Pràctiques artístiques externes


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Pràctiques externes

ECTS: 4

Altres hores presencials: 5
Hores per treballs dirigits (no presencials): 15
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 80

Departament: Música clàssica i contemporània

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències generals (transversals): 

CG2: Ser capaç d’aplicar les seves habilitats, coneixements i comprensió artística, així com la capacitat de resolució de problemes en situacions noves o poc conegudes i en contextos multidisciplinaris relatius al seu camp d’estudi. 

CG3: Tenir la capacitat d’integrar coneixements en àmbits pràctics i/o creatius, i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que inclogui reflexions sobre temes artístics, i, si procedeix, integrar responsabilitats socials i ètiques. 

CG4: Poder comunicar les seves opcions i conclusions artístiques, així com els seus coneixements i raonaments fonamentals que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats. 

CG5: Adquirir les habilitats d’aprenentatge, automotivació i habilitats pràctiques i creatives, que els permetin la constància en l’estudi i en la forma de treball independent i autònom. 

CG8: Ser capaç de treballar en equip de manera interdisciplinària potenciant l’escolta activa i el diàleg respectuós. 

Competències específiques: 

CE3: Conèixer els criteris interpretatius específics del seu itinerari. 

CE4: Aprofundir en repertori derivats de la pròpia especialitat. 

CE5: Expressar musicalment en duo (cantant-pianista) de manera fonamentada en el coneixement i domini de la tècnica instrumental, corporal i cambrística, així com de les variants estilístiques, en la seva àrea d’especialització. 

CE7: Ser capaç d’aplicar el coneixement sobre els elements comuns i patrons d’organització de la música per tal d’expressar els seus propis conceptes artístics. 

CE8: Ser capaç de desenvolupar, presentar i demostrar en públic programes i interpretacions que siguin coherents i adequades a la seva àrea o especialitat. 

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

CE3, CE4, CE5, CE7, CE8: Demostrar capacitats interpretatives d’alta qualitat. Demostrar un criteri musicològic i la seva presentació davant d’un públic. 

Continguts

  1. Assistència a concerts i/o assajos generals de Lied de nivell professional, amb intèrprets nacionals i internacionals.
  2. Comentaris públics sobre l’aportació d’aquests concerts a la pràctica personal.
  3. Aspectes a tenir en compte per a la construcció d’un programa de concert.
  4. Interpretació del programa de Treball final de màster en diferents auditoris de conservatoris mitjans i/o superiors, així com altres ofertes que es puguin rebre.

Metodologia d’impartició

– Sessions impartides pel professor  

– Activitats d’avaluació i de participació activa dels estudiants (presencial i en línia) 

– Anàlisi crítica de documents presentats (presencial i en línia) 

– Elaboració de l’avantprojecte (no presencial) 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació de l’adquisició de competències s’estructura a partir de: 

-Seguiment periòdic del progrés dels estudiants a l’aula, tant a nivell individual com col·lectiu. (40%) 

-Presentació del projecte de pràctiques (60%)