Jornades Aprenentatge Rebel
Desafiaments formatius i adequació a la complexitat en els ensenyaments artístics superiors
El Campus de les Arts, del qual l’ESMUC forma part, organitza les Jornades Aprenentatge Rebel, una acció formativa que té per objectiu explorar les formes d’aprenentatge que impulsen la creativitat i l’excel·lència dins l’educació artística superior.
A partir de casos concrets, en aquestes jornades discutirem sobre metodologies innovadores, estratègies d’ensenyament no convencionals i noves formes de relacionar-se amb l’alumnat per aconseguir un aprenentatge significatiu i estimulant. Són doncs una excel·lent oportunitat per connectar amb altres docents, estudiants i professionals del món artístic i pedagògic, i generar debat sobre el futur de l’educació artística.
Cada jornada començarà amb ponències de professionals docents que serviran per introduir casos d’èxit i experiències inspiradores que han impactat en les aules de la nostra educació artística superior. Tot seguit podrem debatre amb les persones que han protagonitzat el cas d’estudi, docents i estudiants.
La sessió de divendres es centrarà en les metodologies de docència i estils d’aprenentatge, mentre que dissabte es tractarà la relació professor/a-estudiant i els aspectes de salut mental i d’inclusió.
Programa
Divendres 27 octubre
Metodologies de docència i estils d’aprenentatge
Hora | Activitat | |
---|---|---|
15:00 | Acreditacions | |
15:30 | Benvinguda i presentació |
|
16:00 | Ponència Roser Juanola |
|
17:00 | Pausa | |
17:15 | Presentació de casos – La Cartografía Sonora Crítica en el proceso de aprendizaje. Investigación en curso – Vika Kleiman Scheinbaum (ESMUC) – TFG en Belles Arts a través de la metodologia ApS – Joan Miquel Porquer, Eulàlia Grau, Andrea Martínez i Rafael Romero (UB) – Intensificación Departamental: del análisis social a la realización de propuestas cromáticas – Encarna Ruiz (ESDI) Debat moderat |
|
18:15 | Pausa | |
18:30 | Presentació de casos – Docència compartida a l’aula. 1+1=3 – Juan Jesús Arrausi Valdezate i Salva Fabregas (Elisava) – Aprenentatge viu: la màgia d’aprendre en contextos reals i dinàmics – Ma Fernanda Viñas (Taller de Músics) – Aprenentatge Heretge – Juan Carlos Lérida (Institut del Teatre) Debat/col·loqui moderat |
|
19:30 | Actuació/Tancament de la 1a jornada Trio de Dvorak (dos mov.) – Dixon Scola, violí; Sergi Garcia, violoncel; Ricard Martí, piano. |
Dissabte 28 d’octubre
La relació professor/a-estudiant. Aspectes de salut mental i d’inclusió
Hora | Activitat | |
---|---|---|
09:30 | Acreditacions | |
10:00 | Ponència Carles Freixa |
|
11:00 | Presentació de casos – Integrant competències bàsiques en la formació del músic: habilitats d’autoregulació i experiència escènica – Laura Moral Bofill (Taller de Músics) – Inclusividad y BELLEZA: Una mirada hacia dentro – David Ortega (IED) – Presència activa a l’aula: Mètodes creatius per afavorir la consciència d’estar present a l’aula i dotar de sentit l’experiència d’aprendre – Melissa Caminha (ERAM) |
|
12:15 | Pausa | |
12:45 | Debat/Col·loqui moderat |
13:15 | Visual thinking (relatoria visual) |
13:45 | Actuació/Tancament de les Jornades Concert per a clarinet, viola i orquestra de Bruch (primers mov.) – Antonio Cruzado, clarinet; Adela Beiro, viola; Marta Infante, piano. |