Música i comunicació en l’entorn global
Tipus: Obligatòria (OB)
Matèria: Comunicació, promoció i representació
ECTS: 3
Valor total en hores: 90
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 2
Hores per treballs dirigits (no presencials): 28
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 30
Departament: TGM
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències transversals
CT2 | Recollir informació significativa, analitzar-la, sintetitzar-la i gestionar-la adequadament. |
CT6 | Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal. |
CT8 | Desenvolupar raonadament i crítica idees i arguments |
CT11 | Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat. |
CT12 | Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada. |
CT13 | Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional. |
CT15 | Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional. |
CT17 | Contribuir amb la seva activitat professional a la sensibilització social de la importància del patrimoni cultural, la seva incidència en els diferents àmbits i la seva capacitat de generar valors significatius. |
Competències generals
CG16 | Conèixer el context social, cultural i econòmic en que se desenvolupa la pràctica musical, amb especial atenció al seu entorn més immediat però amb atenció a la seva dimensió global. |
CG24 | Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional. |
CG26 | Ser capaç de vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines del pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular, enriquint l’exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinària. |
Competències específiques
PG7 | Familiaritzar-se amb la literatura històrica, musicològica i crítica vinculada a diversos gèneres i estils musicals. |
PG8 | Conèixer l’economia, gestió, comptabilitat, estratègies de mercat i recursos humans. |
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
1. Entendre l’espai de la música en el nou entorn global, així com interpretar el sentit dels espais de confluència entre les lògiques pròpies de la comunicació i de la cultura
Continguts
Tècniques de parlar en públic. Direcció de reunions. Tècniques de negociació. Comunicació. Dinàmica de grups. Presentacions en públic. Simulacions de negociació. Pràctica de funcionament en grup. Tècniques de motivació. Lideratge. Teoria i pràctica de les organitzacions al servei de les persones Teories sociològiques sobre les activitats musicals i els principals conceptes i metodologies de la disciplina. Anàlisi de situacions musicals des de la perspectiva sociològica i de les principals metodologies de treball d’aquesta disciplina. Ubicació de les línies de pensament sociològic dins de les corresponents tradicions culturals.
Les lògiques de la distribució musical. La música en viu. La música enregistrada. Les xarxes socials com a mitjà de difusió, de comunicació i d’iteracció. El comportament del negoci musical. Tipus de formacions musicals: especificitats en relació als seus mercats i a la seva gestió. La transformació de la producció musical: conseqüències i aplicacions per a la seva distribució. L’evolució del negoci musical.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.