Desenvolupament professional
Tipus: Formació bàsica (FB)
Matèria: Cultura, pensament i història
ECTS: 3
Valor total en hores: 90
Hores presencials lectives: 45
Altres hores presencials: 1
Hores per treballs dirigits (no presencials): 10
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 34
Departament: Gestió de la Música
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències transversals
CT1 | Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora |
CT3 | Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza. |
CT4 | Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació. |
CT7 | Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip. |
C10 | Liderar i gestionar grups de treball. |
CT12 | Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada. |
Competències generals
CG10 | Argumentar i expressar verbalment els seus punts de vista sobre conceptes musicals diversos. |
CG18 | Comunicar de forma escrita i verbal el contingut i els objectius de la seva activitat professional a persones especialitzades, amb un us adequat del vocabulari tècnic i general. |
CG24 | Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional. |
CG26 | Ser capaç de vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines del pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular, enriquint l’exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinària. |
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
- Presentar de forma sintètica i estructurada idees, tendències i projectes artístics varis incorporant conceptes i estratègies de l’àmbit de la comunicació de grup.
- Reconèixer i valorar les diferents possibilitats de desenvolupar carrera professional, i mostrar coneixement mínim de l’entorn jurídic dels músics freelance i dels contractes laborals.
- Explicar els processos psicològics bàsics de l’aprenentatge, en particular els de l’aprenentatge musical, així com els condicionants propis del desenvolupament de destreses tècniques amb instruments musicals.
- Entendre la realitat canviant del mon professional artístic i de la societat a les últimes dècades.
- Plantejar-se la pròpia missió professional i aprendre a descriure-la i preparar el seu desplegament.
Continguts
Claredat i estructuració: idees fonamentals i accessòries. Contextos socials i de grup. Conceptes i derivacions semàntiques. Relacions expressives entre el llenguatge musical i el verbal. Estratègies argumentals i estructuració formal del discurs. Exposició pública d’idees o temàtiques diverses. Introducció pràctica al dret mercantil, laboral i fiscal per a músics. Anàlisi de proposta de valor i terminologia empresarial aplicada individualment: Missió, visió, valors, diferenciació, diversificació, capital humà, gestió del talent. Anàlisi de realitats laborals. Adequació a realitats laborals canviants. Preparació de currículums. Preparació per a proves d’ingrés a llocs professionals. Preparació d’entrevistes. Els aprenentatges i l’organització del coneixement. Habilitats procedimentals. Percepció, creació i expressió. Aplicació de diferents opcions i recerca de solucions diversificades enfront de situacions educatives concretes, tant d’aprenentatge com d’ensenyament.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes es basa en sessions classes magistrals de desplegament de continguts, sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants. El treball autònom de l’alumnat consta de tasques individuals.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.