Planificació estratègica i disseny de projectes culturals


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Producció

ECTS: 4

Valor total en hores: 120
Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 8
Hores per treballs dirigits (no presencials): 48
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 34

Departament: TGM

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències transversals

CT1Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora.
CT2Recollir informació significativa, analitzar-la, sintetitzar-la i gestionar-la adequadament.
CT3Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza.
CT4Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació.
CT5Comprendre i utilitzar, al menys, una llengua estrangera en l’àmbit del seu desenvolupament professional.
CT6Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal.
CT7Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip.
CT8Desenvolupar raonadament i crítica idees i arguments.
CT9Integrar-se adequadament en equips multidisciplinars i en contextos culturals diversos.
CT10Liderar i gestionar grups de treball.
CT11Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat.
CT12Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada.
CT13Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional.
CT14Dominar la metodologia d’investigació en la generació de projectes, idees i solucions viables.
CT15Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional.

Competències generals

CG5Conèixer els recursos tecnològics propis del seu camp d’activitat i les seves aplicacions en la música preparant-se per a assimilar les novetats que es produeixin en ell.
CG10Argumentar i expressar verbalment els seus punts de vista sobre conceptes musicals diversos.
CG12Acreditar un coneixement suficient del fet musical i la seva relació amb l’evolució dels valors estètics, artístics i culturals.
CG16Conèixer el context social, cultural i econòmic en que se desenvolupa la pràctica musical, amb especial atenció al seu entorn més immediat però amb atenció a la seva dimensió global.
CG17Estar familiaritzat amb els diferents estils i pràctiques musicals que li permetin entendre, en un context cultural més ampli, el seu propi camp d’activitat i enriquir-lo.
CG18Comunicar de forma escrita i verbal el contingut i els objectius de la seva activitat professional a persones especialitzades, amb un us adequat del vocabulari tècnic i general.
CG23Valorar la creació musical com l’acció de donar forma sonora a un pensament estructural ric i complex.
CG24Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional.
CG25Conèixer i ser capaç d’utilitzar metodologies d’estudi i investigació que el capacitin per al continu desenvolupament i innovació de la seva activitat musical en el transcurs de la seva carrera.
CG26Ser capaç de vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines del pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular, enriquint l’exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinar.

Competències específiques

PG10Saber les característiques de la gestió pública des de la lògica del servei i des de les seves peculiaritats normatives.
PG11Entendre el fet musical en la seva dimensió comunitària com a element que té una incidència important en la cohesió social.
PG14Saber definir i aplicar una estratègia de manera proactiva.

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

1. Desenvolupar unes nocions i habilitats fonamentals per a la gestió de projectes empresarials.

2. Desenvolupar la capacitat de relació amb interlocutors i llenguatges diversos.

3. Explicar i assumir la dinàmica del grups formals i informals.

4. Ser capaç d’elaborar un diagnòstic intern i de l’entorn amb els instruments conceptuals i pràctics propis de la planificació estratègica.

5. Planificar a curt, mig i llarg termini tenint en compte la importància de la dimensió estratègica i la necessitat de ser operatiu.

6. Tenir les eines necessàries per aplicar estratègies de qualitat i innovació en organitzacions musicals.

Continguts

La planificació estratègica aplicada a la gestió musical. El treball per projectes. 

Metodologia d’impartició

La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants. 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.