Tipus: Obligatòria (OB)
Matèria: Ampliación didáctica y pedagógica
ECTS: 2
Valor total en hores: 60 Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: 5 Hores per treballs dirigits (no presencials): 15 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 10
Departament: Educació i Mediació Artística
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Competències transversals
Competències generals
Competències específiques
Resultats de l’aprenentatge (objectius generals)
Continguts
Exploració i recerca del propi moviment amb relació amb el so i el silenci, el moviment i la quietud. Elaboració de diferents eines de moviment. Desenvolupament de la consciència corporal. Utilització de varietat de tècniques de moviments i estils de dansa contemporànies, clàssiques i populars concordant-les amb la música pertinent. Desenvolupament de la creativitat mitjançant la interdisciplinarietat artística. Treball sobre la l’expressió musical i corporal des d’un aspecte sensorial, I estudiar-lo segons LMA (Laban Moviment Analysis). Exploració i desenvolupament del moviment propi en relació a la composició i la improvisació en l’espai i en el temps. Utilització d’eines i recursos d’anatomia para el moviment. Desenvolupament del ritme, la coordinació, la presència escènica i la comunicació. Experimentació amb la possibilitat de crear improvisacions, coreografies i petites peces de música i moviment sol i amb altres. Elaboració de eines per a l’aula. Utilització de diferents tècniques de composició amb aplicacions pedagògiques. Relació entre materials compostos, didàctica d’ús i objectius pretesos. El desenvolupament de les capacitats musicals generals mitjançant la pràctica instrumental i de les capacitats expressives i comunicatives amb l’instrument.
Metodologia d’impartició
La metodologia d’ensenyament-aprenentatge en les classes comporta sessions classes magistrals (exposicions de temes), sessions de debat i col·loqui, sessions de treball en grup i sessions d’exposició de temes per part dels estudiants.
Sistemes d’avaluació
El sistema d’avaluació és l’avaluació contínua, fonamentada en una avaluació diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dona lloc a la qualificació final. L’avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d’avaluació derivats d’activitats concretes d’avaluació com la participació i el treball a classe, l’exposició de treballs a classe, la realització de treballs i/o lectures fora de classe, la presentació de treballs escrits o la realització de proves escrites o orals.