Management i intermediació


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Comunicació, promoció i representació

ECTS: 3

Valor total en hores: 90
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 2
Hores per treballs dirigits (no presencials): 35
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 23

Departament: Tecnologies i Gestió de la Música

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències transversals

CT1Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora.
CT3Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza.
CT4Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació.
CT6Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal.
CT7Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip.
CT9Integrar-se adequadament en equips multidisciplinaris i en contextos culturals diversos.
CT11Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat.
CT12Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada.
CT13Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional.
CT15Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional.

Competències generals

CG24Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional.
CG27Conèixer i aplicar la legislació relativa al seu àmbit professional.

Competències específiques

PG8Conèixer l’economia, gestió, comptabilitat, estratègies de mercat i recursos humans.

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

  1. Desenvolupar la capacitat de relació amb interlocutors i llenguatges diversos.
  2. Entendre els fets musicals com una activitat que ha de ser concebuda dins de la vida social i cultural d’una comunitat, amb les distintes concepcions sobre la música, les funcions i els contextos on s’utilitza, les actituds i els valors socials que pot vehicular.
  3. Tenir una visió global del fet musical entès com a producte que ha de ser comunicat i difós a perfils de ciutadans i consumidors diversos.
  4. Aplicar de manera adaptada a les especificitats de la música les tècniques de venda i comercialització de productes i serveis.
  5. Entendre l’espai de la música en el nou entorn global, així com interpretar el sentit dels espais de confluència entre les lògiques pròpies de la comunicació i de la cultura
  6. Entendre i aplicar les noves eines de comunicació de l’entorn digital, com ara les xarxes socials, en l’àmbit musical.
  7. Desenvolupar capacitats per a la conducció i organització d’equips, de motivació i de lideratge en el marc de la funció directiva.

Continguts

Teoria i pràctica de les organitzacions al servei de les persones. Les lògiques de la distribució musical. La música en viu. La música enregistrada. Les xarxes socials com a mitjà de difusió, de comunicació i d’interacció. El comportament del negoci musical. Tipus de formacions musicals: especificitats en relació als seus mercats i a la seva gestió. La transformació de la producció musical: conseqüències i aplicacions per a la seva distribució. L’evolució del negoci musical. 

Metodologia d’impartició

La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants. 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.