Publicat el 20 de maig de 2026

Comparteix a:

La Camerata ESMUC Quartet Casals celebra el 25è aniversari

Camerata Esmuc Quartet Casals Al Saló Del Tinell

Camerata ESMUC Quartet Casals al Saló del Tinell.

El pròxim dijous 28 de maig, la Camerata ESMUC Quartet Casals, encapçalada pels quatre membres de la formació, i professorat del centre, oferirà un concert a la Capella de Santa Àgata, situada al Saló del Tinell. L’actuació, en el marc del cicle de Grans Conjunts tindrà lloc a les 19 hores i l’accés és lliure, amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.

  • Dijous 28 de maig.

  • 19:00 hores.

  • Camerata de Santa Àgata (Saló del Tinell. Museu d’Història de Barcelona). Accés lliure.


El programa d’aquest últim concert de la Camerata dins la programació del curs, dins dels actes de celebració del 25è aniversari de l’ESMUC, s’agafa tres compositors d’interès: Grieg, Barber i Britten. La formació interpretarà l’obra Holberg Suite op. 40, d’Edvard Grieg, el molt conegut Adagio for strings op. 11, de Samuel Barber i la Simple Symphony, de Benjamin Britten.

La Camerata ESMUC Quartet Casals és una formació que integra estudiants de l’Escola sota la direcció i el guiatge dels membres del Quartet Casals, un dels ensembles més destacats del panorama internacional. Aquesta iniciativa permet als joves músics treballar repertori exigent en un context professional i d’alt nivell interpretatiu.

Grans Conjunts

L’actuació forma part de la programació amb què els Grans Conjunts de l’ESMUC celebren el 25è aniversari del centre, una efemèride que posa en valor el recorregut acadèmic i artístic de la institució. El cicle de concerts ofereix una mostra del treball desenvolupat per l’alumnat al llarg de l’any, així com la col·laboració amb professorat i artistes de referència.

Quartet Casals

El Quartet Casals format per Vera Martínez, Cristina Cordero i els germans Abel i Arnau Tomàs, és un quartet de corda fundat l’any 1997, reconegut com un dels conjunts de música de cambra més destacats del panorama internacional. Amb una sòlida trajectòria artística, ha actuat a les principals sales de concerts d’arreu del món, com el Carnegie Hall de Nova York o el Concertgebouw d’Amsterdam, i ha desenvolupat una destacada tasca discogràfica i pedagògica.

El quartet, que pren el nom del violoncel·lista català Pau Casals, és també un referent per a les noves generacions de músics per la seva excel·lència interpretativa i el seu compromís amb la creació contemporània.

Programa

Holberg Suite op. 40, d’Edvard Grieg.
Adagio for strings op. 11, de Samuel Barber.
Simple Symphony, de Benjamin Britten.

Intèrprets

Violins I: Vera Martínez (Abel Tomàs), Nicolás Marqués, Mario Rabanal, Miguel Navarro, Irene Sagarzazu, Amaia Fernández, Sofia Álvarez.
Violins II: Abel Tomàs (Vera Martínez), Arnau Pera, Anna Balcells, Jordi Domínguez, Paula García, Nel Cardo, Danae Gómez.
Violes: Cristina Cordero, Guillem García, Mario de los Santos, Andrea Porras, Alícia Millán.
Violoncels: Arnau Tomàs, Pere Rius, Núria Pons, Yang Ligero
Contrabaix: Joan Maria Añé Pérez, Martí Hernández Pérez

Més informació

Grans Conjunts
Camerata ESMUC Quartet Casals
Quartet Casals


Accés lliure amb l’aforament limitat a la capacitat de la sala.