol·licitud d’accés als serveis.

  • Si sóc antic/ga estudiant de l’ESMUC, puc seguir utilitzant els serveis de la Biblioteca-CRAI?

Sí, si ets Alumni i tens el carnet de la Biblioteca-CRAI.

  • Puc endur-me documents en préstec sense ser usuari/a de la Biblioteca-CRAI?

No, pots consultar-los però no te’ls podràs endur en préstec.

  • Quants i quins documents em puc emportar?

Pots emportar-te fins a un màxim de 6 documents del format que sigui, sempre que siguin prestables (que no tinguin el gomet vermell al llom).

El nombre de documents i dies de préstec canvia si són usuaris/es externs/es o professorat i PAS (6 documents i 15 dies, pels primers; 10 documents i 30 dies pels segons).

Catàleg bibliogràfic
  • On puc consultar el fons bibliogràfic de la Biblioteca-CRAI?

El fons es pot consultar a través del catàleg bibliogràfic.

  • Quina informació trobaré al catàleg?

El catàleg bibliogràfic informa de tots els documents (llibres, revistes, partitures, enregistraments sonors i de vídeo) que podeu trobar a la Biblioteca-CRAI de l’Esmuc.

  • Com es fa una consulta al catàleg?

Podeu consultar el següent enllaç sobre com trobar documents al catàleg.

Reprografia i impressió
  • Com funciona la fotocopiadora?

Si ets estudiant, professor o PAS pots activar la fotocopiadora amb el carnet de l’ESMUC.

Si ets personal extern de l’ESMUC has de dirigir-te al taulell de préstec de la Biblioteca-CRAI on et crearem un compte de Reprografia.

  • Com puc recarregar la targeta?

El saldo de la targeta es recarrega a través d’Internet i amb targeta de crèdit. Trobaràs tota la informació a Recàrrega en línia.

  • On puc imprimir?

L’Escola disposa de 6 equips de copiadores multifuncionals de gran capacitat: 4 equips: situats a la Biblioteca (2a planta) i als passadissos de la 2a i 3a planta. Per a ús d’estudiants, professors i PAS. 1 equip multifunció: situat a la Secretaria acadèmica (1a planta). Per a ús del PAS. 1 equip al servei de Reprografia (1a planta). Per a ús del PAS.

  • Com es fotocopia?

Cal passar el carnet de l’ESMUC pel lector de targetes de la màquina i seleccionar l’opció “Funcions del dispositiu”. Si ets personal extern i no tens carnet de l’ESMUC també podràs fer-ho amb un compte creat per la Biblioteca-CRAI.

  • Com s’imprimeix?

Els treballs d’impressió es poden enviar des dels ordinadors de l’ESMUC, via web o per correu electrònic. Trobareu els manuals amb les instruccions detallades a Reprografia.

  • Puc escanejar documents?

Sí, amb algunes excepcions. L’ESMUC disposa d’una llicència CEDRO que permet escanejar fins al 10% d’un llibre i un article sencer, encara que superi el 10% d’una revista o publicació periòdica. La llicència no permet l’escaneig de partitures.

  • Puc fotocopiar un llibre o una partitura sencera?

No. L’ESMUC disposa d’una llicència CEDRO que permet fotocopiar el 100% de partitures musicals, fins al 10% d’un llibre i un article sencer, encara que superi el 10% d’una revista o publicació periòdica.

Fons i col·leccions
  • Com puc trobar un document a la biblioteca?

Mitjançant el topogràfic, que el trobaràs cercant el document al catàleg.

  • Com estan ordenats els documents?

Ordenació per CDs, DVDs (segons tipus de contingut de l’enregistrament), partitures (per tipologia / instrument o formació / compositor) i llibres (matèria i ordenació alfabètica per autor o títol, si no té autor).

  • Si no trobo un document a l’ESMUC, puc demanar-lo a una altra biblioteca? Té algun cost?

El servei de préstec interbibliotecari té com a objectiu l’intercanvi i l’obtenció de documents entre diferents biblioteques.

  • On puc trobar més números de X revista?

Els números de l’any en curs els trobareu en l’espai disponible sota l’expositor de revistes de la Biblioteca-CRAI, els números anteriors els tenim a dipòsit. Els podeu demanar al taulell (baixem cada dilluns a la tarda).

  • Que passa si torno un document tard?

1 punt de penalització per cada document i dia de retard. Per usuaris/àries externs i alumnat, 18 punts de bloqueig suposen 15 dies de restricció de préstec; per professorat i PAS, 30 punts de penalització suposen 15 de restricció de préstec.

  • Com puc demanar que la biblioteca compri un document?

Enviant un correu electrònic. El document ha de ser relacionat amb la música.

  • Hi ha algun document que no pugui agafar en préstec?

Hi ha documents exclosos de préstec (indicat amb un gomet vermell al llom del document).

  • Puc accedir als recursos electrònics (bases de dades, revistes electròniques, etc.) des de casa?

Tots els recursos d’accés obert són accessibles per a tothom. En el cas dels recursos subscrits per la Biblioteca-CRAI només són accessibles per als usuaris que formen part de la Comunitat ESMUC i per connectar-se s’hauran d’autenticar amb l’usuari i contrasenya ESMUC.

Els usuaris externs només podran consultar aquests recursos a les instal·lacions de l’ESMUC des dels ordinadors de la Biblioteca-CRAI o bé des d’un ordinador propi connectat a la xarxa wifi ESMUC.

  • He agafat un document per consultar a sala, el deixo una altra vegada a la prestatgeria?

Tots els documents consultats caldrà dipositar-los als carretons de la sala.

Reserva de documents
  • Puc fer reserves de documents per Internet?

No. Podreu fer reserves de documents presencialment al taulell d’informació, telefònicament o whatsapp. Es poden reservar tant documents en préstec com documents disponibles.

  • Puc reservar/demanar documents del dipòsit de la Biblioteca-CRAI?

Sí. Cada dilluns es pugen les peticions de documents ubicats al dipòsit. Així totes les demandes realitzades des de dilluns fins divendres a la tarda, estaran disponibles a la sala el dilluns posterior.

  • Vull un document però està reservat, què puc fer?

Si està en préstec, es pot fer una reserva del document i quan el retornin us enviarem un correu electrònic per tal que vingueu a recollir-lo. Si a més d’estar en préstec, ja estigués reservat, podríem fer una altra reserva i estaríeu a la cua de reserves.

  • Quants dies dura la reserva?

La reserva caduca després de 5 dies.

Renovació de préstec de documents
  • Puc renovar per Internet?

Sí, des de El meu compte.

Una altra opció és fer la renovació des de la màquina d’autopréstec situada a la biblioteca. Per la primera i segona renovació no cal portar el document prestat, en cas d’una tercera sí.

També es pot renovar escrivint-nos un correu a biblioteca@esmuc.cat, trucant-nos al telèfon 93.352.30.11 o a través del Whatsapp de la Biblioteca-CRAI (+34) 677.26.00.73.

Si el document està reservat per un altre usuari, la renovació no es podrà realitzar.

  • Quantes vegades puc renovar documents?

Els documents poden ser renovats dues vegades. En el cas de voler renovar-lo una tercera vegada, o més, cal que us adreceu al taulell.

Màquina d’autopréstec
  • Puc tornar un document a la màquina d’autopréstec?

Sí, la màquina d’autopréstec té l’opció de retorn de documents. Al costat hi ha un carretó on deixar els documents una vegada els heu passat pel lector de la màquina.

Si la Biblioteca-CRAI està tancada, a la bústia de retorns situada al costat de la porta d’entrada de l’ESMUC.

  • Quins documents puc treure en préstec amb la màquina?

Qualsevol. A excepció dels documents exclosos del servei de préstec (diccionaris i enciclopèdies, i tots aquells documents marcats amb un gomet vermell al llom).

Donacions
  • Com es fa una donació?

Si és una petita donació (pocs documents), es poden portar al taulell, en canvi, si és una gran donació, necessitem un breu inventari amb dades identificatives dels documents per valorar-ho i aplicar el protocol d’acceptació de donacions.

  • Quins documents es poden donar?

Són benvinguts aquells CD’s i DVD’s enregistrats per la comunitat de l’ESMUC: alumnes, exalumnes, professorat i PAS, a condició que no hi hagi duplicats.

També acceptem llibres i partitures sense duplicats i posteriors a l’any 1980.

  • Qui pot donar un document?

Qualsevol persona que vulgui col·laborar en el creixement del fons de la Biblioteca-CRAI i tingui qualsevol document de temàtica musical.