Publicat el 5 de juny de 2025

Comparteix a:

Concert fi de grau de Composició i lliurament del 23è Premi Internacional Joan Guinjoan

Concert Fi De Grau Composició 2024

Concert fi de grau de Composició 2024.

El diumenge 15 de juny a les 19 h, la Sala 2 Oriol Martorell de L’Auditori acollirà el Concert de Fi de Grau de Composició i l’acte de lliurament del 23è Premi Internacional Joan Guinjoan. L’ensemble CrossingLines interpretarà les obres dels estudiants que es graduen, així com Stigma, la peça guanyadora d’Aitor Vázquez. L’entrada és gratuïta i oberta al públic fins a completar l’aforament.

  • Diumenge 15 de juny.

  • 19:00 hores

  • Sala 2 Oriol Martorell de L’Auditori. Accés lliure.


El programa del concert de fi de grau de Composició està format per les obres d’estudiants del darrer any d’estudis de Composició a l’escola i també per la interpretació de l’obra guanyadora del Premi Internacional Joan Guinjoan per a Joves Compositors, que organitza el Departament de Creació i Teoria Musical de l’ESMUC, des del curs 2001-2002. Els estudiants de composició que presenten enguany les seves obres són: Manuel Fernández Nieto, Stephanie Macchi, Lucía Broto i Pedro Ortíz.

Aitor Vázquez Torres (Jerez de la Frontera, 1993) és compositor i director d’orquestra, format al RCSMM i a la Kunst-Universität de Graz. Ha rebut diversos premis i ha treballat amb institucions com Klangforum i el Remix Ensemble. Especialitzat en música contemporània, ha dirigit en festivals com el RESIS i col·labora amb l’Arxis Ensemble. El 2024 va guanyar la convocatòria de Plural Ensemble amb la seva obra Credo.

Stigma és una obra tràgica que explora el límit entre la violència i la fragilitat, amb una tensió emocional persistent que mai s’esvaeix. La música oscil·la entre gestos definits i textures difuses, creant un paisatge sonor intens i contrastat. El procés creatiu parteix d’una paleta sonora precisa i gestos musicals que estructuren l’obra des del seu inici. L’obra no busca resoldre el conflicte intern que presenta, sinó exposar-lo i amplificar-lo com una ferida oberta que ressona en l’oient.

Un premi per a la promocio de noves generacions de creadors musicals

Convocat anualment per l’ESMUC des de l’any 2002, a través del departament de Creació i Teoria Musical, aquest Premi Internacional Joan Guinjoan busca estimular i promoure la creació actual entre les noves generacions de compositores i compositors, així com facilitar l’estrena i la divulgació de les obres guardonades. La dotació del premi és de 4.000 euros i l’obra guanyadora, a part de ser estrenada des de l’ESMUC, té la possibilitat de ser enregistrada i editada en disc per la mateixa Escola.

Per tretzè any consecutiu, la Fundació Banc Sabadell col·labora amb el premi, un suport que ha contribuït a consolidar el certamen i a incrementar la seva difusió, a més de mantenir la seva dotació econòmica. L’objectiu de la Fundació és promoure la cultura i les arts, la investigació i l’educació, amb especial interès en l’impuls al talent jove.

L’organització pretén amb aquest guardó poder contribuir a la promoció de la cultura i la creació musical. A més, el premi respon a la necessitat d’establir un marc per a la creació de noves obres en una diversitat de tendències, estils i formacions instrumentals.

Programa

Tibska, Manuel Fernández Nieto
Not everything that’s gone is lost, Stephanie Macchi
t-tiemmmmmmmp//     /o, Lucía Broto
La paz del agua, Pedro Ortiz
Stigma, Aitor Vázquez Torres (obra guanyadora Premi Joan Guinjoan)

CrossingLines

L’Ensemble CrossingLines és una formació amb seu a Barcelona, format per intèrprets destacats de música contemporània, entre els quals hi ha graduats de l’ESMUC, que promou la creació actual amb encàrrecs, concerts i enregistraments. Ha actuat en festivals i sales internacionals com Huddersfield, Konzerthaus Wien o el Museu Reina Sofía, presentant més de 40 estrenes. Col·labora habitualment amb L’Auditori i institucions com Fabra i Coats i Fundació Phonos. El seu enfocament artístic singular i la seva paleta instrumental l’han convertit en referent per a noves generacions de compositors. Ha rebut el suport d’entitats com l’ICEC, INJUVE i la Fundació Ernst von Siemens.

Més informació
Amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell
Bsfundacio Cat

Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.

Concert fi de grau de Composició i lliurament del 22è Premi Guinjoan 2024 | ESMUC.