ESMUC
> L'Escola
> Departaments
> Teoria, Composició i Direcció
> Assignatures
> Pràctiques de direcció (1-8) (promocions 2014 i següents)
Pràctiques de direcció (1-8) (promocions 2014 i següents)
Dades generals
Nom de l'assignatura | Pràctiques de direcció (1-8) | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 1r i 2n quadrimestre | ||
crèdits ECTS | 16 | ||
Valor total en hores | 480 |
Hores presencials lectives: 105 Altres hores presencials: 40 Hores per treballs dirigits (no presencials): 55 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 280 |
|
Professor/a | Salvador Brotons, Johan Duijck, Jordi Mora i Josep Vila | ||
Departament | Teoria, Composició i Direcció |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
No hi ha prerequisits per cursar aquests assignatura.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Consultar document general de Competències-Matèries.
Resultats aprenentatge (objectius generals)
Consultar document general de Resultats-Matèries.
Objectius concrets de l’assignatura
- Posar en pràctica els conceptes i les tècniques apreses a les assignatures de Direcció principal de cor i d'orquestra.
- Mostrar a l'alumne les diferents dinàmiques de formacions vocals o instrumentals diverses.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- El curs gira al voltant d'un repertori determinat pel claustre de professors de direcció.
- Els estudiants de 1-6 quadrimestres dividiran les 30h de pràctiques anuals en 15h amb grups instrumentals i 15h amb grups vocals. Els estudiants de 7-8 quadrimestres faran només les 15h corresponents a la seva especialització.
- Les diverses formacions que dirigirà l'alumne venen donades pel quadrimestre en què es trobi i la disponibilitat d'aquests per part de l'escola:
- 1-2: majoritàriament pianiste repertoriste, grups de cambra i cors petits.
- 3-4: grups de cambra i cors petits i alguna sessió amb conjunts més grans (11-16 músics).
- 5-6: diversitat de grups de cambra i cors amb alguna sessió d'orquestra petita (35 músics).
- 7-8: grups de cambra i cors grans i orquestres.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
- Classes setmanals col·lectives.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
- L’avaluació general serà continuada durant tot el curs.
- Concretament es farà una avaluació inicial d’orientació i una avaluació de cada terç de quadrimestre (aproximadament cada 10 sessions).
- L’avaluació i la qualificació tindran en compte principalment, però no exclusivament, el criteri del professor.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Participació i aportacions a classe | Avaluació continuada | 5% |
Primera avaluació | Primer terç del quadrimestre | 25% |
Segona avaluació | Segon terça del quadrimestre | 30% |
Avaluació final | Final de curs | 40% |
Fonts d'informació bàsica
Partitures i enregistraments en funció del repertori a treballar cada semestre.