Publicat el 5 de desembre de 2022

Comparteix a:

Nova edició de la Bottega d’opera

Bottega Opera (1)
Bottega d’opera de l’ESMUC: Un avvertimento ai gelosi

Divendres 16 de desembre, 19 h. Sala 4 Alicia de Larrocha. ACCÉS LLIURE.
Divendres 13 de gener, 20 h. Teatre de Sarrià.
Diumenge 15 de gener, 18.30 h. Centre Parroquial de Sant Pere de Ribes.

La Bottega d’opera de l’ESMUC representarà Un avvertimento ai gelosi, una “farsa jocosa” del compositor i tenor sevillà Manuel García

Com a part del cicle de Grans Conjunts de l’ESMUC, la Bottega d’Opera de l’Escola interpretarà, des del 16 de desembre, l’obra del compositor Manuel del Pópulo Vicente García, Un avvertimento ai gelosi. El tenor sevillà Manuel García va posar música el 1831 a una deliciosa “farsa jocosa” escrita pel llibretista Giuseppe Maria Foppa. La seva “advertència als gelosos” és la cinquena de les seves òperes per a veu i piano, concebudes tant per a la pràctica del seu alumnat de cant com per al divertiment d’amics i familiars, ja que aquestes òperes de societat -com García les anomenava- estaven concebudes per a la seva representació al saló privat de les famílies acomodades.

Les representacions compten amb la direcció escènica de la professora Susana Egea i la direcció musical i la interpretació al piano corrreponen al professor Alan Branch. La representació a la Sala 4 Alicia de Larrocha és d’accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala. Pròximament més informació sobre les entrades per a la resta de representacions.

La Principessa filosofa / I Due Gobbi | Bottega d’Òpera 2021 | ESMUC.

Argument

Un avvertimento ai gelosi és una òpera que interpreta una història de gelosia per part del pagès Berto envers la seva dona, Sandrina, tot i que ella li és fidel. Aquesta situació es veu agreujada per la visita del senyor feudal i el seu criat, els quals es veuen atrets per Sandrina, i qui veu una oportunitat ideal per castigar el seu marit per la seva gelosia. Sandrina, llavors, comença a coquetejar amb el senyor feudal. Després d’haver-se apropat a la dona, el senyor feudal li expressa el seu desig de casar-se amb ella, i marxen mentre en Berto intenta perseguir-los.

La dona del senyor feudal, doncs, comparteix la seva tristesa amb el jardiner, Menico, qui, coneixent la intenció de Sandrina de castigar el seu marit, li expressa la tristesa d’Ernesta. Tots dos, llavors, organitzen un casament fals amb el senyor feudal aquella mateixa nit, amb la condició que sigui a les fosques.
Durant la cerimònia, Menico amaga en Berto en un armari des d’on observa el fals casament. Enmig de la cerimònia, Berto surt amb un ganivet enfurismat, però el senyor feudal ordena encendre els llums, moment en el qual es descobreix la veritat. Aquest esdeveniment provoca el penediment de Berto.

Manuel del Pópulo García

També conegut com a Manuel García, va ser un cantant i compositor andalús nascut a Sevilla l’any 1775, i mort el 1832 a París. En els darrers anys, s’han redescobert les composicions de Manuel del Pópulo, valorades cada cop més com a obres destacades de les primeres dècades del segle XIX. Durant molt de temps, García ha estat considerat com un dels millors tenors de la seva generació.

Al llarg de la seva carrera com a intèrpret, Manuel García va ser també un prolífic compositor, les obres del qual il·lustren el seu excel·lent talent vocal, així com la seva experiència teatral.

Manuel Garcia Tenor Father Of Manuel Garcia Baritone
Manuel García.

Bottega d’opera de l’ESMUC

El projecte La Bottega d’Opera és el taller d’òpera de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). A partir del concepte en llengua italiana de “Bottega”, que podem definir com “la rebotiga de l’òpera”, això és l’espai on es preparen els projectes, aquesta va néixer amb la idea d’oferir als estudiants una experiència professionalitzadora del món operístic. Talment com un més dels Grans Conjunts de l’ESMUC,

La Bottega ha possibilitat un treball transversal entre diferents àmbits i especialitats (cant, direcció, instruments orquestrals, correpetició, coaching vocal…), a la vegada que ha convidat a professionals externs pel que fa a la direcció musical i escènica. Amb aquests elements es tracta de donar el màxim de punts de vista diferents i, fins i tot contrastats, de com enfocar el treball interpretatiu i escènic.

Amb la intenció de fer-ho el més proper possible a la realitat professional, però entenent que ens trobem en un context acadèmic i pedagògic, La Bottega va iniciar les seves activitats el curs 2019-2020 amb La Principessa fiosofa – I due Gobi, de Carles Baguer i Marcos da Portugal, al Gran Teatre del Liceu. El curs 2021-2022 es va representar Il Filosofo di campagna, amb la direcció d’escena de Sergi Belbel i la direcció musical de Dani Espasa.

Altres projectes de la Bottega han estat representacions de l’òpera Cendrillon de la compositora Pauline Viardot amb motiu del bicentenari del naixement d’aquesta cantant i compositora i en el transcurs d’aquest curs està prevista la recuperació, en temps moderns, de l’oratori Isacco de Marianne von Martines.

Manuel Garcia As Otello In Paris From Gallica.png 1
Manuel García com a Otello.
F1 1
Proves de vestuari de la Bottega d’opera 2022-23.
FITXA TÈCNICA

Intèrprets:
Sandrina: Mäelys Robine, Ana Arias
Berto: Enrique Padilla
Fabio: Iago Garcia
Comte: Álvaro Soto
Ernesta: Helena Tajadura
Menico: Elías Gallego
Criat: José Luís Martínez
 
Equip artístic i tècnic:
Espai i il·luminació: Alba Paituví
Vestuari: Urbani Castilla, Héctor Heras
Maquillatge i caracterització: Cazcarra
Assistent direcció escènica: Marta Codina
Suport producció: Erola Albesa
Regidoria: Antonio Cruzado
 
Direcció escènica: Susana Egea
Direcció musical i piano: Alan Branch

La representació a la Sala 4 Alicia de Larrocha és d’accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala. Pròximament més informació sobre les entrades per a la resta de representacions.

Més informació

Manuel del Pópulo Vicente García a Viquipèdia