Transcripció per a guitarra flamenca


Tipus: Obligatòria (OB)

Matèria: Tecnologia musical

ECTS: 2

Hores presencials lectives: 30
Altres hores presencials: 6
Hores per treballs dirigits (no presencials): 4
Hores per estudi i aprenentatge autònom: 20

Departament: Jazz, Flamenco, Música Moderna i d'Arrel

Competències que es desenvolupen en l’assignatura

Competències transversals: 

CT1: Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora.  

CT2: Recollir informació significativa, analitzar-la, sintetitzar-la i gestionar-la adequadament.  

CT4: Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació.  

CT12: Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada.  

CT14: Dominar la metodologia d’investigació en la generació de projectes, idees i solucions viables. 

 

Competències generals: 

CG5: Conèixer els recursos tecnològics propis del seu camp d’activitat i les seves aplicacions en la música preparant-se per a assimilar les novetats que es produeixin en ell.  

CG8: Aplicar els mètodes de treball més apropiats per a superar els reptes que es presentin en el terreny de l‘estudi personal i en la pràctica musical col·lectiva.  

CG24: Desenvolupar capacitats per a l’autoformació durant la seva vida professional.  

CG25: Conèixer i ser capaç d’utilitzar metodologies d’estudi i investigació que el capacitin per al continu desenvolupament i innovació de la seva activitat musical en el transcurs de la seva carrera. 

Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)

  1. Tenir una visió general de les possibilitats d’ús de la tecnologia en la música, i aprendre l’ús de diverses eines informàtiques d’interès musical.
  2. Utilitzar els diferents dispositius tècnics que intervenen en una producció sonora.
  3. Seleccionar, configurar i manipular correctament els diferents dispositius tècnics que intervenen en una producció sonora, i desenvolupar les habilitats pràctiques necessàries per a portar a terme una sessió senzilla d’enregistrament sonor.
  4. Aprendre la transcripció per a guitarra flamenca amb mitjans informàtics.

Continguts

Transcripció de partitures per a guitarra flamenca, tablatures, eines concretes, melismes. 

Metodologia d’impartició

La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants. El treball autònom comporta composicions, i practiques d’enregistraments i altres, individuals o en grups. 

Sistemes d’avaluació

El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs, composicions, pràctiques, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites, orals o auditives.