Distribució i comercialització de continguts musicals


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Comunicació, promoció i representació

ECTS: 3

Valor total en hores: 90
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 5
Hores per treballs dirigits (no presencials): 35
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 20

Departament: TGM

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències transversals

CT1Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora.
CT3Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza.
CT4Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació.
CT6Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal.
CT7Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip.
CT9Integrar-se adequadament en equips multidisciplinaris i en contextos culturals diversos.
CT11Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat.
CT12Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada.
CT13Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional.
CT15Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional.

Competències generals

CG5Conèixer els recursos tecnològics propis del seu camp d’activitat i les seves aplicacions en la música preparant-se per a assimilar les novetats que es produeixin en ell.
CG24Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional.
CG27Conèixer i aplicar la legislació relativa al seu àmbit professional.

Competències específiques

PG3Dominar la informàtica musical, la ofimàtica i les xarxes de comunicació.
PG8Conèixer l’economia, gestió, comptabilitat, estratègies de mercat i recursos humans.

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

  1. Tenir una visió global del fet musical entès com a producte que ha de ser comunicat i difós a perfils de ciutadans i consumidors diversos.
  2. Aplicar de manera adaptada a les especificitats de la música les tècniques de venda i comercialització de productes i serveis.
  3. Entendre l’espai de la música en el nou entorn global, així com interpretar el sentit dels espais de confluència entre les lògiques pròpies de la comunicació i de la cultura
  4. Entendre i aplicar les noves eines de comunicació de l’entorn digital, com ara les xarxes socials, en l’àmbit musical.

Continguts

Les lògiques de la distribució musical. La música en viu. La música enregistrada. Les xarxes socials com a mitjà de difusió, de comunicació i d’iteracció. El comportament del negoci musical. Tipus de formacions musicals: especificitats en relació als seus mercats i a la seva gestió. La transformació de la producció musical: conseqüències i aplicacions per a la seva distribució. L’evolució del negoci musical.

Metodologia d’impartició

La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants. 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.