Gestión de la innovación
Tipo: Obligatoria (OB)
Materia: Producción
ECTS: 3
Valor total en horas: 90
Horas lectivas: 30
Otras horas presenciales: 2
Horas para trabajos dirigidos (no presenciales): 30
Horas para estudio y autoaprendizaje autónomo: 28
Departamento: Gestión de la Música
Competencias desarrolladas en el curso
Competencias transversales
CT1 | Organitzar i planificar el treball de forma eficient i motivadora. |
---|---|
CT2 | Recollir informació significativa, analitzar-la, sintetitzar-la i gestionar-la adequadament. |
CT3 | Solucionar problemes i prendre decisions que responguin als objectius del treball que es realitza. |
CT4 | Utilitzar eficientment les tecnologies de la informació i la comunicació. |
CT5 | Comprendre i utilitzar, al menys, una llengua estrangera en l’àmbit del seu desenvolupament professional. |
CT6 | Realitzar autocrítica cap el propi fer professional i interpersonal. |
CT7 | Utilitzar les habilitats comunicatives i la crítica constructiva en el treball en equip. |
CT8 | Desenvolupar raonadament i crítica idees i arguments. |
CT9 | Integrar-se adequadament en equips multidisciplinars i en contextos culturals diversos. |
CT10 | Liderar i gestionar grups de treball. |
CT11 | Desenvolupar en la pràctica laboral una ètica professional basada en l’apreciació i sensibilitat estètica, mediambiental i cap a la diversitat. |
CT12 | Adaptar-se, en condicions de competitivitat als canvis culturals, socials i artístics i als avenços que es produeixen en l’àmbit professional i seleccionar els itineraris adequats de formació continuada. |
CT13 | Buscar l’excel·lència i la qualitat en la seva activitat professional. |
CT14 | Dominar la metodologia d’investigació en la generació de projectes, idees i solucions viables. |
CT15 | Treballar de forma autònoma i valorar la importància de la iniciativa i l’esperit emprenedor en l’exercici professional. |
Competencias generales
CG5 | Conèixer els recursos tecnològics propis del seu camp d’activitat i les seves aplicacions en la música preparant-se per a assimilar les novetats que es produeixin en ell. |
CG10 | Argumentar i expressar verbalment els seus punts de vista sobre conceptes musicals diversos. |
CG14 | Conèixer el desenvolupament històric de la música en els seus diferents tradicions, des d’una perspectiva crítica que situï el desenvolupament de l’art musical en un context social i cultural. |
CG16 | Conèixer el context social, cultural i econòmic en que se desenvolupa la pràctica musical, amb especial atenció al seu entorn més immediat però amb atenció a la seva dimensió global. |
CG17 | Estar familiaritzat amb els diferents estils i pràctiques musicals que li permetin entendre, en un context cultural més ampli, el seu propi camp d’activitat i enriquir-lo. |
CG18 | Comunicar de forma escrita i verbal el contingut i els objectius de la seva activitat professional a persones especialitzades, amb un us adequat del vocabulari tècnic i general. |
CG23 | Valorar la creació musical com l’acció de donar forma sonora a un pensament estructural ric i complex. |
CG25 | Conèixer i ser capaç d’utilitzar metodologies d’estudi i investigació que el capacitin per al continu desenvolupament i innovació de la seva activitat musical en el transcurs de la seva carrera. |
CG26 | Ser capaç de vincular la pròpia activitat musical a altres disciplines del pensament científic i humanístic, a les arts en general i a la resta de disciplines musicals en particular, enriquint l’exercici de la seva professió amb una dimensió multidisciplinar. |
CG27 | Conèixer i aplicar la legislació relativa al seu àmbit professional. |
Competencias específicas
PG6 | Conèixer profundament el repertori històric i més recent de diverses pràctiques i estils musicals, amb una especial atenció a les tendències més recents en el camp de la creació i la interpretació. |
PG9 | Conèixer els entorns professionals en els que es desenvolupa l’activitat musical amb les seves singularitats. |
PG12 | Dominar les característiques del negoci musical entenent que no estan necessàriament en contradicció amb el compromís amb la qualitat artística. |
PG13 | Tenir les habilitats directives i de gestió per interactuar i liderar un equip humà des de la motivació. |
PG14 | Saber definir i aplicar una estratègia de manera proactiva. |
Resultados del aprendizaje (objetivos generales)
1. Ser capaz de elaborar un diagnóstico interno y del entorno con los instrumentos conceptuales y prácticos propios de la planificación estratégica.
2. Planificar a corto, medio y largo plazo teniendo en cuenta la importancia de la dimensión estratégica y la necesidad de ser operativo.
3. Tener las herramientas necesarias para aplicar estrategias de calidad e innovación en organizaciones musicales.
4. Dotarse de las metodologías necesarias por gestión equipos humanos complejos desde la motivación y la participación.
Contenidos
Análisis conceptual de la innovación. Herramientas y estrategias para la innovación. Modelos de gestión innovadores. Prácticas innovadoras.
Metodología de impartición
La metodología de enseñanza-aprendizaje en las clases comporta sesiones clases magistrales (exposiciones de temas), sesiones de debate y coloquio, sesiones de trabajo en grupo y sesiones de exposición de temas por parte de los estudiantes.
Sistemas de evaluación
El sistema de evaluación es la evaluación continua, fundamentada en una evaluación diagnóstica y concretada en una evaluación sumativa que da lugar a la calificación final. La evaluación continua se realiza a través de diferentes registros de evaluación derivados de actividades concretas de evaluación como la participación y el trabajo a clase, la exposición de trabajos a clase, la realización de trabajos y/o lecturas fuera de clase, la presentación de trabajos escritos o la realización de pruebas escritas u orales.