Publicat el 8 de febrer de 2024

Comparteix a:

Dimarts toca ESMUC: El mandolinístic viatge

Mandolinistic Viatge Dte Esmuc

El mandolinístic viatge: Fernando Díaz, Ángela Pérez i Sara Rocío (d’esquerra a dreta).

El dimarts dia 13 de febrer, el cicle Dimarts toca ESMUC acull un concert de mandolina amb acompanyament de piano i percussió. Ángela Pérez, intèrpret de mandolina, ens portarà a través d’un viatge per la història de la música interpretant obres per a aquest instrument. Serà acompanyada per Sara Rocío López Cera al piano i Fernando Díaz a la percussió. El concert començarà a les 18:15 h, a la Sala d’Orquestrade l’ESMUC amb accés lliure fins a completar l’aforament.

  • Dimarts 13 de febrer

  • 18:15 hores

  • Sala d’Orquestra ESMUC


L’obra que obrirà el concert serà el setè moviment (Giga) de la Partita núm. 3, de Johann Sebastian Bach. Aquesta obra va ser composta l’any 1720 i forma part del moviment del Barroc. Té un caràcter ràpid i àgil amb una conclusió clarament expressiva i cordial. La versió original d’aquesta obra és per a violí sol, però l’Ángela interpretarà una versió per a mandolina sola.

Tot seguit, s’interpretarà la Simfonia poètica, de Raffaelle Calace (1863-1934), un compositor i mandolinista del període romàntic italià. Format al Conservatori de Nàpols, Calace va convertir-se en un virtuós de la mandolina i va compondre prop de 200 obres per a aquest instrument. El tema que s’interpretarà mostra les nombroses facetes i capacitats de la mandolina amb l’acompanyament del piano i la percussió.

Enrique Granados i Astor Piazzola

A continuació, interpretarà una obra d’Enrique Granados, compositor de finals del segle XIX i principis del segle XX nascut a Lleida i un dels grans compositors de la història de la música espanyola i catalana. La peça escollida és part de la col·lecció de Danses espanyoles, op. 37, concretament la cinquena. Aquesta és una composició per a piano, però l’Ángela interpretarà una adaptació per a mandolina amb acompanyament. La cinquena dansa té el sobrenom d’Andaluza, a causa del seu caràcter que recorda al flamenco en diverses seccions.

Continuant amb el viatge a través de les obres per a mandolina, la següent peça serà Ares, de Jürg Kindle, un compositor i guitarrista suís nascut el 1960. Amb més de 40 anys de carrera, Kindle s’ha convertit en un dels grans compositors per a guitarra i mandolina, amb més de 100 obres publicades per grans editorials. Ares és la primera peça de Mandopolis, una col·lecció de fantasies que relacionen la mandolina amb els déus grecs.

El concert continuarà amb Libertango, d’Astor Piazzolla, una de les seves obres més versionades i interpretades. En aquest cas, l’obra és un tango, un estil musical d’Amèrica Llatina amb uns ritmes i melodies molt característics. El Libertango va ser composta el 1974 i la versió del pròxim dimarts és especialment interessant perquè serà una adaptació per a mandolina amb l’acompanyament del piano i la percussió.

Per acabar el concert, el mandolinístic viatge ens portarà a l’època del jazz del segle XX. L’obra serà Spain, de Chick Corea, un dels compositors i pianistes de jazz americans més importants. Spain, composta el 1971, és segurament el tema més reconegut de Chick Corea, considerat ja un estàndard de jazz.

Dimarts Toca ESMUC

El cicle Dimarts Toca ESMUC és una programació estable de l’escola que inclou música d’estils i compositors molt diversos. Els concerts es duen a terme els dimarts a l’Escola, i els estudiants de Producció i Gestió hi participen en l’organització, com a part del currículum de pràctiques dels seus estudis.

Programa

Partita núm. 3 (Giga), Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Fantasia poètica, Raffaele Calace (1863-1934)
Danzas españolas, núm. 5 (Andaluza), Enrique Granados (1867- 1923)
Ares, Jürg Kindle (1960-)
Libertango, Astor Piazzolla (1921-1992) Spain, Chick Corea (1941-2021)

Intèrprets

Ángela Pérez Garrido (mandolina)

Nascuda a Múrcia l’any 2001, finalitza els seus estudis professionals d’instruments de corda pinçada al Conservatori Professional de Música de Múrcia amb matrícula d’honor i es gradua al Conservatori Superior de Música “Manuel Massotti” l’any 2023. Actualment, forma part de l’Orquestra Ciutat de la Manca, sota la direcció de Fernando Bustamante i és membre fundadora de l’Orquestra Europea de Mandolines i Guitarres a Luxemburg.
 
Ha rebut classes de grans figures com Pedro Chamorro, Mari Carmen Simón, Fernando Bustamante, Jacob Reuven i del gran compositor Leo Brower. A nivell cambrístic, és membre del trio Azahar, amb el que ha rebut diversos guardons.
 
Combina la seva formació clàssica amb la inclusió de la mandolina a la música moderna, al flamenco, experimentant i col·laborant amb artistes com Pleyel (pop-rock), Anatomize (alternative rock) o Esperanza Cortes (flamenco). Actualment, cursa el màster de Producció Musical i Management de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) per poder atendre les seves dues grans passions: la interpretació i la gestió musical.

 
Sara López (piano)
 
Nascuda a Sevilla, finalitza els seus estudis al Conservatori Professional de Música de Sevilla i a partir d’aquest moment, decideix profunditzar en el jazz i el flamenco rebent classes d’Ernesto Naranjo i Dorantes. A partir d’aquí, canvia de direcció i estudia el Grau Superior de Gestió i Producció Musical per treballar en espais culturals com la discogràfica Air Musica Group, La Sala de Sevilla o la Sala X. Actualment, busca la combinació del seu paper com a gestora musical i intèrpret mitjançant la música de cambra.
 
Fernando Díaz Olaya (percussió)
 
Nascut a Colòmbia, la seva formació en percussió clàssica es perfecciona amb el mestre Roberto Concepción. Rep classes de bateria cubana amb Rodney Barreto i percussió cubana amb Keisel Jiménez. És graduat a l’Escola Nacional d’Arts de l’Habana (Cuba) en percussió clàssica amb l’especialitat de percussió llatina, llicenciat en música per la Universitat Tecnològica de Pereira i docent de la mateixa institució. També és guanyador de la beca llatinoamericana per a músics a Bogotà (Colòmbia). A més a més, ha desenvolupat estudis a l’Escola de Música Popular d’Avellaneda, a Buenos Aires.
 

Més informació

Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.

Concert de Cambres. Dimarts Toca ESMUC