Producció de concerts i esdeveniments musicals
Tipus: Obligatòria (OB)
Matèria: Producció, Producció i gestió
ECTS: 3 o 4
Valor total en hores: 90-130
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 2
Hores per treballs dirigits (no presencials): 34-49
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 24-49
Departament: Tecnologies i Gestió de la Música
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències transversals
CT3 | Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza. |
CT4 | Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació. |
CT6 | Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal. |
CT7 | Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip. |
CT9 | Integrar-se adequadament en equips multidisciplinaris i en contextos culturals diversos. |
CT11 | Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat. |
CT15 | Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional. |
Competències generals
CG16 | Conèixer el context social, cultural i econòmic en que se desenvolupa la pràctica musical, amb especial atenció al seu entorn més immediat però amb atenció a la seva dimensió global. |
CG24 | Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional. |
CG27 | Conèixer i aplicar la legislació relativa al seu àmbit professional. |
Competències específiques
PG2 | Conèixer les característiques estructurals dels espais culturals, amb una especial atenció a l’acústica de sales i la logística de grups musicals de diferents formats. |
PG8 | Conèixer l’economia, gestió, comptabilitat, estratègies de mercat i recursos humans. |
PG9 | Conèixer els entorns professionals en els que es desenvolupa l’activitat musical amb les seves singularitats. |
PG10 | Saber les característiques de la gestió pública des de la lògica del servei i des de les seves peculiaritats normatives. |
PG11 | Entendre el fet musical en la seva dimensió comunitària com a element que té una incidència important en la cohesió social. |
PG12 | Dominar les característiques del negoci musical entenent que no estan necessàriament en contradicció amb el compromís amb la qualitat artística. |
PG13 | Tenir les habilitats directives i de gestió per interactuar i liderar un equip humà des de la motivació. |
PG14 | Saber definir i aplicar una estratègia de manera proactiva. |
SO7 | Conèixer les tècniques i els procediments de creació i de recolzament als processos creatius musicals, sonors i audiovisuals. |
SO10 | Ser capaç d’integrar art, tecnologia i ciència, amb la flexibilitat suficient per a adaptar-se a entorns múltiples i canviants. |
SO11 | Conèixer les implicacions escèniques que comporta la seva activitat professional i ser capaç de desenvolupar les seves aplicacions pràctiques en el seu àmbit de treball. |
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
1. Dotar-se d’uns coneixements bàsics sobre els processos, les estructures, els rols i les funcions existents en un procés de producció de productes musicals.
2. Mostrar coneixement sobre els diferents marcs legals que regulen l’activitat de producció i d’edició de productes musicals amb especial èmfasi en el paper que hi juguen les noves tecnologies.
3. Desenvolupar habilitats personals pràctiques per a la gestió.
4. Ser capaç d’elaborar un diagnòstic intern i de l’entorn amb els instruments conceptuals i pràctics propis de la planificació estratègica.
5. Planificar a curt, mig i llarg termini tenint en compte la importància de la dimensió estratègica i la necessitat de ser operatiu.
6. Poder organitzar un concert o qualsevol esdeveniment musical en viu ocupant diferents rols en l’estructura organitzativa, en diferents formats i dimensions.
7. Tenir les eines necessàries per aplicar estratègies de qualitat i innovació en organitzacions musicals.
8. Dotar-se d’uns coneixements bàsics sobre els processos, les estructures, els rols i les funcions existents en un procés de producció de productes musicals.
9. Mostrar coneixement sobre els diferents marcs legals que regulen l’activitat de producció i d’edició de productes musicals amb especial èmfasi en el paper que hi juguen les noves tecnologies.
10. Conèixer abastament les eines digitals bàsiques d’organització del treball, les idees i els continguts.
Continguts
Criteris generals per a la comprensió i redacció de contractes. Elaboració de pressupostos de projectes. Desenvolupament d’habilitats socials pròpies d’aquest perfil professional. El treball per projectes. Tipologies de concerts i esdeveniments musicals. El mapa dels festivals. La lògica de funcionament d’un festival. L’anàlisi de la competència. Les noves formes de entrar en contacte amb el públic. La gestió d’equips en organitzacions artístiques.
Noves tecnologies per a la producció musicals. Comprensió i redacció de contractes legals. Elaboració de pressupostos de projectes. Desenvolupament d’habilitats socials pròpies d’aquest perfil professional. Presentacions en públic. Pràctica de funcionament en grup. Comptabilitat. Aplicacions ofimàtiques bàsiques. Xarxes i comunicacions. Internet. Eines i aplicacions de comunicacions: web, correu electrònic, FTP, X. Recursos musicals a les xarxes de comunicació.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals