Publicat el 1 de febrer de 2022

Comparteix a:

Classe magistral de guitarra elèctrica amb Eran Han Even

Eran Har Even

El guitarrista Eran Har Even oferirà una classe magistral de guitarra elèctrica adreçada als estudiants de l’ESMUC.

Classe magistral de guitarra elèctrica amb Eran Han Even

Divendres 11 de febrer, d’11 h a 14 h. Sala de Cor de l’ESMUC

Eran Van Evan

Eran Har Even (1983)

Eran Har Even és un guitarrista, compositor i educador musical israelià que resideix a Amsterdam. El 2012, Eran va completar els seus estudis de grau i màster al Conservatori d’Amsterdam i és una de les figures més actives de l’escena del jazz holandès, amb gravacions i concerts amb els millors músics de jazz dels circuits locals i internacionals. Aquests inclouen músics destacats com Benny Golson, Terell Staford, David Friedman, Harmen Fraanje, Jamal Thomas, Joris Roelofs i Gilad Hekselman, per citar-ne alguns.

Durant una dècada, Eran ha estat membre del Conservatori d’Amsterdam, ensenyant formació de l’oïda, teoria, guitarra i formació de combos, formant la propera generació d’aspirants a músics de jazz i pop. A més, Eran és professor convidat a escoles de música i seminaris de jazz d’arreu del món, compaginant el seu vessant docent amb l’actuació regular a sales de concerts i festivals.

El treball d’Eran va cridar l’atenció del públic i dels mitjans per la seva combinació sui generis d’estils. Per a Eran “la música és com una conversa; en les meves composicions comparo la melodia de les meves cançons amb el tema d’una conversa… La secció en solitari és on té lloc la discussió…”.

El seu estil únic de tocar i compondre es pot comprovar en nombrosos llançaments: Philippe Lemm’s “Sintra and Sonora”, Eran Har Even’s “Laws of Gravity”, EvenSanne’s “Something So Sweet” i nominat el 2018 als Edison per “What If”. Altres obres són Little Know facts “In Search of the New Temple”, Pol Belardi’s “Urban Voyage”, BEAM’s “Flight Dream”, SIETSKE’s “Leaving Traces”, and Henk Kraaijveld “Passengers”, entre altres.

Paral·lelament, ensenya composició i interpretació, i dedica temps a la recerca. Actualment, és autor d’un llibre de mètodes sobre l’aplicació de la polifonia a la guitarra, que serà un dels primers llibres de mètodes pràctics que aborden aquesta qüestió en el jazz.