Publicat el 15 de gener de 2025

Comparteix a:

Condol per la mort del professor Josep Guallar

Josep Guallar

Josep Guallar.

Aquest dilluns 13 de gener de 2025 ens ha deixat Josep Guallar Caballé, professor de l’Escola Superior de Música de Catalunya des de pràcticament els seus inicis. Guallar va destacar per ser pioner en matèries com la improvisació clàssica i la tecnologia aplicada a l’educació musical, contribuint significativament en l’avenç de la pedagogia musical.

Des de l’ESMUC expressem el condol més sincer a la seva família, amistats i a totes les persones que el van conèixer. Descansi en pau.

Intèrpret i compositor de música corporal

Nascut a Barcelona, cursà els seus estudis teòrics i de piano al Conservatori Superior de Música de Barcelona i més tard els amplià amb Àngel Soler. Va estudiar també al Taller de Músics i paral·lelament va estudiar bateria, orgue i clarinet.

La seva activitat professional s’ha desenvolupat en diversos camps. Com a compositor i intèrpret ha estat especialment vinculat al món del teatre, en treballar per a l’Institut del Teatre, Andrew Leparsky, Pawell Rouwa, Vol Ras i Carlo Bosso, entre d’altres.

En l’àmbit de la informàtica musical va fer, com a dissenyador i programador, sis programes pedagògics, tres per encàrrec de la Fundació ‘la Caixa’. Va ser també col·laborador habitual de la Fundació, on va portar a terme diverses activitats didàctiques.

Com a professor, a més de l’ESMUC, va impartir classes d’harmonia, llenguatge, piano, cambra i informàtica musical al Conservatori Municipal de Música Josep M. Ruera de Granollers.

(Informació biogràfica obtinguda de la web de DINSIC)

Introducció a l’harmonia

Josep Guallar va ser un pedagog reconegut, especialment per la publicació, el 1996 del llibre Introducció a l’harmonia (Dinsic). El llibre, com s’explica a la seva presentació, va néixer de la necessitat que el primer contacte amb l’assignatura d’harmonia fos engrescador per a l’alumnat, a més de disposar d’una base auditiva, pràctica i teòrica sòlida per afavorir la continuació de l’estudi amb motivació i relaxació. L’obra s’adreça a joves estudiants d’entre 12 i 16 anys.