Gestió d’equips
Tipus: Obligatòria (OB)
Matèria: Producció
ECTS: 3
Valor total en hores: 90
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 5
Hores per treballs dirigits (no presencials): 30
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 25
Departament: Gestió de la Música
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències transversals
CT1 | Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora. |
CT2 | Recollir informació significativa, analitzar-la, sintetitzar-la i gestionar-la adequadament. |
CT3 | Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza. |
CT4 | Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació. |
CT5 | Comprendre i utilitzar, al menys, una llengua estrangera en l’àmbit del seu desenvolupament professional. |
CT6 | Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal. |
CT7 | Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip. |
CT8 | Desenvolupar raonadament i crítica idees i arguments. |
CT9 | Integrar-se adequadament en equips multidisciplinaris i en contextos culturals diversos. |
CT10 | Liderar i gestionar grups de treball. |
CT11 | Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat. |
CT12 | Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada. |
CT13 | Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional. |
CT14 | Dominar la metodologia d’investigació en la generació de projectes, idees i solucions viables. |
CT15 | Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional. |
Competències generals
CG5 | Conèixer els recursos tecnològics propis del seu camp d’activitat i les seves aplicacions en la música preparant-se per a assimilar les novetats que es produeixin en ell. |
CG16 | Conèixer el context social, cultural i econòmic en que se desenvolupa la pràctica musical, amb especial atenció al seu entorn més immediat però amb atenció a la seva dimensió global. |
CG24 | Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional. |
Competències específiques
PG8 | Conèixer l’economia, gestió, comptabilitat, estratègies de mercat i recursos humans. |
PG9 | Conèixer els entorns professionals en els que es desenvolupa l’activitat musical amb les seves singularitats. |
PG13 | Tenir les habilitats directives i de gestió per interactuar i liderar un equip humà des de la motivació. |
PG14 | Saber definir i aplicar una estratègia de manera proactiva. |
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
1. Desenvolupar unes nocions i habilitats fonamentals per a la gestió de projectes empresarials.
2. Desenvolupar la capacitat de relació amb interlocutors i llenguatges diversos.
3. Explicar i assumir la dinàmica del grups formals i informals.
4. Desenvolupar habilitats personals pràctiques per a la gestió.
5. Dotar-se de les metodologies necessàries per gestió equips humans complexos des de la motivació i la participació.
6. Desenvolupar la capacitat d’auto-observació i avançar en el coneixement i creixement personal.
7. Dotar-se d’uns coneixements bàsics sobre tipologies d’organitzacions i estils de lideratge.
8. Reconèixer i analitzar els elements bàsics de la cultura d’una organització o equip.
Continguts
Fonaments d’organització d’empreses: tipologies d’organitzacions i mirada sistèmica de l’organització i els equips. Desenvolupament d’habilitats socials pròpies d’aquest perfil professional. Gestió del poder: rols, rangs i privilegis. Comunicació, assertivitat i gestió de la discrepància i el conflicte. La gestió d’equips en organitzacions artístiques.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.