Erasmus+: Visita de professorat de l’Acadèmia Noruega de la Música
El professorat d’Entrenament Auditiu de la Norges musikkhøgskole realitzarà aquest setembre una estada de formació a l’ESMUC
Del 14 al 17 de setembre de 2023, l’Escola Superior de Música de Catalunya rebrà la visita del personal docent de la Norges musikkhøgskole, l’Acadèmia Noruega de la Música. Es tracta concretament del professorat de l’assignatura d’Entrenament Auditiu (Ear Training), integrat per Anne Katrine Bergby, Laura Gorbe, Synnøve Sætre i Victoria Cecilie Jakhelln. La coordinadora d’aquest intercanvi amb l’ESMUC és la professora Sofía Martínez.
La Norges musikkhøgskole, també coneguda com l’Escola Superior de Música de Noruega, va ser fundada el 1973 a Oslo. Des de llavors, ha esdevingut una de les institucions d’educació musical més prestigioses de Noruega i de tot Europa. L’escola ofereix una àmplia gamma de programes i cursos per a estudiants de totes les edats i nivells, des de l’educació primerenca fins a la formació professional.
L’Acadèmia Noruega de la Música és principalment reconeguda pel seu enfocament a l’ensenyament de la música de manera integral, incloent-hi tant la teoria com la pràctica. A més, l’escola s’ha destacat pel seu èmfasi en l’exploració de noves formes de creació musical i la col·laboració interdisciplinària amb altres camps, com ara la dansa, el teatre i la tecnologia. Gran part del seu antic alumnat ha aconseguit carreres reeixides com a músics, compositors i professors de música; entre ells, cal destacar Edvard Fliflet, Lalla Carlsen, Arne Nordheim o Marcus Paus.
Aquest any, a través d’un intercanvi Erasmus+, les professores d’aquesta Escola podran realitzar una estada de formació a Barcelona, assistint a les classes de professors i professores de l’ESMUC com Sofía Martínez, Josep Baucells, Rosa Urtasun, Pep O’Callaghan i Daniel Mestre. De la mateixa manera, el professorat de Percepció Auditiva de l’ESMUC també viatjarà a Noruega el mateix mes, amb l’objectiu de completar l’intercanvi d’aquesta formació i seguir ampliant els seus enfocaments en l’àmbit de la pedagogia.