Taller amb la World Music Academy d’Itàlia
World Music Academy.
El dimarts 14 d’octubre l’ESMUC acull una trobada amb una delegació de la World Music Academy (San Vito dei Normanni, Puglia, Itàlia) i estudiants de l’ESMUC, coordinada per la professora Caterina Plana, del departament de Jazz, Flamenco, Música Moderna i Arrel. El workshop tindrà lloc a l’Aula A110, de 10 a 14 hores. L’accés és lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.
En el transcurs de la trobada es coneixerà la realitat i la filosofia didàctica d’una de les acadèmies musicals més innovadores d’Itàlia en l’àmbit de la formació i la producció vinculada a la música tradicional. Les persones assistents podran dialogar directament amb el professorat i representants de la delegació, plantejant preguntes sobre metodologies, oportunitats d’intercanvi i trajectòries artístiques i professionals. Finalment, la sessió conclourà amb l’audició de sons del sud d’Itàlia, en una experiència musical col·lectiva.
World Music Academy
La World Music Academy (WMA) neix el 2012 a San Vito dei Normanni, dins del laboratori urbà ExFadda, com a centre experimental de formació i producció dedicat a les músiques de tradició oral i la world music. En poc més d’una dècada s’ha consolidat com un referent a escala italiana i europea en recerca, pedagogia i creació artística, promovent el diàleg entre el patrimoni musical tradicional i les pràctiques contemporànies.
Les seves activitats inclouen des de cursos de formació especialitzada fins a residències artístiques i projectes de valorització del patrimoni i la creació de noves propostes musicals i coreutiques.
Més informació
Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.