Formació

· Doctoranda en humanitats amb una tesi titulada La educació crítica en la creació artística: consciència, dissens i emancipació (UC3M, Madrid). Becària INPhINIT durant tres anys en el programa doctoral de la Fundació “La Caixa”.

· Màster en Teoria i Crítica de la Cultura (UC3M, Madrid).

· Grau en Pedagogia Musical. Especialitat en piano clàssic i contemporani (ESMUC, Barcelona).

· Grau en Psicologia (UB, Barcelona). Music and Tension, Investigació sobre música i psicologia amb el grup Cognition and Brain Plasticity a la Facultat Biomèdica de Bellvitge.

Recerca

· Teoria crítica enfocada a l’educació general i artística en particular.

· Filosofia i sociologia de l’educació.

· Creació artística vinculada al teatre i la música contemporània.

Publicacions

· Cubells, C. (2023). Create, what and for what purpose? Dissent and agency in artistic creation. En EXPLORING CREATIVITIES. Creation as a strategy for learning music and the arts. EdictOràlia. ISBN: 978-84-126371-3-7.

· Cubells, C. (2023). Lo contemporáneo en la “música contemporánea”. Apuntes para una educación crítica en las artes. Eufonía: Didáctica de la música. ISSN-e 2014-4741, ISSN 1135-6308, Nº 96, pp.8-15.

· Cubells, C. (2022). REVISITING CHILDHOOD IN MILO RAU’S FIVE EASY PIECES. Prometheus - Journal of Philosophy, 14(39). https://doi.org/10.52052/issn.2176-5960.pro.v14i39.18056

· Cubells, C. (2021). Apropant la creació musical actual a tots els públics. XENSEMS. El projecte pedagògic del Festival ENSEMS. Creativity and Educational Innovation Review (CEIR), 5. https://doi.org/10.7203/CREATIVITY.5.22125 https://orcid.org/0000-0003-3749-4326

· Publicació de «Música sin élites. Pedagogías Críticas». Capítol del llibre Terremotos musicales. Denarraciones de la música en el siglo XXI. Editorial Antoni Bosch (2021).

 

Altres

· Cubells, C. (2022). PRIT. Un llibre per a crear i experimentar amb els sons. Editorial Zahorí Books. Premi Crítica Serra d’Or & The White Ravens 2023. Edició en Alemany [KLANG. Spiele und experimentiere mit Geräuschen». Editorial helvetiq] I francès Premi Crítica Serra d’Or & The White Ravens 2023. Edició en alemany [BRUIT. Joue avec les sons du monde. Editorial helvetiq]. Coautora amb Joana Casals.

Trajectòria

Com a doctoranda, he realitzat tres anys de docència en els Cursos d'Humanitats de la Universitat Carlos III de Madrid (UC3M) sobre filosofia, educació crítica i teatre. Com a directora d'escena i dramaturga, he realitzat «Manual de instrucciones para un espectáculo de títeres» (Teatro Real, 2024), l’ajudantia de direcció a l’òpera «Tenorio» (Teatro Real, 2024), la direcció artística de «Pleasure Island» (Real Filharmonía de Galicia, 2024 i Palau de les Arts & ENSEMS, 2022), la cocreació i direcció a l’òpera «Hi ha monstres que viuen per a la seva curiositat» en el cicle #OHPERA 23/24 (Gran Teatre del Liceu, 2023), de «Projecte Grimm» (Sala Beckett & Teatro de la Abadía, 2022) i d’«Struwwelpeter: cuentos crueles al oído» (Palau de les Arts & Teatros del Canal, 2021).

En l’àmbit de l’educació musical, he realitzat tallers de música contemporània per a nens i joves com «ExtremActual» o «Itinerantes» a Extremadura («Ras de Terra»), València («Festival ENSEMS») i Madrid («Medialab Prado»). He estat coordinadora artística del projecte pedagògic XENSEMS del Festival de Música Contemporània ENSEMS a València i actualment coordino el Seminari Pedagogies Crítiques juntament amb l'equip del Departament d'Educació i Mediació Artística.