
- Doctora en Sociologia per la Universitat de Barcelona (2018)
- Màster Oficial en Gestió Cultural per la Universitat Oberta de Catalunya - Universitat de Girona (2012)
- Màster en Humanitats: Art, Literatura i Cultura Contemporànies per la Universitat Oberta de Catalunya (2016)
- Diplomatura en Mestre/a, Especialitat Educació Musical per la Universitat Autònoma de Barcelona (2010)
Línies de recerca
- Música i educació
- Professions artístiques
- Cultura i gènere
Articles científics
- Villarroya, A. i Casals-Balaguer, M. (2022). Feminist perspectives and cultural policies in Barcelona, Cultural Trends Journal.
- Villarroya, A. i Casals-Balaguer, M. (2022). Cultura y perspectiva de genero en la ciudad de Barcelona. A “Cultura i gèneres. Trajectòries professionals, polítiques i gestió cultural”, Debats. Revista de Cultura, Poder i Societat, 136/2.
- Casals-Balaguer, M; Villarroya, A. (Coord.). (2022). “Cultura i gèneres. Trajectòries professionals, polítiques i gestió cultural”, Debats. Revista de Cultura, Poder i Societat, 136/2.
- Casals-Balaguer, M; Villarroya, A. (Coord.). (2022). “Cultura i gèneres. Arts i professions”, Debats. Revista de Cultura, Poder i Societat, 136/1.
- Casals-Balaguer, M.; Pujol i Subirà, M.A.; Viñas Pavon, M.F. (2021). Continuïtat pedagògica en les assignatures d’Expressió Musical i Didàctica de la Música en el Grau d’Educació Infantil. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2021, Vol. 1, Núm. 5.
- Casals Balaguer, M. (2020). Artistic-professional strategies in the music sector. The case of the jazz scene in Barcelona, Sociologia del Lavoro, 157/2020, 145-163.
- Casals Balaguer, M. (2017). An analysis towards the construction and the role of collaborative circles in jazz musicians of Barcelona, Digithum, 20, 1-10. Universitat Oberta de Catalunya i Universitat de Antioquia.
Llibres i capítols de llibre
- Rius Ulldemolins, J., Klein, R. i Casals, M. (2022). Creatividad artística y talento. La construcción de una perspectiva sociológica más allá del determinismo y el construccionismo. A: Juan R. Coca i Juan A. Roche (coord.). Bases biológicas, psicológicas y socio-culturales de la creatividad. Anthropos.
- Pujol, M.A., Elgström, E. i Casals, M. (2020). Expresión Musical en el grado de Maestro de Educación Infantil: Una experiencia reflexiva de docentes universitarios, A: Molero Jurado, María del Mar (ed.), Innovación Docente e Investigación en Educación y Ciencias Sociales. Avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje, p. 77-86. Editorial Dykinson.
Des de 2009, dirigeix projectes artístics vinculats tant a la producció d’espectacles musicals com a l’àmbit de l’educació musical.
Des de 2014, és co-directora de “Sonall, música per a nadons”, juntament amb Gemma Rafecas.
A més a més, és creadora, productora i intèrpret de l’espectacle musical infantil “Maila, un món de contes a través de la música”.
Des de 2015, és cantant del duet amb el guitarrista Dani Jané de música tradicional catalana. Ha gravat i publicat diversos discos.
Com a docent, des de 2005, ha treballat en diferents escoles de música de Barcelona. Actualment imparteix classes a la Universitat de Barcelona i a la Universitat Oberta de Catalunya. En paral·lel, és coordinadora i docent del Màster en Management i Producció Musical de l’Escola Superior de Música de Catalunya.
www.martacasals.com