Segona Jam Interdisciplinària de Música i Moviment del curs 2024-25
El dijous 20 de febrer, de 18 a 20 h, tindrà lloc la segona sessió del curs 2024-25 de les Jams Interdisciplinàries de Música i Moviment. Es tracta d’una activitat completament participativa, un espai obert d’improvisació lliure i d’interacció entre música improvisada i moviment espontani, que dona lloc a composicions i coreografies instantànies. L’accés és lliure amb reserva prèvia en aquest formulari d’inscripció. L’aforament és limitat amb un màxim de 45 places.
La Jam Interdisciplinària genera un espai amb un ambient creatiu on els assistents interactuen i es comuniquen amb ambdues disciplines simultàniament: la música i el moviment. Aquest és un espai d’experimentació on es difuminen els rols i les propostes entre músics i ballarins per a generar codis comuns de comunicació i composició a temps real. L’activitat és organitzada pel Departament d’Educació i Mediació Artística de l’ESMUC.
Participants
L’activitat és oberta i dirigida a tothom. Hi poden participar persones tant de dins com de fora de l’ESMUC, sobretot, per a músics, ballarins, actors, artistes, estudiants, amateurs i/o professionals amb intenció i curiositat per a experimentar amb ambdues disciplines. Cal portar roba còmoda i mitjons per a moure’s, l’instrument musical per a sonar i moltes ganes d’experimentar.
Benvinguda: arribada conjunta i explicació de l’activitat.
Escalfament físic i musical: preparació físico/musical per a tots els participants. Punt de partida des d’on construirem l’espai obert de la Jam. A càrrec d’Ester Momblant Ribas.
Espai obert: espai/temps no guiat, on es desenvolupa l’activitat interdisciplinària d’improvisació lliure. Ambient de molta escolta i compromís cap a la composició grupal.
Final: resoldre l’espai obert d’improvisació per a trobar un final comú.
Tancament: cercle reflexiu de posada en comú sobre l’activitat.
Introducció/escalfament: a càrrec de Patricia Martín i Ester Momblant Ribas
Patricia Martín. Estudiant de Pedagogia a l’Esmuc i apassionada per l’exploració dels llenguatges artístics en la re-construcció de subjectivitats (individuals y col·lectives). A través de l’estudi de la veu i altres instruments arriba al cos com a font d’experiència sensible indissociable de l’acte expressiu. Actualment, entrecreua la seva formació musical i pedagògica amb l’estudi de pràctiques de moviment des d’un enfocament somàtic.
Ester Momblant Ribas. Ballarina i docent. Formada en dansa contemporània i especialitzada en Improvisació, Contact Improvisació i Educació Somàtica. En la seva faceta de com a ballarina improvisadora ha col·laborat i estudiat amb Nancy Stark Smith, Mike Vargas, Julyen Hamilton, Steve Batts, Dani Comas, Angela Dony i Lucas Condró. Ha participat en festivals i congressos de Contact Improvisació nacionals, d’Europa, Rússia, Israel i Brasil. Des del 2005 és docent de Formació Corporal i Dansa a l’Esmuc, on també col·labora als màsters de Música com a Art Interdisciplinari (UB/URV) i Musicoteràpia. Organitza i dinamitza les Jams Interdisciplinàries de Música i Moviment a l’Esmuc des de 2018.
Accés lliure amb reserva prèvia. Aforament limitat a un màxim de 45 persones.
Jam de Música i Moviment.