Perfil d’ingrés d’estudiants de Pedagogia

El perfil d’ingrés dels futurs i les futures estudiants de Pedagogia ve definit pel conjunt de competències inicials que es consideren necessàries per iniciar els estudis en aquesta titulació. Aquestes competències són les que s’avaluaran en les proves d’accés específiques per al Títol Superior de Música.

Les competències s’agrupen en:

  • a) Competències de coneixements i d’habilitats

  • b) Competències associades a capacitats

Coneixements i habilitats
  • Disposar d’un determinat domini auditiu que permeti el reconeixement dels paràmetres musicals de so i temps.

  • Mostrar l’habilitat de realitzar una transcripció musical escrita correcta.

  • Mostrar coneixements d’harmonia i de formes musicals, segons l’estil musical.

  • Mostrar el reconeixement auditiu de diversos aspectes i elements constitutius d’una obra musical (instruments, forma, harmonia, ritme, etc.).

  • Mostrar coneixement suficient de la historia de la música i de la seva contextualització, segons l’estil.

  • Mostrar el coneixement i reconeixement d’aspectes tècnics i teòrics associats a una obra o fragment musical (forma, melodia, harmonia, textura, etc.).

  • Saber esquematitzar i organitzar la informació, saber argumentar observar.

  • Mostrar coherència en l’ús de les eines analítiques i de la terminologia musical.

  • Mostrar un domini tècnic suficient del seu instrumental suficient en l’execució.

Capacitats
  • Mostrar capacitat de percepció global de la música.

  • Mostrar capacitat de traslladar coneixements musicals previs en una situació didàctica, en l’escriptura d’un passatge musical.

  • Mostrar capacitat per a desenvolupar un supòsit didàctic a partir d’unes directrius donades.

  • Mostrar capacitat d’argumentar i de justificar un resultat.

  • Mostrar el grau de consciència del propi procés d’aprenentatge musical, a partir del desenvolupament i explicació d’aspectes concrets.

  • Mostrar capacitat de comunicació i d’explicació.

  • Mostrar suficient aptitud vocal i capacitat expressiva i comunicativa en la interpretació vocal.

  • Mostrar capacitat de lectura, de repentització musical, d’afinació i de sentit rítmic.