Les XIV ‘Trobades ab Sentits’ reflexionen sobre la interpretació de Schubert

XIV ‘Trobades ab Sentits’.
El Laboratori d’Interpretació (LADI) organitza les XIV Trobades ab Sentits, un espai de debat al voltant de la pràctica musical que es desenvoluparà a l’ESMUC el dilluns 8 de desembre a les 18 h. En aquesta ocasió, la convidada serà Rosalía Gómez, que oferirà una xerrada dedicada al complex problema de la interpretació en la música de Franz Schubert. L’activitat es desenvoluparà a l’aula 352 de l’Escola i és d’accés lliure fins a completar l’aforament de la sala.
La ponència abordarà com l’estudi de les pràctiques interpretatives del compositor vienès es veu condicionat per la seva recepció històrica. Schubert, poc reconegut en vida i sense deixar un llegat pedagògic que guiés el seu estil interpretatiu, va ser difós després de la seva mort gràcies a figures com Schumann, Berlioz, Liszt o Brahms, culminant amb la primera Allgemeine Schubert Ausgabe (1884-1897).
Tot i així, fins i tot en aquell moment el seu èxit fou limitat: Schnabel recordava que a la Viena de 1899 moltes de les seves obres encara eren considerades trivials, i el 1927 Rachmaninov confessava no conèixer les sonates de Schubert. La conferència plantejarà una qüestió central: com podem apropar-nos avui a l’estil interpretatiu de Schubert i prendre decisions informades sobre la seva música?
En el marc del Laboratori d’Interpretació
El LADI és una iniciativa que reuneix activitats vinculades a l’Escola amb l’objectiu d’obrir un espai de reflexió sobre la interpretació musical més enllà de les classes individuals. Dins d’aquest marc s’organitzen les Trobades ab Sentits, audicions breus en què els participants comenten col·lectivament les propostes i exploren nous camins interpretatius.
El Laboratori vol esdevenir un punt de trobada viu i dinàmic, on estudiants, professorat i convidats externs puguin compartir experiències i perspectives diverses. L’objectiu és fomentar una comunitat oberta que entengui la interpretació no només com a execució tècnica, sinó com a procés creatiu i crític que dialoga amb la història, l’anàlisi i la sensibilitat artística de cada intèrpret.
Més informació
Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.