Publicat el 11 d'abril de 2024

Comparteix a:

Conferència de Pierre Antoine Tremblay sobre enregistraments històrics

Pierre Antoine Tremblay 1 1 1

Pierre Antoine Tremblay.

Amb el títol ‘En el crepuscle del Romanticisme: Estils d’interpretació i diferències nacionals en la interpretació dels trompistes a principis del segle XX‘, el professor de trompa a l’ESMUC, Pierre Antoine Tremblay, impartirà aquesta conferència el dijous 18 d’abril, a l’aula A355, a les 18.30 h. L’accés és lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.

  • Dijous 18 d’abril.

  • 18:30 h.

  • Aula A355 de l’ESMUC.

Les primeres gravacions realitzades per trompistes a principis del segle XX proporcionen informacions importants sobre la pràctica interpretativa del final del període romàntic. En aquesta presentació, Pierre Antoine Tremblay explorarà les diferències nacionals en la forma de tocar la trompa mitjançant l’anàlisi tant de gravacions de solistes com d’extractes de la literatura simfònica i operística.

També es prestarà atenció especial a les gravacions d’obres fetes pel dedicatari, o sota la supervisió del compositor, per obtenir informació sobre les seves intencions i l’univers sonor de l’època. En explorar aquestes gravacions, l’objectiu és aconseguir una comprensió més profunda de la música del període romàntic tardà i familiaritzar-se amb les principals característiques de les escoles nacionals que han anat desapareixent progressivament al llarg de l’últim segle.

Aquesta temàtica ja ha estat impartida per Tremblay en dues ocasions, a París i al Simpòsium Internacional de Trompistes.

La conferència s’impartirà en castellà.

Pierre
Pierre Antoine Tremblay.
Pierre Antoine Tremblay

Nascut al Canadà, Pierre-Antoine Tremblay desenvolupa una forta passió pel moviment de la música antiga, des dels primers passos de la trompa durant l’època barroca fins a les darreres obres romàntiques de principis del segle XX. Toca regularment com a primer trompa amb alguns dels principals conjunts d’instruments d’època com Europa Galante (Itàlia), Anima Eterna (Bèlgica) i Tafelmusik Baroque Orchestra (Canadà).

Ha estat convidat també a actuar amb l’Orquestra Barroca de Friburg (Alemanya), el Collegium Vocale Gent (Bèlgica), Graindelavoix (Bèlgica), Concerto Copenhagen (Dinamarca), Arion Orquestra Barroca (Canadà), Vespres d’Arnadi (Espanya) i Capricci Stravagante (França). Les seves activitats artístiques l’han portat durant els últims anys a una trentena de països d’Europa, Àsia, Nord Amèrica i Amèrica del Sud, i ha col·laborat amb directors de renom com Frans Brüggen, Philippe Herreweghe, Fabio Biondi, René Jacobs, Christophe Rousset, Sir Simon Rattle, Pablo Heras-Casado, Raphaël Pichon i Ton Koopman.

El 2014 funda a Barcelona l’Ensemble Dialoghi per explorar el repertori clàssic i romàntic de la música de cambra amb instruments històrics. El primer disc d’aquest ensemble, publicat per Harmonia Mundi el 2018, presenta quintets de Mozart i Beethoven per a piano i vents.

Actualment, és professor al Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de París (CNSMDP), posició amb la qual succeeix el seu mentor, Claude Maury, i a l’ESMUC.

Més informació