El cicle Vespres d’Antiga de l’ESMUC torna el dimarts 18 de novembre

Vespres d’Antiga, a la Basílica de Santa Maria del Pi.
El cicle Vespres d’Antiga, impulsat pel Departament de Música Antiga de l’ESMUC, celebrarà un nou concert el dimarts 18 de novembre al seu emplaçament habitual, la Capella de la Sang de la Basílica de Santa Maria del Pi. L’actuació començarà a les 20 h, i estarà coordinada pel professor Oleguer Aymamí i anirà precedida d’una missa, que començarà una hora abans, a les 19 h.
El concert reunirà diversos grups de cambra formats per estudiants de l’Escola, que interpretaran peces com L’aphotéose de Corelli, de François Couperin; o la Sonata Quarta, de Dario Castello. La proposta inclou formacions vocals i instrumentals, i ofereix un recorregut per la riquesa expressiva i estilística de la música antiga, des de l’Ars Nova fins al Barroc.
Vespres d’antiga
Vespres d’Antiga és un dels projectes concertístics de l’Escola Superior de Música de Catalunya que impulsa el Departament de Música Antiga conjuntament amb la Parròquia de la Basílica del Pi, lloc de les diferents propostes. En aquest cicle es poden escoltar obres conservades als arxius de la basílica i que formen part del seu patrimoni musical amb la interpretació d’instruments de l’època.
Sota la direcció de directors com Xavier Blanch, Lluís Coll i Trulls, Lucca Guglielmi, Lambert Climent, Paco Rubio i Francesc Garrigosa, entre altres, en aquest cicle s’han pogut escoltar obres del cànon musical occidental (Schütz, Scheidt, Schedit, Bach, Rosenmüller).
Programa
El Parnàs. L’apothéose de Corelli (François Couperin): moviments I, II, III, IV i V
Míriam Blasco: violí
Emília Nubiola: violí
Yeji Seo: viola de gamba
Nicolás Escobar: tiorba
Miquel Carr: clavicèmbal
Per versos. Se l’aura spira (Girolamo Frescobaldi, 1583 – 1643)
Bruna Espar Gasset: veu
Mateu Bausà Sansó: arpa
Arià Campos Regí: flauta de bec
Lucas de Oliveira Silva: percussió
Aurora Montis. Descendit de caelis (Narcís Casanoves 1747-1799)
Jaume Diport: veu
Alba Santos: veu
Òscar Casado: violí
Jordi Hortal: clavicèmbal
Viols and Voice. Come, Pretty Babe (William Byrd ca. 1540 – 1623)
Jonathan Vera de Freites: violí històric
Irimia Menchero: viola de gamba soprano
María Llobet: viola històrica
Yeji Seo: viola de gamba baix
Melanie Hallam: soprano
L’Antic Prometeu. Motet 9. Fera pessima / O livoris feritas / Fons totius (Guillaume de Machaut)
Alicia Martínez Bonfill: soprano
José Luis Martínez Redondo: contratenor
Irimia Menchero Santín: fídula
Ferran Gallart i Moyano: organetto
Motet 13. Tant doucement / Eins que ma dame / Ruina (Guillaume de Machaut)
Alicia Martínez Bonfill: soprano
José Luis Martínez Redondo: contratenor
Irimia Menchero Santín: fídula
Ferran Gallart i Moyano: organetto
Ars Memoriae. Simfonia núm. 4 – BWV 790, Simfonia núm. 8 – BWV 794, Simfonia núm. 7 – BWV 793 i Simfonia núm. 10 BWV 796
Carlota Obradors: traverso
Irimia Menchero: viola barroca
Emma Raventós: viola de gamba
Fáqvla. Et in unum Dominum. Missa en Si m BWV 232 (J.S. Bach 1685 – 1750)
Natalia Ordóñez: soprano
Marçal Pons: alto
Míriam Blasco: violí
Òscar Casado: violí
Daniel Sierra: violoncel
Jordi Hortal: clavicèmbal
Ensemble Polymnia. Sonata Quarta de Dario Castello
Violins: Iker Fructuoso i Irene Sagarzazu
Cello: Aina Vallès
Clau: Ferran Gallart
Més informació
Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de l’espai.