Formació

Llicenciat en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i doctor per la Universitat de Bolonya, becat pel Reial Col·legi d’Espanya. Va ser fundador i redactor en cap de la revista Ópera Actual.

Recerca

Ha participat en projectes de recerca nacionals i internacionals entre els quals European Life in Europe 1600-1900 de la European Science Foundation i ha publicat treballs de recerca sobre temes de dramatúrgia musical.


  • Història de l’òpera i altres formes de teatre musical

  • Criteris històrics en la interpretació del cant

  • Iconografia musical

  • Música i arts visuals

Publicacions



És co-autor d’ Història de l’Òpera italiana i Discoteca ideal de la ópera i editor de Colección de cuarenta ejercicios o estudios progresivos de vocalización de Mariano Rodríguez de Ledesma.

  • “El libreto de ópera en España como fuente para el estudio de la práctica musical” Anuario musical (68), 2013.

  • “Italian Theatre Music Preserved in Spanish Ecclesiastical Archives”  aThe Circulation of Music in Europe 1600-1900 Berliner Wissenschafts Verlag, 2008.

  • Estudios sobre el barroco musical hispánico: (en torno a la figura del Dr. Miguel Querol.  Coordinador conjuntament amb Antonio Ezquerro i Luis A. González Marín.  CSIC, 2006.

  • Mariano Rodríguez de Ledesma: Colección de cuarenta ejercicios o estudios progresivos de vocalización, Paris 1828ca. Editor.  CSIC, 2003.

  • Història de l’òpera italiana, conjuntament amb  Roger Alier i Fernando Sans. Empúries, 1992.


Trajectòria

Ha treballat al Gran Teatre del Liceu i ha estat investigador contractat del Departament de Musicologia del CSIC (2000-2004).