Pràctiques artístiques externes
Tipus: Obligatòria (OB)
Matèria: Pràctiques externes
ECTS: 4
Altres hores presencials: 5
Hores per treballs dirigits (no presencials): 15
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 80
Departament: Música clàssica i contemporània
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències generals (transversals):
CG2: Ser capaç d’aplicar les seves habilitats, coneixements i comprensió artística, així com la capacitat de resolució de problemes en situacions noves o poc conegudes i en contextos multidisciplinaris relatius al seu camp d’estudi.
CG3: Tenir la capacitat d’integrar coneixements en àmbits pràctics i/o creatius, i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que inclogui reflexions sobre temes artístics, i, si procedeix, integrar responsabilitats socials i ètiques.
CG4: Poder comunicar les seves opcions i conclusions artístiques, així com els seus coneixements i raonaments fonamentals que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
CG5: Adquirir les habilitats d’aprenentatge, automotivació i habilitats pràctiques i creatives, que els permetin la constància en l’estudi i en la forma de treball independent i autònom.
CG8: Ser capaç de treballar en equip de manera interdisciplinària potenciant l’escolta activa i el diàleg respectuós.
Competències específiques:
CE3: Conèixer els criteris interpretatius específics del seu itinerari.
CE4: Aprofundir en repertori derivats de la pròpia especialitat.
CE5: Expressar musicalment en duo (cantant-pianista) de manera fonamentada en el coneixement i domini de la tècnica instrumental, corporal i cambrística, així com de les variants estilístiques, en la seva àrea d’especialització.
CE7: Ser capaç d’aplicar el coneixement sobre els elements comuns i patrons d’organització de la música per tal d’expressar els seus propis conceptes artístics.
CE8: Ser capaç de desenvolupar, presentar i demostrar en públic programes i interpretacions que siguin coherents i adequades a la seva àrea o especialitat.
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
CE3, CE4, CE5, CE7, CE8: Demostrar capacitats interpretatives d’alta qualitat. Demostrar un criteri musicològic i la seva presentació davant d’un públic.
Continguts
- Assistència a concerts i/o assajos generals de Lied de nivell professional, amb intèrprets nacionals i internacionals.
- Comentaris públics sobre l’aportació d’aquests concerts a la pràctica personal.
- Aspectes a tenir en compte per a la construcció d’un programa de concert.
- Interpretació del programa de Treball final de màster en diferents auditoris de conservatoris mitjans i/o superiors, així com altres ofertes que es puguin rebre.
Metodologia d’impartició
– Sessions impartides pel professor
– Activitats d’avaluació i de participació activa dels estudiants (presencial i en línia)
– Anàlisi crítica de documents presentats (presencial i en línia)
– Elaboració de l’avantprojecte (no presencial)
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació de l’adquisició de competències s’estructura a partir de:
-Seguiment periòdic del progrés dels estudiants a l’aula, tant a nivell individual com col·lectiu. (40%)
-Presentació del projecte de pràctiques (60%)