Coaching vocal o instrumental II


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Interpretació especialitzada

ECTS: 3

Hores presencials lectives: 7,5
Altres hores presencials: 30
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 37,5

Departament: Música clàssica i contemporània

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències transversals:

CG1: Demostrar que té les habilitats, coneixements i la comprensió artística en el camp de la música, per a ampliar-los i millorar-los i, així, facilitar les propostes innovadores en projectes interpretatius.

CG2: Ser capaç d’aplicar les seves habilitats, coneixements i comprensió artística, així com la capacitat de resolució de problemes en situacions noves o poc conegudes i en contextos multidisciplinaris relatius al seu camp d’estudi.

CG4: Poder comunicar les seves opcions i conclusions artístiques, així com els seus coneixements i raonaments fonamentals que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.

CG5: Adquirir les habilitats d’aprenentatge, automotivació i habilitats pràctiques i creatives, que els permetin la constància en l’estudi i en la forma de treball independent i autònom.

CG7: Demostrar que posseeix la capacitat crítica per a aplicar-la en projectes interpretatius i musicològics.

 

Competències generals:

CE1: Adquirir un profund coneixement de la relació entre els seus estudis pràctics i teòrics, i utilitzar-los per a reforçar el seu propi desenvolupament artístic.

CE2: Desenvolupar un coneixement basat en un sentit crític i analític del repertori del seu itinerari d’especialització.

CE3: Conèixer els criteris interpretatius específics del seu itinerari.

CE4: Aprofundir en repertori derivats de la pròpia especialitat.

CE5: Expressar musicalment en duo (cantant-pianista) de manera fonamentada en el coneixement i domini de la tècnica instrumental, corporal i cambrística, així com de les variants estilístiques, en la seva àrea d’especialització.

CE6: Desenvolupar i potenciar aptituds per a la lectura i la improvisació sobre el material musical per tal d’aplicar-les on sigui rellevant segons l’especialització.

CE7: Ser capaç d’aplicar el coneixement sobre els elements comuns i patrons d’organització de la música per tal d’expressar els seus propis conceptes artístics.

 

Competències específiques:

Capacitació per exercir la pròpia part interpretativa del Lied integrada en el duo.

Per tal que les classes interpretatives i el coach tècnic i musical arribin a cada estudiant des de professors de totes dues disciplines (cant i piano), els estudiants que tenen un pianista com a professor d’interpretació, en aquesta assignatura reben el coach d’un professor cantant, i viceversa.

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

– Assoliment dels recursos tècnics específics del propi instrument (piano o veu) per a la interpretació del Lied.

– Coneixement i percepció de les necessitats i possibilitats tècniques, musicals i interpretatives de l’altra part del duo.

– Capacitat d’integració en el duo tant des de la perspectiva instrumental, com de la vocal i poètica.

Continguts

– Treball de la tècnica instrumental i interpretativa, incidint sobretot en els recursos, els matisos i la riquesa de la perspectiva pròpia de l’especialitat del professor (que, en aquesta assignatura, serà de cant si el professor de l’assignatura d’Interpretació és pianista, i piano si el professor de l’assignatura d’interpretació es cantant).

– Treball sobre diferents estils i situacions.

– El repertori que es treballarà coincidirà majoritàriament amb el de l’assignatura d’interpretació.

Metodologia d’impartició

– Interpretació per part dels estudiants de les obres. Reflexió, investigació i diàleg entre intèrprets i professor.

– Detecció de problemes tècnics específics. Treball concret sobre dificultats i recursos instrumentals o vocals.

Sistemes d’avaluació

S’avalua el procés d’aprenentatge i el rendiment tant a les classes com als concerts.