Vika Kleiman
Departament d'Educació i Mediació Artística
Formació corporal i comunicació II
Música i dansa
Practicum de Pedagogia I
Practicum de Pedagogia II
Formació corporal i comunicació I
Integració del corporal en la didàctica de la música

El seu interès per l’estudi del cos i el moviment, l’ha portat arreu del món formant-se en diversos llenguatges i formes de dansa, tècniques de educació somàtica i ioga en Argentina, USA, Índia, Tailàndia, Japó, Holanda, Bèlgica, Portugal i Espanya amb grans mestres de reconeixement internacional.
Màster en pedagogia per a músics (2020) por la ESMUC.
Llicenciada en Psicologia (1993) por la UBA.
Va estudiar a l’Escola d’Expressió corporal dansa de Patricia Stokoe entre 1978 i 1997.
Des de 1991 estudia dansa, composició instantània, improvisació i creació, Butoh i Body Weather.
Des de 1980 fins avui rep formació en Tècniques d’Educació Somàtica; Feldenkrais, Alineació, Moviment Autèntic, Body-Mind Centering, Sensopercepció, entre altres, i se forma en diferents estils de Ioga des de 1994 realitzant diverses formacions de professors.
- Dinàmiques estructurals i energètiques per a la integritat en l'acció.
- La improvisació en el terreny pedagògic i artístic, eina metodològica i procés artístic.
- Aportacions de la meditació i les qualitats de l’atenció a la pràctica del músic.
- Educació artística i educació a través de l'art
- Improvisació en música i dansa: la relació entre so, moviment i silenci.
- KLEIMAN (2010). La formació corporal en l'educació acadèmica del musics.REVISTA MUSICAL CATALANA.
- KLEIMAN (2012) Reflexiones sobre formas de trabajar el cuerpo. ODA, 16 revista digital
- KLEIMAN (2016) Herramientas para la práctica corporal diaria. el cuerpo como espacio de experiencias.ODÁ nº18
- KLEIMAN (2019) Reflexiones acciones y devenires en el tiempo de la improvisación. Oda ed. 21
- KLEIMAN (2020) COMPONENTES DE LA ORGANIZACIÓN EDUCATIVA.Breve guía para la observación de una institución educativa.
- KLEIMAN (2020). Tesina de Máster, pedagogía para músicos. IMPROVISACIÓN A PARTIR DE LA EXPERIENCIA SOMÁTICA (La asignatura Música y Danza en los estudios superiores de música)
- KLEIMAN (2021)ALGUNAS REFLEXIONES ALREDEDOR DE LA DETECCIÓN DE NECESIDADES
- KLEIMAN (2021). La observación de una organización educativa en el practicum de pedagogía.
Professora d’Educació Somàtica des de 1987.
Professora de Dansa improvisada i de Ioga.
Ha impartit classes d’Educació somàtica, Expressió corporal, Sensopercepció, Dansa Improvisada, Alineació, Contact Improvisation, Ioga i Consciència corporal en Universitats, companyies de dansa, festivals i institucions educatives i escoles de ioga d’Europa i Amèrica.
Especialitzada en educació a través de l'art, també imparteix docència en l'àmbit de la pedagogia i l'educació.
BLOG PERSONAL
https://vikakleiman.blogspot.com/
VIMEO
https://vimeo.com/user22250752/videos
YOUTUBE
https://www.youtube.com/channel/UCzU-YyPROaxJohsU0NScxMA