Management i intermediació
Tipus: Obligatòria (OB)
Matèria: Comunicació, promoció i representació
ECTS: 3
Valor total en hores: 90
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 2
Hores per treballs dirigits (no presencials): 35
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 23
Departament: TGM
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències transversals
CT1 | Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora. |
CT3 | Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza. |
CT4 | Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació. |
CT6 | Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal. |
CT7 | Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip. |
CT9 | Integrar-se adequadament en equips multidisciplinaris i en contextos culturals diversos. |
CT11 | Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat. |
CT12 | Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada. |
CT13 | Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional. |
CT15 | Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional. |
Competències generals
CG24 | Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional. |
CG27 | Conèixer i aplicar la legislació relativa al seu àmbit professional. |
Competències específiques
PG8 | Conèixer l’economia, gestió, comptabilitat, estratègies de mercat i recursos humans. |
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
- Desenvolupar la capacitat de relació amb interlocutors i llenguatges diversos.
- Entendre els fets musicals com una activitat que ha de ser concebuda dins de la vida social i cultural d’una comunitat, amb les distintes concepcions sobre la música, les funcions i els contextos on s’utilitza, les actituds i els valors socials que pot vehicular.
- Tenir una visió global del fet musical entès com a producte que ha de ser comunicat i difós a perfils de ciutadans i consumidors diversos.
- Aplicar de manera adaptada a les especificitats de la música les tècniques de venda i comercialització de productes i serveis.
- Entendre l’espai de la música en el nou entorn global, així com interpretar el sentit dels espais de confluència entre les lògiques pròpies de la comunicació i de la cultura
- Entendre i aplicar les noves eines de comunicació de l’entorn digital, com ara les xarxes socials, en l’àmbit musical.
- Desenvolupar capacitats per a la conducció i organització d’equips, de motivació i de lideratge en el marc de la funció directiva.
Continguts
Teoria i pràctica de les organitzacions al servei de les persones. Les lògiques de la distribució musical. La música en viu. La música enregistrada. Les xarxes socials com a mitjà de difusió, de comunicació i d’interacció. El comportament del negoci musical. Tipus de formacions musicals: especificitats en relació als seus mercats i a la seva gestió. La transformació de la producció musical: conseqüències i aplicacions per a la seva distribució. L’evolució del negoci musical.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.