Publicat el 23 d'octubre de 2024

Comparteix a:

Conferència i demostració de ‘Point Line Piano’ projecte de VR amb Jarosław Kapuściński de la Universitat de Stanford

Kapuncinski 2 (1)

Point Line Piano, OpenEndedGroup.

Dimarts 5 de novembre, el compositor i pianista polonès, Jarosław Kapuściński, professor de la Universitat de Stanford, ofereix una classe magistral interactiva de realitat virtual per a piano a la Sala d’Orquestra de l’ESMUC. Kapuściński parlarà del seu treball amb la demostració d’una de les seves col·laboracions recents en realitat virtual amb l’OpenEndedGroup, Point Line Piano, un projecte que innova la composició, l’actuació i la recepció de la música de piano fusionant les seves maneres de crear, tocar i escoltar. La sessió és oberta per al públic extern i tindrà lloc el dimarts 5 de novembre, a les 11 h, a la Sala d’Orquestra.

  • Dimarts 5 de novembre.

  • D’11:00 a 14:00 hores.

  • Sala d’Orquestra ESMUC.


“Point Line Piano permet una experiència d’abstracció espacial i de cos sencer que no es pot trobar en cap altre mitjà, ja que obre les orelles i els ulls dels participants a nous aspectes estimulants de la percepció. Cadascú pot trobar les seves pròpies satisfaccions mentre s’explora el treball i després es reflexiona sobre la seva experiència”, explica Kapuscinski. Ho fa mitjançant una notació gràfica en directe tan visualment convincent que constitueix tota la imatgeria de l’obra.  

Kapuściński també exposa com funciona el Point Line Piano: “Comenceu dibuixant línies lliurement a l’espai que us envolta, provocant notes musicals que es marquen com a punts a les línies mentre les dibuixeu. Aquestes notes s’acumulen ràpidament, formant frases i ritmes melòdics diferents, mentre que l’ordinador genera una dansa audiovisual complexa al teu voltant”.

Jarosław Kapuściński

El compositor Jarosław Kapuściński s’especialitza en la creació d’obres audiovisuals a través de diversos mitjans. Moltes de les seves composicions són interactives i sovint involucren músics, especialment pianistes, que controlen el contingut visual o, més recentment, públic general que pinta mons audiovisuals en realitat virtual. Ja siguin fruites animades (Juicy), poesia mecanografiada (Somni d’Oli) o rastres de música reflectits en els rostres d’oients d’arreu del món (Where is Chopin), les seves obres formen sistemes complexos però lúdics entrellaçant música, imatges, significat i intèrpret. 

Kapuściński és professor associat de música a la Universitat de Stanford, on també està afiliat al Departament de Llengües i Cultures d’Àsia Oriental. La seva recerca se centra en la composició intermèdia, la performance i l’estètica tradicional japonesa. Ha rebut subvencions i comissions de nombroses organitzacions internacionals, com ara la National Endowment for the Arts. Les seves obres han estat guardonades amb premis en festivals al Canadà, França, Suïssa i els Estats Units, i s’han presentat a sales com el MOMA de Nova York, Spoleto USA, EMPAC NY, Logan Center de Chicago, ZKM de Karlsruhe o el Reina Sofía a Madrid. 

A més del seu treball artístic, Kapuściński ha col·laborat en llocs web acadèmics sobre música Gagaku japonesa i el Teatre Noh de la Universitat de Stanford. 

Kapuncinski
Més informació

Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.

Jarosław Kapuściński. Point Line Piano at Bing Studio.