Classe magistral de treball escènic en òpera i Lied amb Roos i Attila
Martina Roos i Kristian Attila.
Els pròxims dies 8, 9, 10 i 11 d’abril tindrà lloc una classe magistral de treball escènic en òpera i Lied a càrrec dels professors Martina Roos i Kristian Attila. L’alumnat de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) tindrà l’oportunitat d’aprendre d’aquests mestres de renom internacional. L’activitat està adreçada a cantants del grau d’Interpretació i de MEAI.
El professors Roos i Attila son docents a la Sibelius Academy (Finlàndia) de teatre musical i piano respectivament. Aquesta activitat es realitzarà amb el suport del programa Erasmus+ de mobilitat de professorat.
Biografies dels professors
Kristian Attila
Kristian Attila és un destacat pianista i pedagog finlandès especialitzat en Lied i música d’òpera. Treballa com a professor al Departament de Música Vocal i Educació d’Òpera de l’Acadèmia Sibelius i és el director artístic de l’Acadèmia de Música de Savonlinna.
Durant més de 20 anys, ha col·laborat amb nombrosos cantants finlandesos destacats i ha actuat internacionalment amb Pia Freund i Erica Back. Ha estudiat a l’Acadèmia Sibelius, l’Acadèmia de Música de Malmö i l’Opera Studio de l’Òpera Nacional de Finlàndia.
Martina Roos
Martina Roos és una cantant i actriu que, actualment, és professora d’expressió escènica a l’Acadèmia Sibelius. Ha ampliat la seva carrera com a directora d’actuacions musicals, incloent òperes, concerts dramatitzats i espectacles que combinen música, teatre i moviment. També escriu guions per a aquests espectacles i treballa com a traductora de llibrets i obres de teatre.
Recentment, ha estat nomenada professora de Teatre Musical a Uniarts Helsinki, una posició única a Finlàndia. Martina Roos és una artista polifacètica amb una trajectòria destacada com a actriu, cantant, directora i professora.
Horaris de les classes magistrals
Dimarts 8 d’abril – 14:00 h a 17:00 h – A111
Dimecres 9 d’abril – 16:30 h a 19:30 h – A353
Dijous 10 d’abril – 14:00 h a 19:00 h – Sala Cor
Divendres 11 d’abril – 10:00 h a 14:00 h – Sala Cor