Proves d’accés al Grau en ensenyaments artístics superiors de música 2026 – 2027

Convocatòria

La convocatòria de les proves corresponents al curs 2026-2027 està regulada per:

  • RESOLUCIÓ EDF/658/2026, de 5 de març, per la qual es convoquen les proves d’accés als graus en ensenyaments artístics superiors adaptats a l’Espai Europeu d’Educació Superior, corresponents al curs 2026-2027.

  • Resolució EDU/2054/2021, del 29 de juny, per la qual s’estableixen les bases de les proves específiques d’accés als ensenyaments artístics superiors. (DOGC núm. 8452, 07.07.2021).

L’admissió al centre està supeditada a l’existència de places suficients. Els candidats accediran a les especialitats sol·licitades per ordre descendent de les qualificacions obtingudes.  
Així mateix, en aquelles modalitats en les quals es convoca una sola plaça es prioritzarà als candidats/es que no estiguin en possessió d’un Grau en ensenyaments artístics superiors de música. 

Especialitats i modalitats que s’ofereixen
EspecialitatsPlacesModalitats i observacions
INTERPRETACIÓ
Instruments de la Música clàssica i contemporània62- Acordió: 1
- Arpa: 1
- Orgue: 1
- Cant: 4
- Guitarra: 3
- Percussió: 3
- Piano: 9
- Clarinet: 2
- Fagot: 1
- Flauta travessera: 2
- Oboè: 2
- Saxòfon: 2
- Trompa: 2
- Trompeta: 2
- Trombó: 2
- Tuba/Bombardí: 2
- Violí: 10
- Viola: 4
- Violoncel: 5
- Contrabaix: 3
Instruments de la Cobla4- Flabiol: 1
- Fiscorn: 1
- Tenora: 1
- Tible: 1
Instruments de Música Tradicional Catalana3Les 3 places s’assignaran per ordre de qualificacions de la part B i amb un màxim d’1 plaça per instrument:
- Acordió diatònic
- Cornamusa
- Gralla / Dolçaina
- Instruments de corda polsada
Flamenco3- Cante flamenco (1)
- Guitarra flamenca (2)
Instruments de la Música Antiga11Les 11 places s’assignaran per ordre de qualificacions de la part B i amb un màxim d’1 plaça per instrument:

- Arpes històriques
- Cant històric
- Clarinet històric
- Clavicèmbal
- Contrabaix històric/Violone
- Corneta/Cornetto
- Instruments de corda polsada
- Fagots històrics
- Flauta de bec
- Flauta travessera històrica
- Fortepiano
- Oboè històric
- Percussió històrica
- Sacabutx
- Trompes històriques
- Violí històric
- Viola històrica
- Violoncel històric
- Viola de gamba
JiMM - Instruments del Jazz14- Bateria jazz: 2
- Cant Jazz: 1
- Flauta o Clarinet Jazz: 1
- Contrabaix: 2
- Guitarra Jazz: 1
- Piano Jazz: 2
- Saxòfon Jazz: 2
- Trombó Jazz: 1
- Trompeta Jazz: 1
- Violí Jazz: 1
JiMM - Instruments de la Música Moderna10- Baix elèctric: 1
- Bateria MM: 1
- Cant MM: 1
- Flauta o Clarinet MM: 1
- Guitarra elèctrica: 1
- Percussió MM: 1
- Saxòfon MM: 1
- Teclats: 1
- Trombó MM: 1
- Trompeta MM: 1
COMPOSICIÓ9
DIRECCIÓ3
MUSICOLOGIA6
PEDAGOGIA23Modalitat: qualsevol dels instruments que s'ofereixen en els diferents àmbits interpretatius.

Les 23 places s'assignaran per odre de qualificacions de la part B i amb un màxim de 2 places per modalitat. Un cop distribuïdes segons aquest criteri, s'assignarà una tercera plaça per instrument en funció també de la nota obtinguda.
PRODUCCIÓ I GESTIÓ5
SONOLOGIA4

1.- Cada aspirant pot presentar-se a un màxim de dues especialitats, àmbits o modalitats. En la inscripció caldrà indicar l’ordre de preferència d’aquestes opcions, que condicionarà la seva matrícula.

2.- Es podran cursar fins a 10 places de doble especialitat (Interpretació-Pedagogia; Interpretació-Musicologia; Producció i Gestió-Sonologia) o doble àmbit (Int. Clàssica i Contemporània-Int. Música Antiga), dins del total de places convocades, i fins un màxim de 3 estudiants per model de doble especialitat. Les persones aspirants interessades hauran d’especificar-ho a les proves, a més de marcar la 1a i 2a opcions. 

3.- En cas d’obtenir puntuació suficient per a l’accés a les dues especialitats, s’assignarà plaça d’acord amb l’ordre de preferència indicat en la inscripció. 

4.- En aquelles modalitats instrumentals en les que s’ofereixi una única plaça es prioritzarà l’accés d’aquells/es aspirants que no comptin ja amb un Grau en EAS de música (Acord del Patronat del 17/02/2022). 

5.- En col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili, s’ofereix un itinerari de simultaneïtat en els Graus de Música i Educació primària. Es poden atorgar un màxim de 15 places de l’especialitat d’interpretació de la música clàssica i contemporània, dins les modalitats dels instruments orquestrals. https://www.esmuc.cat/estudis/grau/musica-i-educacio-primaria/

6.- 6.- En col·laboració amb la Universitat Politècnica de Catalunya, s’ofereix un itinerari de simultaneïtat en els Graus de Música i Matemàtiques. https://www.esmuc.cat/estudis/grau/musica-i-matematiques/

7.- Als aspirants que tinguin un o més títols de Grau en música se’ls aplicarà un recàrrec del 40% sobre el preu-crèdit dels crèdits que hagin de cursar (aquest recàrrec no s’aplicarà als crèdits reconeguts).

8.- Les persones que ja estiguin en possessió d’un Grau de música (o equivalent) en l’especialitat d’Interpretació i vulguin accedir a una nova modalitat d’Interpretació han de tenir en compte que no podran obtenir un segon Grau, ja que en aquests títols no hi consta la modalitat instrumental. En el cas que es cursin igualment els estudis, l’escola podrà certificar els estudis realitzats. 

Documentació, publicacions, reclamacions i terminis

La còpia del DNI i la documentació justificativa de descomptes de pagament que s’al·leguin caldrà incloure-les a la plataforma d’inscripció en el moment de realitzar-se.

La resta de documentació -en format PDF- caldrà enviar-se exclusivament al correu electrònic  bustia.documentacioproves@esmuc.cat dins dels terminis establerts. No es donarà per rebuda cap documentació enviada a un altre correu electrònic.

Tota la informació relativa a les proves d’accés es publicarà a l’apartat específic del web de l’escola. La Secretaria acadèmica no informarà individualment dels detalls de dates i horaris que puguin consultar-se al web.

Documentació a presentar i publicacionsData inici Data termini
Inscripció25 març9 abril
Pagament de la inscripció25 març10 abril
Lliurament de la còpia del DNI/ NIE/ Passaport25 març9 abril
Lliurament de la còpia del carnet de família nombrosa, monoparental o exempció per descompte: majors de 65 anys, discapacitat igual o superior al 33%, víctimes d’actes terroristes i de violència de gènere (si escau)25 març
9 abril
Lliurament del títol, resguard del Grau professional (1) o certificat acreditatiu 25 març8 maig
Lliurament del requisit acadèmic (2), títol batxillerat, resguard, prova específica o homologació En el moment de l'acceptació de plaça
Publicació d’exclusió per falta de pagament14 abril
Esmena de defectes de la documentació presentada15 abril28 abril
Publicació definitiva d’admissió a les proves d’accés29 abril

(1) En el moment de realitzar la inscripció a les PPAA al tramitador general de la Generalitat de Catalunya es podrà autoritzar la interoperabilitat entre administracions per tal d’obtenir aquella documentació que ja es en mans d’altres administracions. En aquest cas no caldrà cap altre lliurament addicional.
 
(2) El títol de Grau professional s’ha d’acreditar mitjançant el títol, resguard del títol o, excepcionalment, amb una certificació per part dels respectius centres oficials, on s’indiqui la finalització dels estudis, amb l’instrument cursat, i que l’estudiant està en disposició d’iniciar la tramitació del títol. El certificat de notes o qualsevol altre document no serà vàlid.
 
(3) El requisit acadèmic cal acreditar-lo mitjançant la còpia del títol o el resguard corresponent. El certificat de notes no és vàlid. Excepcionalment, el Departament d’Educació accepta com a requisit acadèmic tenir aprovada la prova d’accés a un cicle superior; en aquest cas s’ha de lliurar la certificació corresponent.
 
(4) Les persones que hagin obtingut plaça i que vulguin reconèixer crèdits per estudis superiors ja cursats en algun centre de l’Espai Europeu d’Educació Superior, hauran d’enviar l’expedient acadèmic -en format PDF- per correu electrònic a: bustia.provesacces@esmuc.cat, indicant a l’assumpte del correu ‘RECONEIXEMENT’, i especificant al cos del correu les assignatures del pla d’estudis corresponent que sol·liciten reconèixer.

Calendari i realització de les proves

Convocatòria dels exercicis de la part A
Es realitzen de forma genèrica per especialitat i àmbit i per tipus d’exercici (dies, horaris i aules).

Pel número d’inscripció de cada aspirant per la prova A5 (en cas que sigui necessària). Es troba al resguard d’inscripció i/o pagament.

Exercicis de la Part AData iniciData final
Publicació dels horaris específics de les proves de la part A11 maig
Realització dels exercicis de la part Part A15, 16 i 17 de maig
Publicació dels resultats provisionals de les proves d’accés Part A25 de maig
Revisió de qualificacions Part A26 de maig28 de maig
Reunió de la comissió avaluadora PdA2528 de maig
Publicació dels resultats definitius de la Part A29 de maig

Convocatòria dels exercicis de la part B
De forma genèrica per a les especialitats de Composició, Direcció, Musicologia, Pedagogia, Producció i gestió, Sonologia. 

Pel número d’inscripció de cada aspirant (es troba al resguard d’inscripció i/o pagament) per a les proves específiques d’instrument d’Interpretació i Pedagogia.

L’aspirant ha d’assegurar-se de quins son els exercicis que li correspon fer per a cada una de les dues opcions d’especialitat que ha marcat a la inscripció.

Exercicis de la Part BData iniciData final
Publicació del calendari de les proves de la part B (sense aspirants)18 maig
Publicació del calendari de les proves de la Part B (amb aspirants)29 maig
Realització dels exercicis de la Part B1 juny9 juny
Publicació dels resultats provisionals de les proves d’accés Part B10 juny
Revisió de qualificacions Part B11 juny15 juny
Reunió de la comissió avaluadora PdA2515 juny
Publicació dels resultats definitius de la Part B16 juny


Per a la realizació d’algunes proves de les especialitats de Composició, Musicologia, Sonologia i Producció i Gestió caldrà enviar prèviament la documentació requerida, en la forma i termini que figura a continuació:

EspecialitatDocumentacióTerminiEnviar a:
ComposicióPresentar còpia d’un mínim de dues obres o treballs fets per ell/a que consideri rellevants o representatius quant a exemplificar experiència, tendència estilística, tècnica compositiva, contextos creatius, i interès musical. Més informació.28 de maiga/e:
jrio@esmuc.cat
MusicologiaUn guió d’un màxim de dues pàgines sobre el tema lliure que es presentarà en l’exposició oral del segon exercici; ha d’incloure un títol, una descripció breu del tema, les fonts i les referències bibliogràfiques utilitzades. Més informació27 de maiga/e:
mheilbron@esmuc.cat
Producció i GestióA partir d’unes premisses que s’enviaran a les persones inscrites, elaborar i redactar un projecte i enviar-lo. L’extensió màxima serà de 4 folis dinA4 a 1,5 espais. Més informació4 de junya/e:
jfargas@esmuc.cat
SonologiaPresentar un escrit mostrant algun projecte en que s’hagi participat, relacionat amb la Sonologia, acompanyat, si se'n disposa, d’un enllaç web a un registre audiovisual del projecte.
Si no es disposa d’aquest enllaç, presentar una carta de motivació.
L'extensió màxima, en ambdós casos, serà d’un full DIN A4 a 1,5 espais.
Més informació
25 de maiga/e:
gfont@esmuc.cat

Els dies de realització de les proves no es podrà realitzar cap modificació en la inscripció si no ha estat autoritzada prèviament per la Secretaria acadèmica.

Cal respectar estrictament la data i horari que es detallarà en el calendari definitiu de cadascuna de les proves. En el moment d’accedir a l’escola caldrà seguir les indicacions de les persones que faran el control d’accés i l’acreditació.

Per a la realització de les Transcripcions (A1- A2), Anàlisi auditiva (A3) i Reconeixement auditiu (B5), és imprescindible utilitzar un dispositiu mòbil intel·ligent amb la bateria completament carregada (pots portar si cal una bateria externa), amb connexió a Wi-Fi. És imprescindible disposar d’auriculars propis.

Per a la realització de les proves A5 i de la part B, tothom haurà de portar el seu instrument excepte a la modalitats d’arpa, bateria, clavicèmbal, fortepiano, percussió i piano.  Per altres casos, podeu consultar a bustia.provesacces@esmuc.cat

Pels àmbits de Jazz i Musica Moderna l’escola proporciona la bateria i els plats.

Per a les modalitats de Cant Jazz i Cant de Música Moderna s’ha de portar el micròfon propi.

Un cop acabats els exercicis caldrà abandonar l’escola.

Inscripció


La inscripció estarà del 25 de març al 9 d’abril (23:59h).

Taxa d’inscripció: 80 €.

El pagament resultant s’ha d’efectuar dins del termini establert. No fer-ho comporta l’exclusió del procés d’admissió.

No es retornarà l’import de la taxa d’inscripció en cap cas. 

Repertorista acompanyant

Opcionalment es pot acordar el treball amb un/a repertorista per les Proves d’accés (només per instruments de clàssica i contemporània, música antiga i cobla). Inclou 1,5 hores de preparació individual a l’Esmuc, a concretar amb l’aspirant, i participació en l’exercici B16 o A5, segons correspongui.

Import total: 150€. El pagament s’ha d’efectuar dins del termini establert. No fer-ho comporta la renúncia al servei.

L’import del treball amb repertorista es retornarà de forma automàtica si no se supera la part A de les proves i no s’ha emprat el servei per l’exercici A5.

Consultes i atenció telefònica
  • Consultes sobre les proves d’accés per correu electrònic exclusivament a través de  bustia.provesacces@esmuc.cat 

  • Atenció telefònica: 933523011 de dilluns a divendres, de les 9h a les 14h

Consulta periòdicament aquesta secció per possibles canvis o actualitzacions.