Treball Final de Màster


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Treball final de màster i concert

ECTS: 6

Valor total en hores: 150
Hores presencials lectives: 10
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 140

Departament: Música clàssica i contemporània

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències generals (transversals): 

CG2: Ser capaç d’aplicar les seves habilitats, els coneixements i la comprensió artística, així com la capacitat de resolució de problemes, en situacions noves o poc conegudes i en contextos multidisciplinaris relatius al seu camp d’estudi. 

CG3: Tenir la capacitat d’integrar coneixements en àmbits pràctics i/o creatius, i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que inclogui reflexions sobre temes artístics i, si escau, integrar responsabilitats socials i ètiques. 

CG4: Poder comunicar les seves opcions i conclusions artístiques, així com els coneixements i els raonaments fonamentals que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d’una manera clara i sense ambigüitats. 

CG5: Adquirir les habilitats d’aprenentatge, automotivació i habilitats pràctiques i creatives, que els permetin la constància a l’estudi i al treball de forma independent o autònoma. 

CG7: Demostrar que es té la capacitat crítica per aplicar-la a projectes d’interpretació o musicològics. 

 

Competències específiques: 

CE1: Tenir la capacitat de relacionar els estudis pràctics i teòrics per tal de reforçar el propi desenvolupament artístic i aplicar-lo al Lied/Canción Española/Cançó Catalana. 

CE2: Posseir criteris d’interpretació basats en una visió crítica i analítica del repertori a interpretar en els diferents itineraris d’especialització de l’alumnat. 

CE3: Conèixer els criteris interpretatius específics del Lied/Canión española/Cançó catalana per poder aplicar-los amb bases fonamentades als coneixements teòrics adquirits. 

CE4: Conèixer i aprofundir els repertoris especialitzats del Lied/Canción española/Cançó catalana i ser capaç de desenvolupar un treball individual i/o col·lectiu de la pròpia especialitat vocal o instrumental (en el cas dels pianistes). 

CE7: ​​Ser capaç d’aplicar el coneixement sobre els elements comuns i els patrons d’organització del gènere musical Lied/Canción española/Cançó catalana) per expressar els seus propis conceptes artístics. 

CE8: Ser capaç de desenvolupar, presentar i demostrar en públic programes i interpretacions de Lied/Canción española/Cançó catalana que siguin coherents i adequats a la seva àrea o especialitat. 

CE9: Ser capaç d’utilitzar i aplicar la tecnologia musical a l’àmbit performatiu i de recerca del Lied/Canción española/Cançó catalana. 

CE10: Coneixement dels aspectes lèxics, sintàctics i fonètics de l’idioma (tant per part dels alumnes cantants com per a pianistes) per poder aplicar-lo als criteris interpretatius del Lied/Canción española/Cançó catalana. 

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

  1. Identificar fonts documentals (bibliografia, enregistraments, crítiques…) i extreure’n les dades més rellevants per a cada projecte interpretatiu.
  2. Escollir i aplicar aquella metodologia científica més adequada per a la temàtica del treball de recerca artística plantejat.
  3. Conceptualitzar, argumentar i vehicular verbalment criteris, opcions i decisions aplicats a la pràctica interpretativa.
  4. Dominar el programari aplicable a l’inventari i la catalogació d’arxius i altres documents musicals que estiguin disponibles al mercat.
  5. Compartir espais de debat i de diàleg sobre treballs de recerca artística al camp musical.
  6. Exposar en públic les conclusions del treball amb fluïdesa i bona argumentació.
  7. Capacitat de sintetitzar el coneixement històric i analític de les principals pràctiques interpretatives de Lied/Canción española/Cançó catalana
  8. Ser capaç de dominar a nivell interpretatiu un repertori d’obres suficientment substancial per durar un concert.
  9. Ser capaç de liderar una interpretació òptima i ser eficaç en la planificació i aprofitament dels assaigs.
  10. Mostrar una personalitat artística singular.

Continguts

Memòria escrita 

La temàtica és de lliure elecció per part de l’alumnat. Els resultats de la investigació han de ser aplicables a l’especialitat de l’estudiant. 

Consisteix en un treball original que mostri també la consecució de les competències específiques de l’especialitat i la capacitat de l’estudiant per aplicar-les a un treball creatiu, autònom i crític i utilitzant correctament les eines metodològiques i de recerca en temàtiques sobre la pràctica instrumental i vocal. El treball es pot vincular amb el concert final de l’estudiant. 

Concert final 

Preparació d’un repertori específic (obres determinades) del seu itinerari juntament amb una investigació teòrica d’aquest repertori que culminarà en una interpretació i presentació pública. 

Metodologia d’impartició

La metodologia d’ensenyament-aprenentatge a les classes individuals implica un treball de seguiment del progrés de l’estudiant i de guia. El treball autònom implica lestudi personal i la preparació dels materials a treballar a classe. 

Sistemes d’avaluació

Memòria escrita 

L’avaluació de la presentació i la defensa del treball es durà a terme per part d’un tribunal constituït per tres membres designats pel departament afí a l’estudiant. Els membres del tribunal puntuaran prèviament a la defensa la part escrita del treball. Només en els casos de puntuació màxima per unanimitat d’aquesta part escrita, l’estudiant podrà optar a Matrícula d’honor. De la mateixa manera, la directora o director emetrà un informe d’avaluació del seguiment i del resultat, la qualificació del qual suposarà un percentatge de la nota final. 

Concert final 

L’avaluació del concert final es durà a terme per part d’un tribunal constituït per tres membres designats pel departament afí a l’estudiant.