Oleguer Aymamí Busqué

Departament de Música Antiga

oaymami@esmuc.cat

Violoncel històric
Cambra

Oleguer Aymamí

Formació

Nascut a Sabadell i format a l’Escolania de Montserrat sota la direcció del P. Ireneu Segarra. Cursà els estudis superiors de violoncel a l’ESMUC amb Damián Martínez i els Màster de violoncel barroc amb Bruno Cocset i Màster de direcció d’orquestra amb Laurent Gay i direcció de cor amb Celso Antunes a l’Haute École de Musique de Ginebra. Paral·lelament s’inicià amb la viola de gamba amb Guido Balestracci. Ha realitzat masterclasses de direcció amb Emmanuel Krivine i Antoni Ros-Marbà, i de violoncel amb Christophe Coin, Roel Dieltiens, Marçal Cervera, i Lluís Claret entre altres.

Gran influència en la seva formació en música de cambra de músics com el Quartet Casals, Feliu Gasull o Pedro Memelsdorff.

Concerts

La seva activitat musical abasta un repertori molt variat que va de la música antiga a la música contemporània, moderna i improvisada, actuant com a solista, amb grups de música de cambra i orquestres de renom com Le Concert d’Astrée, Cappella Mediterranea, Gli Angeli Genève, Le Concert des Nations, Les Basses Réunies, Geneva Camerata, Ensemble Cantatio, Vespres d’Arnadí, Acadèmia 1750, Orquesta Barroca de Sevilla o Orquestra del Gran Teatre del Liceu, amb qui actua a les millors sales de concerts d’Europa i Amèrica llatina i enregistra per diversos segells discogràfics.

Trajectòria

Membre fundador del Quartet Brossa i de l’Orquestra de Cambra Terrassa 48 actualment és director artístic del projecte personal Ensemble Exclamatio.

Treballa regularment com a director musical assistent al Gran Teatre del Liceu.

Docència

Imparteix l’activitat docent com a professor de violoncel històric complementari i música de cambra a l’ESMUC i de violoncel barroc a l’Aula de Música Antiga del Conservatori de Música Isaac Albéniz de la Diputació de Girona, complementada amb el Curs de Música Antiga de Sant Daniel de Girona.

Director convidat de diferents formacions i orquestres de l’àmbit pedagògic com l’Orquestra Simfònica del Conservatori dels Pirineus, de l’Orquestra Simfònica del Conservatori de Badalona, de la Camerata Barroca del Conservatori de Girona o de la Camerata Barroca i Orquestra Simfònica del Conservatoire Populaire de Musique, Danse et Théâtre de Ginebra, entre d’altres.

A l’estiu del 2013, participà activament com a docent del projecte musico-social NEOJIBA, localitzat a Salvador de Bahía (Brasil) impartint classes d’instrument, de direcció i organitzant workshops de música de cambra i música barroca.