Gestió d’equips


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Producció

ECTS: 3

Valor total en hores: 90
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 5
Hores per treballs dirigits (no presencials): 30
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 25

Departament: Gestió de la Música

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències transversals

CT1Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora.
CT2Recollir informació significativa, analitzar-la, sintetitzar-la i gestionar-la adequadament.
CT3Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza.
CT4Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació.
CT5Comprendre i utilitzar, al menys, una llengua estrangera en l’àmbit del seu desenvolupament professional.
CT6Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal.
CT7Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip.
CT8Desenvolupar raonadament i crítica idees i arguments.
CT9Integrar-se adequadament en equips multidisciplinaris i en contextos culturals diversos.
CT10Liderar i gestionar grups de treball.
CT11Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat.
CT12Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada.
CT13Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional.
CT14Dominar la metodologia d’investigació en la generació de projectes, idees i solucions viables.
CT15Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional.

Competències generals

CG5Conèixer els recursos tecnològics propis del seu camp d’activitat i les seves aplicacions en la música preparant-se per a assimilar les novetats que es produeixin en ell.
CG16Conèixer el context social, cultural i econòmic en que se desenvolupa la pràctica musical, amb especial atenció al seu entorn més immediat però amb atenció a la seva dimensió global.
CG24Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional.

Competències específiques

PG8Conèixer l’economia, gestió, comptabilitat, estratègies de mercat i recursos humans.
PG9Conèixer els entorns professionals en els que es desenvolupa l’activitat musical amb les seves singularitats.
PG13Tenir les habilitats directives i de gestió per interactuar i liderar un equip humà des de la motivació.
PG14Saber definir i aplicar una estratègia de manera proactiva.

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

1. Desenvolupar unes nocions i habilitats fonamentals per a la gestió de projectes empresarials.

2. Desenvolupar la capacitat de relació amb interlocutors i llenguatges diversos.

3. Explicar i assumir la dinàmica del grups formals i informals.

4. Desenvolupar habilitats personals pràctiques per a la gestió.

5. Dotar-se de les metodologies necessàries per gestió equips humans complexos des de la motivació i la participació.

6. Desenvolupar la capacitat d’auto-observació i avançar en el coneixement i creixement personal. 

7. Dotar-se d’uns coneixements bàsics sobre tipologies d’organitzacions i estils de lideratge. 

8. Reconèixer i analitzar els elements bàsics de la cultura d’una organització o equip.

Continguts

Fonaments d’organització d’empreses: tipologies d’organitzacions i mirada sistèmica de l’organització i els equips. Desenvolupament d’habilitats socials pròpies d’aquest perfil professional. Gestió del poder: rols, rangs i privilegis. Comunicació, assertivitat i gestió de la discrepància i el conflicte. La gestió d’equips en organitzacions artístiques.  

Metodologia d’impartició

La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants. 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.