Programació musical
Tipus: Obligatòria (OB)
Matèria: Producció
ECTS: 3
Valor total en hores: 90
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 2
Hores per treballs dirigits (no presencials): 30
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 28
Departament: Gestió de la Música
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències transversals
CT1 | Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora. |
CT2 | Recollir informació significativa, analitzar-la, sintetitzar-la i gestionar-la adequadament. |
CT3 | Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza. |
CT4 | Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació. |
CT5 | Comprendre i utilitzar, al menys, una llengua estrangera en l’àmbit del seu desenvolupament professional. |
CT6 | Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal. |
CT7 | Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip. |
CT8 | Desenvolupar raonadament i crítica idees i arguments. |
CT9 | Integrar-se adequadament en equips multidisciplinars i en contextos culturals diversos. |
CT10 | Liderar i gestionar grups de treball. |
CT11 | Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat. |
CT12 | Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada. |
CT13 | Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional. |
CT14 | Dominar la metodologia d’investigació en la generació de projectes, idees i solucions viables. |
CT15 | Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional. |
CT17 | Contribuir amb la seva activitat professional a la sensibilització social de la importància del patrimoni cultural, la seva incidència en els diferents àmbits i la seva capacitat de generar valors significatius. |
Competències generals
CG4 | Reconèixer materials musicals gràcies al desenvolupament de la capacitat auditiva i saber aplicar aquesta capacitat a la seva practica professional. |
CG5 | Conèixer els recursos tecnològics propis del seu camp d’activitat i les seves aplicacions en la música preparant-se per a assimilar les novetats que es produeixin en ell. |
CG10 | Argumentar i expressar verbalment els seus punts de vista sobre conceptes musicals diversos. |
CG11 | Estar familiaritzat amb un repertori ampli i actualitzat, centrat en la seva especialitat però obert a altres tradicions. Reconèixer els trets estilístics que caracteritzen a aquest repertori i poder descriure’ls de forma clara i completa. |
CG12 | Acreditar un coneixement suficient del fet musical i la seva relació amb l’evolució dels valors estètics, artístics i culturals. |
CG14 | Conèixer el desenvolupament històric de la música en els seus diferents tradicions, des d’una perspectiva crítica que situï el desenvolupament de l’art musical en un context social i cultural. |
CG16 | Conèixer el context social, cultural i econòmic en que se desenvolupa la pràctica musical, amb especial atenció al seu entorn més immediat però amb atenció a la seva dimensió global. |
CG17 | Estar familiaritzat amb els diferents estils i pràctiques musicals que li permetin entendre, en un context cultural més ampli, el seu propi camp d’activitat i enriquir-lo. |
CG18 | Comunicar de forma escrita i verbal el contingut i els objectius de la seva activitat professional a persones especialitzades, amb un us adequat del vocabulari tècnic i general. |
CG19 | Conèixer les implicacions pedagògiques i educatives de la música en distints nivells. |
CG23 | Valorar la creació musical com l’acció de donar forma sonora a un pensament estructural ric i complex. |
CG24 | Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional. |
CG25 | Conèixer i ser capaç d’utilitzar metodologies d’estudi i investigació que el capacitin per al continu desenvolupament i innovació de la seva activitat musical en el transcurs de la seva carrera. |
CG26 | Ser capaç de vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines del pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular, enriquint l’exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinar. |
CG27 | Conèixer i aplicar la legislació relativa al seu àmbit professional. |
Competències específiques
PG2 | Conèixer les característiques estructurals dels espais culturals, amb una especial atenció a l’acústica de sales i la logística de grups musicals de diferents formats. |
PG4 | Familiaritzar-se amb les tècniques d’enregistrament, reproducció i difusió de documents sonors en diferents formats, inclosos els derivats de les noves tecnologies i dels sistemes multimèdia. |
PG6 | Conèixer profundament el repertori històric i més recent de diverses pràctiques i estils musicals, amb una especial atenció a les tendències més recents en el camp de la creació i la interpretació. |
PG8 | Conèixer l’economia, gestió, comptabilitat, estratègies de mercat i recursos humans. |
PG9 | Conèixer els entorns professionals en els que es desenvolupa l’activitat musical amb les seves singularitats. |
PG10 | Saber les característiques de la gestió pública des de la lògica del servei i des de les seves peculiaritats normatives. |
PG11 | Entendre el fet musical en la seva dimensió comunitària com a element que té una incidència important en la cohesió social. |
PG12 | Dominar les característiques del negoci musical entenent que no estan necessàriament en contradicció amb el compromís amb la qualitat artística. |
PG13 | Tenir les habilitats directives i de gestió per interactuar i liderar un equip humà des de la motivació. |
PG14 | Saber definir i aplicar una estratègia de manera proactiva. |
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
- Dotar-se d’uns coneixements bàsics sobre els processos, les estructures, els rols i les funcions existents en un procés de producció i d’edició deproductes musicals.
- Mostrar coneixement sobre els diferents marcs legals que regulen l’activitat de producció i d’edició de productes musicals amb especial èmfasi en el paper que hi juguen les noves tecnologies.
- Desenvolupar unes nocions i habilitats fonamentals per a la gestió de projectes empresarials.
- Desenvolupar la capacitat de relació amb interlocutors i llenguatges diversos.
- Explicar i assumir la dinàmica del grups formals i informals.
- Desenvolupar habilitats personals pràctiques per a la gestió.
- Ser capaç d’elaborar un diagnòstic intern i de l’entorn amb els instruments conceptuals i pràctics propis de la planificació estratègica.
- Planificar a curt, mig i llarg termini tenint en compte la importància de la dimensió estratègica i la necessitat de ser operatiu.
- Poder organitzar un concert o qualsevol esdeveniment musical en viu ocupant diferents rols en l’estructura organitzativa, en diferents formats i dimensions.
- Ser capaç de d’elaborar una programació musical en funció dels criteris que siguin pertinents en cada circumstància.
- Tenir les eines necessàries per aplicar estratègies de qualitat i innovació en organitzacions musicals.
- Dotar-se de les metodologies necessàries per gestió equips humans complexos des de la motivació i la participació.
Continguts
Processos i estructures propis de la indústria musical (compositors, editors, intèrprets, productors, mànagers, tècnics i enginyers, segells, promotors, distribuïdors, venedors_). Tipus de contractes legals en la indústria musical. Conceptes bàsics sobre protecció de la propietat intel·lectual. Comptabilitat bàsica. Fonaments d’organització d’empreses. Management d’artistes. Canals de distribució. Noves tecnologies per a la producció i l’edició musicals. Criteris generals per a la comprensió i redacció de contractes. Elaboració de pressupostos de projectes. Desenvolupament d’habilitats socials pròpies d’aquest perfil professional. Gestió d’un petit projecte editorial. La planificació estratègica aplicada a la gestió musical. El treball per projectes. Tipologies de concerts i esdeveniments musicals. El mapa dels festivals. La lògica de funcionament d’un festival. Què cal tenir en compte a l’hora de programar. Els estudis de públic. El coneixement i la capacitat per detectar noves tendències artístiques. L’anàlisi de la competència. Les noves formes de entrar en contacte amb el públic. La gestió d’equips en organitzacions artístiques. Anàlisi conceptual de la innovació. Eines i estratègies per a la innovació.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals