Publicat el 14 de novembre de 2025

Comparteix a:

El cicle Vespres d’Antiga de l’ESMUC torna el dimarts 18 de novembre 

Vespres d’Antiga

Vespres d’Antiga, a la Basílica de Santa Maria del Pi.

El cicle Vespres d’Antiga, impulsat pel Departament de Música Antiga de l’ESMUC, celebrarà un nou concert el dimarts 18 de novembre al seu emplaçament habitual, la Capella de la Sang de la Basílica de Santa Maria del Pi. L’actuació començarà a les 20 h, i estarà coordinada pel professor Oleguer Aymamí i anirà precedida d’una missa, que començarà una hora abans, a les 19 h.

  • Dimarts 18 de novembre.

  • 20:00 hores.

  • Capella de la Sang de la Basílica de Santa Maria del Pi. Accés lliure.


El concert reunirà diversos grups de cambra formats per estudiants de l’Escola, que interpretaran peces com L’aphotéose de Corelli, de François Couperin; o la Sonata Quarta, de Dario Castello. La proposta inclou formacions vocals i instrumentals, i ofereix un recorregut per la riquesa expressiva i estilística de la música antiga, des de l’Ars Nova fins al Barroc. 

Vespres d’antiga

Vespres d’Antiga és un dels projectes concertístics de l’Escola Superior de Música de Catalunya que impulsa el Departament de Música Antiga conjuntament amb la Parròquia de la Basílica del Pi, lloc de les diferents propostes. En aquest cicle es poden escoltar obres conservades als arxius de la basílica i que formen part del seu patrimoni musical amb la interpretació d’instruments de l’època. 

Sota la direcció de directors com Xavier Blanch, Lluís Coll i Trulls, Lucca Guglielmi, Lambert Climent, Paco Rubio i Francesc Garrigosa, entre altres, en aquest cicle s’han pogut escoltar obres del cànon musical occidental (Schütz, Scheidt, Schedit, Bach, Rosenmüller).  

Programa

El Parnàs. L’apothéose de Corelli (François Couperin): moviments I, II, III, IV i V

Míriam Blasco: violí
Emília Nubiola: violí
Yeji Seo: viola de gamba
Nicolás Escobar: tiorba
Miquel Carr: clavicèmbal

Per versos. Se l’aura spira (Girolamo Frescobaldi, 1583 – 1643)

Bruna Espar Gasset: veu
Mateu Bausà Sansó: arpa
Arià Campos Regí: flauta de bec
Lucas de Oliveira Silva: percussió 

Aurora Montis. Descendit de caelis (Narcís Casanoves 1747-1799)

Jaume Diport: veu
Alba Santos: veu
Òscar Casado: violí
Jordi Hortal: clavicèmbal

Viols and Voice. Come, Pretty Babe (William Byrd ca. 1540 – 1623)

Jonathan Vera de Freites: violí històric
Irimia Menchero: viola de gamba soprano
María Llobet: viola històrica
Yeji Seo: viola de gamba baix
Melanie Hallam: soprano

L’Antic Prometeu. Motet 9. Fera pessima / O livoris feritas / Fons totius (Guillaume de Machaut)

Alicia Martínez Bonfill: soprano
José Luis Martínez Redondo: contratenor
Irimia Menchero Santín: fídula
Ferran Gallart i Moyano: organetto


Motet 13. Tant doucement / Eins que ma dame / Ruina (Guillaume de Machaut)
Alicia Martínez Bonfill: soprano
José Luis Martínez Redondo: contratenor
Irimia Menchero Santín: fídula
Ferran Gallart i Moyano: organetto

Ars Memoriae. Simfonia núm. 4 – BWV 790, Simfonia núm. 8 – BWV 794, Simfonia núm. 7 – BWV 793 i Simfonia núm. 10 BWV 796

Carlota Obradors: traverso
Irimia Menchero: viola barroca
Emma Raventós: viola de gamba

Fáqvla. Et in unum Dominum. Missa en Si m BWV 232 (J.S. Bach 1685 – 1750)

Natalia Ordóñez: soprano
Marçal Pons: alto
Míriam Blasco: violí
Òscar Casado: violí
Daniel Sierra: violoncel
Jordi Hortal: clavicèmbal

Ensemble Polymnia. Sonata Quarta de Dario Castello

Violins: Iker Fructuoso i Irene Sagarzazu
Cello: Aina Vallès
Clau: Ferran Gallart

Més informació

Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de l’espai.