Concert fi de grau de Composició i lliurament del 22è Premi Internacional Joan Guinjoan
Concert fi de grau de composició 2023. Autora, Erola Albesa.
El dimarts 11 de juny, a les 19 h, la Sala 2 Oriol Martorell de L’Auditori acull el Concert Fi de Grau de Composició i lliurament del 22è Premi Internacional Joan Guinjoan. Alumnat de l’ESMUC interpretarà les obres dels estudiants que es graduen, així com la composició guanyadora, Deberían tener alas, de David Antúnez, sota la direcció del professor Jordi Francés. El concert és d’accés lliure fins a completar l’aforament de la sala.
El Concert fi de grau de composició està format per les obres d’estudiants del darrer any d’estudis de Composició a l’escola i també per la interpretació de l’obra guanyadora del Premi Internacional Joan Guinjoan per a Joves Compositors, que organitza el Departament de Creació i Teoria Musical de l’ESMUC, des del curs 2001-2002, enguany atorgat a David Antúnez Rodríguez, per l’obra Deberían tener alas. Els estudiants de composició que presenten enguany les seves obres són: María Amor, Román García Felipe, Sergi Megías Custodio, David Mormeneo i Daniel Romano Medina.
El guanyador d’aquesta edició és David Antúnez (Baeza, Jaen, 1995). Va estudiar composició musical al conservatori superior de Música Manuel Castillo de Sevilla, i recentment ha culminat els seus estudis amb el Bienni di Composizione del Conservatori Giuseppe Verdi, Milà.
La composició Deberían tener alas reprèn alguns versos de la poeta argentina Alejandra Pizarnik, juntament amb fragments de Fernando Pessoa, Julio Cortázar i Antonio Machado. Cadascun dels tres moviments reflecteix un fragment d’aquests autors, formant una composició intertextual. David Antúnez explora tècniques per revalorar el paper de l’intèrpret en la música i treballa en la memòria dels intèrprets, deixant així l’estructura formal a la decisió del director i hi aplica la “fonètica instrumental”. L’obra guanyadora està escrita per a flauta, clarinet, fagot, trombó, percussió, piano, acordió, veu, violí, viola i contrabaix; i destaca per la qualitat, delicadesa i equilibri del teixit sonor, així com per l’especial concepció del paper de l’intèrpret en el desenvolupament de l’obra.
Un premi per a la promoció de les noves generacions de creadors musicals
Convocat anualment per l’ESMUC des de l’any 2002, a través del departament de Creació i Teoria Musical, aquest Premi Internacional Joan Guinjoan busca estimular i promoure la creació actual entre les noves generacions de compositores i compositors, així com facilitar l’estrena i la divulgació de les obres guardonades. La dotació del premi és de 4.000 euros i l’obra guanyadora, a part de ser estrenada des de l’ESMUC, té la possibilitat de ser enregistrada i editada en disc per la mateixa Escola.
Per dotzè any consecutiu, la Fundació Banc Sabadell col·labora amb el premi, un suport que ha contribuït a consolidar el certamen i a incrementar la seva difusió, a més de mantenir la seva dotació econòmica. L’objectiu de la Fundació és promoure la cultura i les arts, la investigació i l’educació, amb especial interès en l’impuls al talent jove.
L’organització pretén amb aquest guardó poder contribuir a la promoció de la cultura i la creació musical. A més, el premi respon a la necessitat d’establir un marc per a la creació de noves obres en una diversitat de tendències, estils i formacions instrumentals.
ROJO AMAPOLA de Sergi Megías Custodio
La Memòria Esculpida en Sal de David Mormeneo
Basada en l’espai sonor de Dolça Sodoma Meva, de Marta Pintó i David Mormeneo
Es retorça
Emergeix de l’abisme
Allò que havia romàs congelat
S’esquerden els ulls de l’estàtua
Batega el cor de la memòria
I comença a recordar
El plaer; l’èxtasi
El pecat; la plaga
La bel•ligerància; la humiliació
I com cisell sobre marbre
Queden esculpits en la memòria
Esgarrada
Enterrada en el temps
Sepultada en sal
Deberían tener alas per a veu femenina i ensemble, de David Antúnez (obra guanyadora del premi)
disconnected, pairing per a trompeta i ensemble de Daniel Romano Medina
Remixing Lif(v)e de Román García Felipe
Everythingundercontrol comfortablypredictable de Maria Amor
Veu a Deberían tener alas, Ana Arias
Veu a Everythingundercontrol comfortablypredictable, Julia Rodriguez
Flauta, flautí i flauta alto, Ophèlie Derieux
Flauta baixa a Remixing Lif(v)e, Virginia Tato Moreno
Clarinet i clarinet baix, Víctor de la Rosa
Saxo alto, Martí Cabarrocas
Saxo baix: Carlos Segura
Fagot, Daniel Ortuño
Trompa, Cristina Sánchez Manzano
Trompeta a disconnected, pairing, Joan Alós
Trompeta a Remixing Lif(v)e, Paco Fernández García
Trompeta a Everythingundercontrol comfortablypredictable, Joan Mominó
Trombó a Deberían tener alas, Pau Llop
Trombó a La Memòria Esculpida en Sal, Romà Ivars
Percussió, Álvaro Ayuso
Percussió II, Vicente Martínez
Bateria, Joan Agulló
Guitarra Elèctrica, Nestor Pérez
Acordió, Mateja Zenzerovic
Piano, Mireia Vendrell
Violí, Bernat Prat
Violí II a ROJO AMAPOLA, Scarlett Martinez
Viola, Nacho Gobbi
Violoncel, Jordi Claret
Contrabaix, Alejandro Frankel
Text a Everythingundercontrol comfortablypredictable, Fuensanta (cantautora de Veracruz)
Direcció: Jordi Francés.
Més informació
Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.