Publicat el 21 de maig de 2025

Comparteix a:

Les Arts en viu: el festival de música i arts escèniques a la Plaça de les Arts

Pantalles 2024 2025 (90)

Les Arts en Viu.

El dijous 29 de maig se celebra “Les Arts en Viu”,  un festival d’un dia amb 3 escenaris a la plaça de les arts i l’entorn de l’edifici de L’Auditori i el TNC. Es tracta d’una jornada cultural oberta i gratuïta, organitzada per estudiants de l’ESMUC de l’especialitat de Producció i Gestió, amb la col·laboració de l’Institut del Teatre, el Teatre Nacional de Catalunya i L’Auditori. La proposta vol crear un punt de trobada entre disciplines, institucions i públic on es presenta música, dansa i teatre en viu a l’espai públic perquè la cultura també és de carrer. Els escenaris se situaran a la Llanterna (Arts Escèniques), a l’exterior de l’ESMUC (Pop & Rock & Música Moderna) i a l’exterior del TNC (Jazz & Música clàssica).

  • Dijous 29 de maig.

  • 17:30 hores.

  • Exteriors de L’Auditori i el TNC. Accés lliure i gratuït.


El projecte del festival és la darrera pràctica interna dels estudiants del grau de Producció i Gestió de l’ESMUC i al llarg dels mesos previs han dissenyat i produït tota la proposta de festival en grup. Tot i que inicialment la proposta era individual per a cada participant, els estudiants van decidir treballar en equip per donar forma a un festival conjunt on hi ha cabuda per a les arts escèniques, el pop-rock, la música moderna, el jazz i la música clàssica. L’alumnat que ha organitzat la proposta són Xavier De La Fuente, Joana Subirats, Íñigo Vidaurre, Manuel Alejandro Rojo i Enric Solé.

Line up

Kintsugi Quintet

17.30 h – TNC (40’)

Jazz contemporani amb composicions originals plenes de matisos i maduresa sonora. Una proposta amb esperit jove i un so elegant.

Trèvol

18.55 h – L’Auditori (30’)

Entre la música d’arrel i el pop, Trèvol escriu cançons amb lletres tan enfadades com desenfadades, que expressen ideals i connecten amb una nova generació. Amb membres del Baix Llobregat, el Barcelonès i la Catalunya Nord, defineixen el seu estil com a folk d’extraradi, honest i sense maquillatge.

Record: qué nos va a pasar?

19.30 h – Llanterna (20’)

Una peça de dansa i so creada per Mar Garcia i Javi Soler. El moviment esdevé partitura i la dansa es transforma en cançó en temps real.

Ana Lorenzo

19.55 h – L’Auditori (40’)

Una veu delicada i poderosa que revisa el flamenco des de la sensibilitat contemporània. Tradició, arrel i emoció viva.

Col·lapse

20.40 h – Llanterna (15’)

Dansa que canalitza l’ansietat col·lectiva. Una proposta breu i potent amb un llenguatge escènic híbrid, dirigida per Lucía García.

Combo Neo Soul

21.00 h – L’Auditori (60’)

Una explosió final de groove, jazz i soul amb els millors temes de la música de RnB dels anys 2000-2020. Combo instrumental format per estudiants de l’ESMUC que tancarà la jornada amb energia i estil.

Més informació

Accés lliure.